• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Är också stor fan av just det Kerastase-schampoot, men inte är det gratis. Maken som kör med Apotekets ber hundra gånger om ursäkt när vi reser och han glömt och måste låna

Känner att jag kanske tar till Lergigan för mycket nu - fick det en tidigare graviditet när jag helt plötsligt blev så illamående att jag bara sov och jag behövde flyga och gå på en jobbig begravning. Sen gick illamåendet över igen snabbt så jag använde det inte mer. Sen slutade det ju i och för sig illa, men det är väl en annan historia.

Nu tycker jag att jag mår sämre än nånsin och är beroende av bil så jag vågade inte testa Postafen utan kör bara Lergigan. Jag kräks inte utan men har svårt att fokusera på annat, kan inte jobba, köra bil, eller ha ansvar för dottern. Så jag tar när jag vaknar, 6 timmar senare och sen går jag och lägger mig tidigt för efter middagen får jag inte bra alls. Igår tog jag en tredje tablett eftersom jag skulle på en grej på kvällen och det funkade bra. 

Det ska inte vara någon fara för barnet, men jag gissar att jag inte skulle gått det utskrivet på det illamående jag har nu.  

• Lapinette

Sorry blev på engelska då maken skickade artiklen till mig (på engelska).

• Lapinette

Gillar inte att mitt senaste namnförlag har hamnat på listan .

• Liten med Mindre

AM - jag tror också på vintertorrhet. Min hårbotten kliar med, men jag är van eftersom jag varit så genom 2 graviditeter med. Har använt l'oreal shampo för känsligt hårbotten, men frisören jag gick till tyckte jag skulle pröva Kerastase nästa gång. Inte "gommage" shampot, men något annat.

Sitter just o känner mig mätt o nöjd efter en god bjudlunch. En av sunkbespisningarna har tagits över av de som har finrestaurangen i området - och nu är det en fin-bespisning. Mmm...allt jag prövade var gott utom kiktärtsröran som var lite salt. Tror inte de fattar vilket bra betyg det är.

• Fossing77
    start september skrev 2011-01-20 13:20:39 följande:
    Är också stor fan av just det Kerastase-schampoot, men inte är det gratis. Maken som kör med Apotekets ber hundra gånger om ursäkt när vi reser och han glömt och måste låna

Känner att jag kanske tar till Lergigan för mycket nu - fick det en tidigare graviditet när jag helt plötsligt blev så illamående att jag bara sov och jag behövde flyga och gå på en jobbig begravning. Sen gick illamåendet över igen snabbt så jag använde det inte mer. Sen slutade det ju i och för sig illa, men det är väl en annan historia.

Nu tycker jag att jag mår sämre än nånsin och är beroende av bil så jag vågade inte testa Postafen utan kör bara Lergigan. Jag kräks inte utan men har svårt att fokusera på annat, kan inte jobba, köra bil, eller ha ansvar för dottern. Så jag tar när jag vaknar, 6 timmar senare och sen går jag och lägger mig tidigt för efter middagen får jag inte bra alls. Igår tog jag en tredje tablett eftersom jag skulle på en grej på kvällen och det funkade bra. 

Det ska inte vara någon fara för barnet, men jag gissar att jag inte skulle gått det utskrivet på det illamående jag har nu.  
    Calle använder mitt dyra L'anza-balsam till Tristans hår när han badar... ;) Inga mängder men ändå. Ha ha! Dyra vanor ska startas tidigt ;)
  • _koko_

Just det, jag har bara vanligt eruocard, reser inte till räckligt för att motivera något annat. Dvs inga tips och råd härifrån tyvärr. /// Lappis - Härligt, inget av minas barns namn på topp 10. Nog för att jag skulle valt dem (namnen alltså) ändå, men det vore nog skönt för dem att slippa vara en av 14 Johan t ex, som jag kände på gymnasiet...

• Fossing77
    _koko_ skrev 2011-01-20 13:34:18 följande:
    Just det, jag har bara vanligt eruocard, reser inte till räckligt för att motivera något annat. Dvs inga tips och råd härifrån tyvärr. /// Lappis - Härligt, inget av minas barns namn på topp 10. Nog för att jag skulle valt dem (namnen alltså) ändå, men det vore nog skönt för dem att slippa vara en av 14 Johan t ex, som jag kände på gymnasiet...
    Vi hade 3 Johan... Johan A, Johan S och Johan Fredrik. Stackars Johan Fredrik hade oxå efternamn på S, så läraren använde hans andranamn oxå. Ett andranamn han för övrigt hatade. ;)
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!