• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Frullan – men vad är det du skriver, fick du missfall i v 16 !??!?!??! Det hade totalt gått mig förbi Fy fan vad tråkigt att höra! Blir så ledsen för din (er) skull!!!!!

• nennesjuttioåtta

lappis – vad trist att ni "sitter fast" iom adoptionen (för jag antar att ni vill flytta utomlands om någonstans). Det jag önskar mig allra, allra mest av året är att ni ska komma först i kön innan året är slut!

• Fru FruLLan

Lappis: ä'r det svårt att byta bransch? det är ju annars ett rejält lyft (kan vara) att göra just det. Fast inte alltid så lätt minsann. Skönt iallafall att livet känns bra trots ett mindre intressant jobb.

• Fru FruLLan

hej nenne
    Ja det är otroligt lätt att missa saker i den enorma strömmen av inlägg som sker här. (kul med massa inlägg dock)
    Ja... det gick åt helvete i v 16
    Tack, det är verkligen så otroligt mycket jobbigare och hemskare än vad jag någonsin im min vildaste fantasi kunnat föreställa mig.
    Vet inte ens varför livet går vidare. Men det gör det av någon anledning.

vad härligt dock att höra att pricken verkar vara en super bebis på alla sätt.

• Fru FruLLan

Nenne
    Hur går det med doften? lika illa?

• Fru FruLLan

Nähe

Jag verkar ha skrämt bort alla så jag återgår till att dricka vin och ska se om maken vill kramas lite

puss

• Lapinette

Frullan - kram, själv har jag slutat med vinet ... fär kvällen menar jag, bäst att försöka nyktra till .

För maken innebär ett byte av jobb ganska så rejält ned i lön men det är han beredd att ta men han har svårt att hitta jobb eftersom han inte alls jobbar mot svenska kunder alls och som sagt i en väldigt nischad bransch.

• viktualia
    Fru FruLLan skrev 2011-01-16 20:09:27 följande:

Nähe

Jag verkar ha skrämt bort alla så jag återgår till att dricka vin och ska se om maken vill kramas lite

puss

Skål på dig, gumman!!!!!!!!!!!!! Puss!
  • nennesjuttioåtta

frullan – usch, nej det går nog inte att föreställa sig hur det känns innan man själv drabbas. Vilken mardröm! 
    Odören är kvar, har nyss bytt tillbaka till sommartäcket men det har lättat lite iaf.

Lappis – prosecon sluuuut? 

• nennesjuttioåtta

hej Vickan, sitter du också och vinar på en söndag?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!