• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Jösses, jag har alltid vägrat dessa tillställningar men däremot så sålde min väninna snösmycken hemma hos mig för ett par år sedan ... sånt tycker jag är ok. Men som sagt, säg till om ni vill ha namn och nummer. Hon är superduktig (kan allt om deras produkter).

• fru AM

Jag vill gå på Tupperwareparty hos Lapinette! (fast vore ett kul tema på trådträff - vi kan kombinera med ost och vin) Eller gärna få Tupperwaretjejens namn och nummer så jag kan köpa en ostkupa!

• porchez

Haha jag tycker verkligen ni ska ha en trådträff med tupperwareparty För en gångsskull ska jag inte vara avundsjuk på era trådträffar men till våren blir det en till champange-picknick va? Jag lovar att inte banga ur den här gången, är så nyfiken på er alla!!

Snorkis och Vickan, vi kanske kan försöka få ihop en lite träff snart??

Annars kommer jag inte ihåg vad jag skulle skriva... Kul att Nenne var innte och färgade det lila till gult!
    Blir rena rama påsken här inne när du gjort ditt avtramp, lila och gult!

Själv så har jag haft en otroligt lugn och stillsam helg, tror inte jag någonsin har sett så många filmer på så kort tid Men ska jobba två helger i rad nu, då jag ska iväg på mässor med jobbet så det känndes som jag behöver vila upp mig.  Såg blandannat Änglagård på bio igår och den var mycket bättre än jag väntat mig, även om jag itne väntat mig nånting alls då jag bara hört dåligt om den.

Sen måste jag rekomendera den här filmen:
    www.imdb.com/title/tt1456941/
    helt klart annorlunda och se värd film. innehåller lite av allt, action, äventyr, krig, romans och drama

Nu ska jag se några avsnitt Mad Men!

• Hattis

Grattis till hjärtslagen September! Men är du i 6 + 2, ha ha BM som vägrade VUL-tid idag hävdade med bestämdhet att jag var i 6 + 5 trots mina protester.

Av någon outrgrundlig anledning ville de att jag skulle ha en tidig inskrivning nästa torsdag (8+0) och "ta det därifrån". Vad är det för vits med att skriva in sig med allt pappersarbete och sedan köra kubb-nupp när det inte finns något levande att titta på? Jag fungerar ju uppenbarligen så att jag inte börjar blöda när det har gått fel. Då är det väl rätt onödigt med inskrivning, det är väl just därför man inte har inskrivning direkt efter +,  just eftersom det är så vanligt med tidiga missfall? Ja, ja jag orkar inte bråka. Har inte tid att vara ledig från jobbet. Och är det dött det innebär ändå inget annat än att vänta och se (iofs kan man supa sig asberusad så länge).

Är trött iaf, alltid något.

Tupperware, hm, har tre superba burkar där maken tappat bort locket på två av dem. Förstår inte varför jag sparat själva burkarna, lika bra att hiva. Maken hade lite noncharlant inte hållit reda på locken i disken på sitt jobb då han inte insåg skillnaden mellan dem och IKEA-matlådor...

• Hattis

EA- hur går ni vidare nu? *rädd för att ha missat något* Skummade bakåt och såg frågan om det bara är trombyl jag har och så är det. Det är ju inte särskilt blodförtunnande, ssk inte jämfört med det tunga artelleri som September kör med.

• Hattis

Men så länge jag slipper Pravidel så är jag (ganska) lugn (lite i alla fall).

• smint

tjohej alla fina här inne.  

Liten: Jag gör egen deg att leka med hemma, och den smular inte alls så som den man köper.. T fick play dough lera i julklapp men den smular kopiöst... Men den jag gör är bara mjöl, salt, vatten, olja, citronsyra och karamellfärg i..

September: Åh så härligt med ett pickande hjärta..

Muggels: Skönt att vara tillbaka på jobbet och få sånt mottagande av chefen också..

tupperware har jag fortfarande aldrig varit på, men ibland står dom på hötorget och säljer burkar och sådant också vet jag.

Liten igen: är det en baby björn bärsele du vill bli av med?  är det den vanliga modellen?  har funderat på en baby björn denna gång också men har inte bestämt mig ännu..

skall läsa ikapp lite till och skriva mera sedan 

• smint

liten igen: fy bövelen vad jobbigt med magsjuka.. och kan verkligen hålla med om att undvika spagetti när man skall bli magsjuk... inte alls trevligt..

min dag har varit trevlig, bm besök förhoppningsvis det sista men har ett inbokat på bf dagen också.. magen har legat spikrakt på kurvan denna gång förutom e liten höjning i mitten, så magen är mindre denna gång. har gått upp c.a 11 kg och hade ett superfint järnvärde.. trots mitt fuskande med järntabletterna.. Så nu har vi sammanfattat grav och hon skrev in lite i journalen inför förlossning..

Sedan gick jag till jobbet och hade med mig lite fika till alla goa kollegor, bakade en kanongod kaka igår Apelsinkladdkaka med amerikanska blåbär. 

Satt och fikade i 2 timmar och hämtade sedan dottern tidigare från fsk. Sedan har vi målat vattenfärger och gjort halsband i alla dess färger. Nu sover hon sedan en timme tillbaka och jag skall no lägga mig snart också och läsa..

• fru AM

Smint: man måste länka till eller lämna receptet när man nämner såna fantastiska godsaker!!! Vill ha!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!