• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Och vi som tyckte vi var så orginella när vi valde namn från min farmors släktträd - och så hamnade vi på 10-i-topp så det sjöng om det. Fast vi beslöt oss för att stå fast vid namnet ändå om det nu är någon nackdel att ligga på listan.

• BrudSommar2006

Lapinette, vi funderade ju på Julia till Astrid innan vi insåg hur populärt det är. På Iris dagis finns ett par Julia, en Wilma, tre Ella och en Alva tror jag. Plus tre Elias och en Theo.

• BrudSommar2006

Liten, det viktiga är ju att man väljer ett namn man gillar. Det finns för- och nackdelar med allt, Iris kommer förmodligen aldrig kunna köpa sådana där saker med namn på i leksaksaffärerna...

• Ore

Det där med namn är inte lätt. Vi ville inte heller ha ett alltför vanligt namn, annars var vi väldigt inne på William... Fast den idén tog tvärslut redan tre dagar efter han föddes, då en BM vi träffade frågade om han fått något namn, vi sa inte än, och hon helt apropå sa att nästan varannan pojke hon träffade verkade heta William. Är det extra populärt i vår hemtrakt så fick det definitivt vara!

Alice är jättefint till en flicka, men litet väl populärt för min smak. Wilma/Vilma hade min syster på förslag till sin dotter, ett namn som jag själv har svårt för eftersom jag träffat på några hundar med det namnet...

• Fossing77
    Ore skrev 2011-01-20 13:57:54 följande:
    Angående schampoo så har min krånglande, ständigt kliande känts förbättrad av det här schampoot www.baressoshop.se/products.php?product=Necci...

Men å andra sidan så har det börjat fungera sämre på sistonde, så jag kanske skulle testa Kerastase-varianten... Tack för tips!
    Min frisör säger att man kan behöva byta ibland, för kroppen blir för van vid det man använder. :)
  • fru AM

TAck för alla schampoo-tips!

Det är kanske inte alltså torrschampoot det beror på (det kliar ju t ex lika mycket idag efter  vanlig hårtvätt som för några dagar sedan då jag sprayade på lite torrschampoo). Torrschampoo använder jag ibland - det var någon som undrade - för att lyfta upp ett "bad hair day-hår" lite, om jag inte hinner tvätta eller fixa med det på annat sätt just då. En quick & dirty life-saver alltså
    Har Lee Staffords - har bara testat det märket och jag gillar effekten. Och som sagt så tror jag inte längre att det är därför det kliar.

• muggles
    Lapinette skrev 2011-01-20 12:54:33 följande:

mugglan - kommer inte in på klubbsida!

Nä man måste ju bli inbjuden till den klubben
  • Soldemor
    Fossing77 skrev 2011-01-20 13:59:11 följande:
    Min frisör säger att man kan behöva byta ibland, för kroppen blir för van vid det man använder. :)
    Det var inte ett försäljningsargument för någon ny, dyr schamport?
  • fru AM

Angående namn så har jag ju för varje barn gått från vanligare till allt ovanligare på skalan ... Livia finns det faktiskt flera på dagisgården som heter (två till tror jag - av ca 60 barn). Hektor är det som sagt bara Lappis mans brorsbarn (var det väl?) och rotteweilers som heter Och Storsonens namn är väl representerat i tråden och ute i verkliga livet - även om det är allra mest vanligt som andranamn på pojkar (i alla fall för ett par år sedan)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!