• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

Men fy för idiot släkting snorkis! skönt iaf att dy har övriga slältingar bakom dig dom säger till, även om hon inte värkar fatta ens det. Tacos har jag varit sugen på länge, kanske taco paj imorgon? Det är bra matlåda-mat också! Även jag har lärt mig massor i tråden om vad man inte bör säga eller kläcka ur sig. Men att fråga någon om den är gravid har jag aldrig tordas! Speciellt inte med din historia bakom dig snorkis. BS - ska fundera på vad man kan hitta måne att hänga upp i fönstret. borde ju finnas nånstans? Eller nånting man kan lösa.... Nu blir det ett par avsnitt Mad Men innan läggdags.

• porchez

Och så glömde jag att göra egna "radbrytningar"

• passionsblomman
    Snorkfröken77 skrev 2011-01-15 20:04:27 följande:
    Blomman - Vete sjutton om det skulle funka på den kvinnan....men jag skulle njuta lite faktiskt
    Nä föralldel, men JAG skulle få lätta på det inre trycket. *ego*
    Snorkfröken77 skrev 2011-01-15 20:08:40 följande:
    Men hur stavar jag?!
    Ungefär som jag gör jämt. Tangenfeltramp är mitt signum....
    BrudSommar2006 skrev 2011-01-15 22:01:36 följande:
    PB, kanske det blir lite mindre huvudvärk nu då om du har tur?
    Just! Och jag begriper inte att jag inte tänkt på just det som en faktor förr! *trög*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Hattis

Meeen vilken människa Snorkis (börjar fundera allvarligt på om hon tål alkohol öht...)

AM - har kommit på att jag inte gett någon input om klänningen och känner att jag bara måååste Lila vore sååå snyggt på dig! Å andra sidan - med halsbandet vore det såå läckert med rött eller grönt. Så, då var det sagt!

Snorkis - Konstig i magen har jag känt mig, men mest som om tant är på väg, inte som du beskriver. Å andra sidan har jag aldrig gått så långt som du heller. Tänkte också fråga en sak om du vill/orkar inboxa - vilken bransch jobbar du i? Det låter nästan för bra för att vara sant hur du blev anställd (ärlighet varar längst, det tror jag med) men det är klart, bra arbetsgivare finns ju förstås där ute. Jag har sökt jobbet iaf, och funderar på att göra som du - vara helt ärlig redan vid intervjun men berätta först på slutet. Låter både ärligt och smart. Nu är jag ju inte ens kallad till intervju, men iaf.

Å, tacopaj - vill ha! Nu!

Vill ha vin också! Om detta inte lever så - bajs helt enkelt. *Svårnattad Hattis postar*

• Klockarbol

En uthärdlig dag slutade med magplask i isvak

Jag borde kanske skaffa mig en ny dator som inte kan kasta vidrigheter i ansiktet på mig? 

Den här lådan är låst och (såvitt jag vet) så är det bara jag som kommer in i den men vad hjälper det när inte mina kunskaper räcker till för att städa bort den skit jag inte ska vältra mig i mer för att det gör mig så illa?
    En del av mig tycker det är vansinnigt viktigt att "spara bevisen" för det han har gjort.
    En annan del inser att det är sååååå vansinnigt destruktivt för min egen del.

Skruttdatorn har klagat över mycket i dag och jag har felsökt och fixat utan större framgång. Tillslut gav jag mig på att rensa cachen i min flash. Jag spelar ju trots allt en massa fåniga spel som med förkärlek lagrar allsköns skräp i maskinen.

Nu vet jag att det (givetvis) är långt ifrån bara mina spel som cachat i flash'en. För det behövde jag ju bli påmind om eller?

Jag är inte så dum att jag kollar innehåll på de olika länkarna (tror på fullaste allvar att jag förlorar förståndet då...) men det räckte bra med länknamnen som inte lämnar speciellt mycket tvivel om innehållet.

SKRIK! Vad jag är less på allt

Och jag som jobbat så hårt för att se fram emot morgondagens målartvättstvättande av köksväggsnutt och sedermera (om händerna skulle tillåta) lite skruvhålsspacklande.

Nu vill jag bara kräkas.

Vet inte om det är ett framsteg men jag väckte honom faktiskt (istället för att jag skulle frätas sönder hela natten) och han svarade på mina frågor (visserligen mest med att han inte visste men ändå) utan att någon av oss fick spel och skrek eller gapade.
    Steg antar jag att det är i alla fall. Åt vilket håll återstår väl att se.

Om jag åtminstone utan tvivel visste vad jag vill skulle det kanske vara lättare?

Förlåt att ni drabbas av min spya som inledning på er söndag Gråter

• nennesjuttioåtta

God morgon!!! Började läsa ikapp men insåg att jag hade 2-300 sidor att läsa. Har dock förstått att det nya året inletts med en radda plus! GRATTISSSSSS HATTIS, Snartis och Izzie!!!!!!! Har jag missat någon mer?

snorkis – *mular kusinfrun i snöhögen med Nancybajs*

Har haft en vecka i fjällen som inte blev som det var tänkt eftersom jag haft feber till och från hela veckan och hostar inkråmet ur mig flera gånger per dag. Pricken mår väl hyfsat, hade bara feber en natt, men hostar också som en skogshuggare med bronkit. Däremot hann jag åka ett par åk iaf när jag kände mig bättre, innan det blev ännu sämre än innan, och det var tamejfan det bästa föret på länge, precis som jag vill ha det! Hårt, hårt, packat och trots att jag kom ut långt efter lunch så var det fortfarande manchester kar på vissa ställen och inte uppkört alls! *gilla*

Och vet ni. På lördagen när vi kom upp dit så satt jag och Pricken och hans äldre kusin på en lekfilt och så bah meh hallå. Han sitter ju själv! Lilla gubben! 

• nennesjuttioåtta

Frullan – har inte hittat ditt inlägg men skickar en varm kram! 

• nennesjuttioåtta

sen måste jag bara försöka få ner en tanke. Nu kan jag inte riktigt tänka klart så jag hoppas ingen blir ledsen eller arg på mig för jag kanske skriver något tokigt.
    Ni som har män som inte kan packa, städa etc. Jag fattar inte det här med "att han måste lära sig". Vadå lära sig. Hur lärde ni er det själva? Kunde ni det bara på intuition? Får era män chansen att gå på sin intuition? Många jag känner (IRL, alltså ) klagar gärna men oftast visar det sig att mannen ifråga visst kan ditten och datten, men han gör det ju inte på hennes sätt... Och vad gör det om han nu inte packar med blöjor och måste köpa dem sen. Vad är katastrofen i det? 

Sluta curla, de är rätt smarta om man ger dem chansen.  

Fast det är väl lätt för mig att säga som har en man med tjejegenskaper. Då är ändå hans mamma en riktig curlare – hemmafru – som packade deras gympapåsar när de gick i högstadiet. 

• nennesjuttioåtta

Klockarbol – *slänger ut ett rep i vaken*

• nennesjuttioåtta

nähä ingen inne idag. Typiskt

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!