• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Telis: Jag kan nog inte förstå känslan till fullo, eftersom jag inte haft den själv. Men däremot förstår jag att det känns jobbigt!!!

I övrigt så instämmer jag i att mindre jobb och mer fritid vore HÖGST önskvärt... Och det tyckte jag redan innan vi fick lillkillen

• porchez
    Parnassia skrev 2011-01-15 11:50:53 följande:
    Och VAD är skillnaden på en hockeyrumpa och en fotbollsrumpa?? Berätta för en som inte förstår.
    Äntligen ett ämne jag kan nåt om

Av att träna ockey får killar (och tjejer?) väldigt vältränad, fast rumpa lite putrumpa. Fotboll tränar inte rumpan lika mycket vilket ofta betyder mindre rumpor. Jag gillar killar med små rumpor. Sen så ser man ju ingenting när man kollar på hockey de är ju gömda under massa skydd och kläder. Fotboll däremot - mums!
  • Lapinette

Vilken plusvåg som dragit igång här - GRATTIS IZZIE!

Porchez - snacka om publicitet de har fått!

Själv vaknade jag lite trötter i huvudet efter en mycket trevlig kväll med maken på först italiensk restaurang och sedan fransk bar. Satt i baren och återupplevde gamla minnen till den franska musiken som ljöd i högtalarna. Mycket trevligt!

Paret vi skulle till på middag ikväll ringde precis - vinterkräksjukan, nej tack! Så vi stannar hemma och ska fixa något gott att laga tillsammans .. och självfallet leta fram något gott att dricka till från vinkylen.

• Parnassia

Porchez - Tack! Då vet jag!
    Finns det nåt man inte kan få svar på i den här tråden?

Tex varför en träningströja luktar illa efter två användningar? Har aldrig haft det problemet innan... *morr*

• passionsblomman

Parnassia, hihi, jag skulle just hoppa in och med barnslig glädje utbrista även idag:

Jag SER så bra!CoolGlad

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Izzie-åh GRATTIS!{#emotions_dlg.flower} Plus{#emotions_dlg.flower}

Nu kommer väl du och Hattis att ligga väldans lika va?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fossing77
    porchez skrev 2011-01-15 12:18:18 följande:
    Äntligen ett ämne jag kan nåt om

Av att träna ockey får killar (och tjejer?) väldigt vältränad, fast rumpa lite putrumpa. Fotboll tränar inte rumpan lika mycket vilket ofta betyder mindre rumpor. Jag gillar killar med små rumpor. Sen så ser man ju ingenting när man kollar på hockey de är ju gömda under massa skydd och kläder. Fotboll däremot - mums!
    dessutom strechar inte hockeykillarna så mycket för de vill ha korta hårda muskler... därför e många stela som få, men med söta rumpor Tungan ute
  • Vännerfan

Åh, Grattis Hattis och grattis Izzie!! Hoppas, hoppas att det går vägen för er nu!!

Mrs original trådstarter, Kramar till dig och så tungt och sorgligt och tråkigt!

Detta om vem som gör vad hemma som ni diskuterat här insåg jag att det inte är så stor idé att kommentera/jämföra för min del, då en av oss ju faktiskt är f-ledig (eller ja båda, eftersom vi jobbar 50% var nu) och det är ju en mycket enklare match att få ihop vardagspusslet då. Så jag får återkomma i höst i så fall MEN jag måste ändå säga att det alltid är jag som packar mina och barnens väskor och jag skulle INTE kunna tänka mig att ha det på nåt annat sätt. Dock vet jag att maken klarar att göra det, men då får han bara med sig det mest väsentliga. Så det blir så jobbigt då. Igår hade han barnen själv och skulle iväg hela dagen. Jag var nära att påminna honom om att ta med en barnstol (till hans mormor), men bet mig i tungan och tänkte att jag låter honom sköta packningen själv. Givetvis hade han inte fått med sig den. Men det hade gått bra att mata lillen när han satt i knät, så det var väl bra. Han spillde inte ens, sa maken nöjd och medgav sen lite förläget att de inte fått med sig nån haklapp heller. När han sen skulle sova var det ett springande ideligen, för babyvakterna var ju kvar hemma såklart. MEN han klarade ut det. Dock står jag inte ut med att ha det så, så därför packar jag och får med allt som kan underlätta.

Ett annat exempel på hur det kan gå var när han (maken) hämtade Prinsen på dagis för att besöka mig och lillen på bb. De kom direkt från dagis utan att han varit hemma först varpå jag genast förstod att han då inte tagit med sig nån ny blöja till Prinsen. Så jag bara väntade för att se hur han skulle lösa det då jag visste att på nåt sätt fixar han det. När det var dags för blöjbyte gick han in på toa och hämtade en sån där jättebinda och sen gick han till lilleskåpet och tog ett par engångstrosor och började kränga på Prinsen detta med en min av självklarhet. Jag höll på att skratta ihjäl mig inombords (kunde ju inte visa det utåt), speciellt när Prinsen började protestera mot att han faktiskt inte ville ha en sån blöja och vilka långa ben den hade som kliade...

• Vännerfan

Sept och AM, Vad är det för kappa från Bergans ni har som verkar så bra? Jag har lite missat detta och känner att det kanske vore nåt som även jag har behov av. Gick in på deras hemsida och där verkade finnas många skalkappor och parkas och dyl. Men här finns ju ingen butik som har hela det sortimentet, så jag får beställa på nätet i så fall. OM jag vet vad jag ska ha...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!