• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Lappis: Klart att du ska hurra!! Härligt!! Hoppas att det fortsätter i denna takten!

• MSW

Sitter hemma och pluggar idag, och det är enda dagen jag har på mig (åtminstone heldag) att förbereda mig inför första seminariumet på fredag! Så måste nog tillbaka till böckerna igen!
    KÄnns som min dator tid raskt krympte nu med nya kursen, men läser lite här och där på mobilen när jag får en stund över.. Men det är uh helt hopplöst med att komma ihåg att kommentera..

Har iaf också varit på en del partyn, tapperware, Me &I, Blingo, Mary Kay, Oriflame, Aloevera oxh sexparty! jag tycker också att det är så svårt att låta bli att köpa något, för man känner sig lite taskig, men gott fika och roligt att träffa folk brukar det juh vara iaf!

Mugglan: Härligt att allt såg bra ut!!

Oupsie: Åh, vad det låter jobbigt för dig nu! Hoppas, Hoppas att daisy snart tittar ut (och att allt då blir lite lagom rosaskimrande istället för svart)!

Tänker på er allihop!

• Blivande fru L

Trampar in lite mera bestämt igen...

Det är bra med mig, tackar som frågar. Jag mår hur bra som helst och njuter av att vara hemma. Minns knappt hur det kändes när det var som deppigast. Konstigt, men det är väl någon mening med att inte kunna framkalla sådana känslor på beställning.

Sonen är 5 ½ månad och givetvis världens finaste.

Jag läser ofta och skrattar och gråter med er, men kommer mig inte för att kommentera av någon anledning. Oftast är det för att jag inte vet var jag ska börja när det gått så lång tid, jag vill ju inte att någon ska känna sig mindre viktig när jag inte kommenterar allt. och då får det vara. Mitt stora problem i livet - jag vill att alla ska ha det så bra att jag vänder mig själv avig för att åstadkomma det.  Kram på er hur som helst!

• fru AM

Blivande fru L: så roligt att se dig här! Finns du på Facebook? Härligt att deppet är så långt bort att du nästan inte minns hur det kändes!

• Fru E

God Morgon eller förmiddag

Har suttit och fikat med en kollega i 1 1/2 timme fyyy på mig!
    Vågade till slut fråga hur de gick för dem på barnfronten (vet att de försökt ca 1 år) och det visade sig att hon var gravid i v11. Men när de varit på UL i måndags var fostret bara så stort som i v8 och de kunde inte se något hjärtslag så de fick remiss till KK imorgon. Kollegan visste exakt när äl varit (var hos gyn då för att kolla så att allt var ok, dvs början på utredning och hade äl då) och därmed i vilken vecka de bör vara i.
    Men visst borde man kunna se ett hjärta i v8 att fostret kan växa långsamt i början berättade jag men hjärtat börjar väl ofta slå från v6-7
    Jag berättade det som vi varit med om och att det inte behöver vara kört så nu håller jag tummarna!

• fru AM

I vecka 8 bör man nog se hjärtslag. Låter ju tyvärr som ett MA.  Både med tanke på storleken (3 veckors skillnad) och inga hjärtslag ... Vad tråkigt om det är så. Hoppas jag har fel!!!

• muggles
    Oupsie skrev 2011-01-18 22:20:57 följande:
    Snusk, höhö, jag som hade tänkt vi skulle försöka oss på att färdknäppa, sådär varje dag eller så tills hon kommer ut. Inte så lätt när man inte kan röra sig kan jag ju sägaTungan ute.
    Det är väl inte du som behöver röra dig? Ställ dig som en SAAB vettja!
  • Fru E

AM-ja det trodde jag med men berättade ändå att fostret kan fästa sent, växa långsamt, kanske äl var senare (även om gyn såg att hon precis hade haft eller skulle ha) etc för att hålla humöret uppe. Hon har inte haft ont eller fått blödningar heller men det behöver ju inte heller betyda något.
    Teorin om att det växer långsamt hade varit lättare att köpa om de inte visste när äl var.....usch ja den som lever får se

• Fru E

ehhhh som en SAAB mugglan????? Kanske jag som har dålig snuskfantasi även om jag inte borde ha det på dag 13 (vaddå räkna dagar som jag inte skulle göra)

• Fru E

Sedan att kollegan fyller 40 i juli bättrar inte på deras chanser, dvs svårt att säga men ni har tid på er

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!