• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Klockarbol

Dessutom såg jag ut som hon Heidi i tv-serien med en farfar i österikiska (?) alperna...
    Och jag spelade fiol...

Jag kanske inte ska vara så förvånad över hur resten av livet blev när allt kommer omkring?

• muggles

Telis: jag förstod nog också vad du menade och min reflektion hur jag kände över att lämna på dagis var inte så mkt riktad gentemot ditt inlägg som till Sweets, dvs att jag kände igen mig i henne (men inte i motsats till dig, om du förstår?). Ibland blir det så här i tråden, att man hänger på ett "svarsinlägg" och inte det ursprungliga...

Frullan: jag ber om ursäkt om du tyckte mitt inlägg var klumpigt. Jag menade det inte så Om jag får förklara, så var det mer att jag själv föreställt mig just den situationen.  Innan vi åkte till Huddinge läste jag i en gravidkalender hur stora barnen är i denna veckan (15 cm långa, 350 g) och satt och föreställde mig om ett barn fick plats i min hand Ifall jag skulle hamna i den situationen att behöva föda ut dem... Det blev så verkligt för mig. Jag skulle absolut ha velat se dem, hålla i dem och ta farväl.

• Izzie

Tiden går fort och nu är det ett tag sen jag var inne och skrev. Jag har läst en del emellanåt iaf, så jag har lite koll på några, mindre på andra, så ta inte illa upp om jag verkar missa kommentera något stort. De senaste dagarna har jag varit bortrest med jobbet så det har bara blivit lite ikappläsning med mobilen. Well well.

Först av allt:
    Muggles - vilken sanslös bergodalbana du varit med om! Och då inte någonstans i positiv bemärkelse, även om utgången blev bra till slut. Jag har tänkt så mycket på dig under senaste veckan och jag är så glad för er skull att operationen lyckades. Du måste känna dig helt slut mentalt efter den resan? Så skönt iaf att turen var på er sida den här gången och att Ada & Beda mår bra! Jag läste vid något tillfälle att läkaren trodde att de skulle födas tidigare? Däremot har jag missat svaret på när han trodde det skulle ske? När är beräknat ursprungs-BF? MIna varmaste kramar till dig o familjen!

Hattis - Stort GRATTIS till plusset! Det är din tur nu!

Fossing - Hej o välkommen! Har missat din presentation, varifrån kommer du?

Snorkis - Läste för några dagar sen om din rädsla ang bebisen och jag led verkligen med dig! Blev så glad när jag läste om det positiva mötet du hade med den BM du till slut fick tag i! Mest såklart för att dina farhågor inte var sanna, men också för att du fick möta en förstående människa när du behövde det som mest. Stor kram!

Frullan - Skickar de varmaste kramar till dig med! Så fruktansvärt att vara med om det du har varit med om Skönt att höra att du har någon att prata med och som kanske kan hjälpa dig att bearbeta sorgen.

AM - Kollade in klänningarna du skrev om häromdan och jag röstar för klänning nummer 1! Tror det skulle passa dig som handen i handsken och kanske är en sådan klänning något mer användbar än prasselklänningarna om man nu ske se praktiskt på det - fast det behöver man förstås inte  Den första var vrålsnygg hursomhelst!

Tinga - Beklagar sorgen gällande din mormor! Så hemskt att läsa om din morfar oxå, blev alldeles tårögd. Stor kram! För ett bra tag sen läste jag också dina härliga berättelser/beskrivningar av dina pojkar - det gjorde mig alldeles varm i hjärtat! Hoppas du sparar detta och ger det till dom när de blir äldre! 

PB - Grattis till nya glasögon och en portion nattsömn! Saker som kan göra underverk i vardagslivet! Du är värd lite ljuspunkter i tillvaron tjejen!

Sen var det förstås en massa andra saker, men jag kan just nu inte komma på det - hopplöst när man inte kommenterar med en gång!

Själv har jag också haft en omtumlande vecka av flera skäl, men en av sakerna är att även jag fått ett plus! Känner mig lite försiktigt optimistisk och hoppas sååå på att det ska gå vägen den här gången. Tänker hursomhelst ligga lågt med detta inför omgivningen. Tiden får utvisa hur det går.

Önskar er alla en riktigt skön o lat helg! kramar från mig! 

• porchez

Izzie -ett pluss??? Men GRATTIS vad roligt, klart att det måste gå vägen den här gången! det är det positiva, plusitiva 2011 som är här

• porchez
    Klockarbol skrev 2011-01-15 01:09:14 följande:
    Porchez - Baserat på erfarenhet tidigare i livet så vill jag påstå att hockeyspelare leder stort i kategorin fina rumpor

Blomman - Yays för andningsbar näsa och att se skarp ut

Även här står nya brillor på "borde ha skaffat för länge sedan"-listan. Jag är numer som det så klämmigt heter ålderssynt... behöver alltså dubbelslipat och det kostar skjortan.

När jag vid närsynta 10-års ålder välsignades med mitt första par glasögon så sa den förfaskade ögonläkaren att jag skulle vara glad eftersom det betydde att jag inte skulle behöva några glasögon när jag blev gammal...

A. 10-åringar som just har förärats ett par snorfula tjockbågade stora och JÄTTEBLÅ glasögon skiter högaktningsfullt i huruvida de behöver glasögon när de blir gamla...
    B. Hon ljög...
    Ogillar hockeyrumpor! ska nog hålla mig till mina fotbollskillar iaf. säsongen är ju snart här
  • Parnassia

Halloj i tråden!

Izzie - underbart med plus! GRATTIS!!! Då hålls en tumme även för dig!

PB - kul med nya glasögon! Känns de bra idag också? Eller blir det skallebank? Det finns väl risk för det när man får nya glas?

Vi var ju på VC med Lilla igår, mest eftersom jag ville kolla öronen för att kunna utesluta det som ett problem som stör sömnen. Vi fick träffa Sveriges förmodligen knepigaste läkare. Han sa knappt nåt, jag fick dra ur honom saker och han svarade med enordsmeningar som jag fick försöka tolka genom egna konstateranden och flera motfrågor. SUCK!
    Men det visade sig iaf att Lilla hade öroninflammation och var dessutom röd i halsen så vi fick Kåvepenin. Hon har inte varit "dålig" så det trodde jag inte. Men det var ju bra att det upptäcktes. Men, igen, så känns det inte som att vi kom någon vart i felsökningen kring sömnen. Sammanfattningsvis var VC-besöket varken bra eller dåligt, eller både bra och dåligt, beroende på hur man ser det.

• Parnassia

MSW - hur känns det idag med svaren från läkarkåren? Vad händer fram över nu? Och hur tänker ni kring syskonförsöket?
    KRAM!

• Ore

Izzie: GRATTIS till plus!!! Håller tummarna även för dig.

Härligt med så många efterlängtade plus!!!

MSW: Om det inte blir operation, finns det något annat att göra då? Eller åtminstonde någon förklaring till att värdena hoppat jojo... För som jag förstått det så skulle bimjälterester (var det, väl...?) förklarat de konstiga värdena, och det skulle då gått att operera bort? Men om det inte blir op så fanns det inga sådana rester, eller?

• Parnassia

Och VAD är skillnaden på en hockeyrumpa och en fotbollsrumpa?? Berätta för en som inte förstår.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!