• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Varför jag tar upp den här "hur många namn och varför" frågan är då jag och maken har den emellanåt. Jag kan inte komma med något vettigt svar på varför ska man ha 2 eller 3 namn. Han har bara ett och tycker det räcker gott och väl.

• smint
    Oupsie skrev 2011-01-20 15:00:55 följande:
    Smint, jag läste någonstans att det är oftare de säger fel på tjejer. På det viset att vissa "tjejer" visar sig vara pojkar, men har de sett en snopp så har de . Vet inte om det är så.
    Jo det är nog så tror jag med. Ja sist så frågade hon om vi visste vad det var och så sa jag ja tror det.. Och så visade hon igen. Så det känns som 99,9 %

åh nu har min mamma börjat fråga om jag känner något osv.. när jag ringde idag så trodde hon jag skulle ringa och säga att det var klart.. gahhh  
  • Fossing77
    fru AM skrev 2011-01-20 14:57:58 följande:
    Smint: precis det hände min kusin o hennes man. De hade två döttrar och skulle få ett tredje barn, varpå HAN ville veta kön på UL och inte hon - så då viskade sköterskan till honom att det var en tjej till. Han vande sig vid tanken och la undan sina gamla leksaksbilar (och lyckades dessutom hålla masken inför min ovetandes kusin) ... Och ut kom en kille.
    Elliots pappa å hans fru fick en liten i oktober, de hade varit på 3 UL innan, och frågat om kön på alla 3. Alla gånger sa dom flicka, men ut kom en liten Loke. Det var något av en chock för alla, de hade namn bestämt och allt i rosa hemma. Stackars mamman var sövd för planerat snitt och fick veta på uppvaket att hon inte alls fått en liten Nellie. Det tog ett tag att ta in kan jag säga..
  • Fossing77
    smint skrev 2011-01-20 15:08:21 följande:
    Jo det är nog så tror jag med. Ja sist så frågade hon om vi visste vad det var och så sa jag ja tror det.. Och så visade hon igen. Så det känns som 99,9 %

åh nu har min mamma börjat fråga om jag känner något osv.. när jag ringde idag så trodde hon jag skulle ringa och säga att det var klart.. gahhh  
    Det där är lite jobbigt... när alla tror att det är dax så fort man avger livstecken... Som om man inte väntar mycket nog själv liksom :)
  • smint
    Fossing77 skrev 2011-01-20 15:09:03 följande:
    Elliots pappa å hans fru fick en liten i oktober, de hade varit på 3 UL innan, och frågat om kön på alla 3. Alla gånger sa dom flicka, men ut kom en liten Loke. Det var något av en chock för alla, de hade namn bestämt och allt i rosa hemma. Stackars mamman var sövd för planerat snitt och fick veta på uppvaket att hon inte alls fått en liten Nellie. Det tog ett tag att ta in kan jag säga..
    oj ja det är ju svårt om man levt sig in i det så mkt.. vi har inte köpt speciellt mkt pojkkläder förens vi verkligen vet vad det är.. Vi hade mkt neutralt till dottern i början som funkar nu med. 
  • Fossing77
    smint skrev 2011-01-20 15:10:57 följande:
    oj ja det är ju svårt om man levt sig in i det så mkt.. vi har inte köpt speciellt mkt pojkkläder förens vi verkligen vet vad det är.. Vi hade mkt neutralt till dottern i början som funkar nu med. 
    Dom ville veta könet just för att hon skulle sövas, hon ville inte somna och vakna som mamma till någon.. Och så blev det så fel. De ville dessutom verkligen ha en liten tjejja att avsluta med efter 2 pojkar... Dock gjorde de inga köns-UL på privatklinik utan det var på "vanliga" rutin-UL på spec-mvc de fick veta. Vet inte om det spelat nån roll iofs.
  • passionsblomman

AM, jo, något knas är det med min hud öht. Jag var hos hudläkare för flera år sedan och fick cortison till både här och där. Jag har jättekänslig hud och får lätt allt från urslag och självsprickor, till sprickor mellan tårna och svampinfektioner i underlivet, hårbotten som både "mjällar" och får sår osv. Jag skulle aldrig kunna tvätta mig med diskmedel som Cicci. Om jag inte smörjer in ansiktet omedelbart efter dusch så stramar det något hemskt. ENBART milda produkter, gärna oparfymerade är ett måste.

Jag hoppas att jag ska se en förbättring nu när jag påbörjat mitt mer grönaksfyllda liv, eftersom det ju säga att socker är dåligt för det mesta, stress är dåligt för det mesta och depression påverkar det mesta, så med mera grönsaker, mindre socker och inga mer hormoner som jag tappar håret av, så kanske det finns en ljusare, mer harmonisk framtid, för både mitt yttre-som huden då, och det inre.

Förresten så måste jag TACKA er tjejer som var här och förärade mig råsaftscentrifugen i somras!
    Den är den största och första förändringen som jag gjorde alldeles själv innan jag kom till teammötet. Jag har infört "Josning" i våra liv. Det ska vara en grön eller en röd innan maten varje dag och en gul eller orange utöver det eller två.

Jag har varit rationell och hittat mitt sytem att josa ihop så jag vid samma tillfälle får alla sorterna. Min sambo säger "ursäkta detaljerna PB, men så här mycket har jag aldrig varit skitit förr" och hävdar bestämt att kroppen reagerar jättestarkt på detta. Jo, och så är det halva tallriken grönsaker som gäller också. Jag äter inte lite, utan mer än förut, men har slopat sötsakerna på veckorna nu när jag vill se skillnad på vågen.
    Effekten på min kropp verkar vara att den effektivt rensats på en massa överlödig vätska som jag tycks ha samlat på mig, för  jag vägde i morse 4,3 kg mindre än jag gjorde måndagen efter min födelsedag. Det är
    Jag fattar ju att det inte rör sig om fett som försvunnit,utan just vätska och att min influensa säkert kan spöka med vätskan och så, men hallå, det är ju iallafall en helt brutal skillnad eller hur!?! På 11 dagar! (eller så är det något fel på min våg)

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Men GUD vad är det för fel på mig!Skrikandes Här skriver jag en massa annat skit när det jag skulle säga idag var:

Hattis-INTE mera brunt!!! Jag VILL inte se fler tråkiga händelseutvecklingar nu. Hoppas innerligt att det inte är någon fara!

Lappis -TJOHO! HURRA för att det händer något i den förbaskade kön! SkrattandeSkrattandeSkrattande
    Den kan ju gärna öka takten också för den delen. Jag blev så glad igår när jag läste!

• Oupsie

Inte för att vara sån, men varför plockade han undan bilarna bara för att det skulle bli en tjej .

Börjar bli lite nervös nu, jag tänkte att vi borde vara säkra efter tre ultraljud där de sagt att det är en tjej, tänk om det inte är en Daisy Förvånad.

• Fossing77
    passionsblomman skrev 2011-01-20 15:26:49 följande:
    AM, jo, något knas är det med min hud öht. Jag var hos hudläkare för flera år sedan och fick cortison till både här och där. Jag har jättekänslig hud och får lätt allt från urslag och självsprickor, till sprickor mellan tårna och svampinfektioner i underlivet, hårbotten som både "mjällar" och får sår osv. Jag skulle aldrig kunna tvätta mig med diskmedel som Cicci. Om jag inte smörjer in ansiktet omedelbart efter dusch så stramar det något hemskt. ENBART milda produkter, gärna oparfymerade är ett måste.

Jag hoppas att jag ska se en förbättring nu när jag påbörjat mitt mer grönaksfyllda liv, eftersom det ju säga att socker är dåligt för det mesta, stress är dåligt för det mesta och depression påverkar det mesta, så med mera grönsaker, mindre socker och inga mer hormoner som jag tappar håret av, så kanske det finns en ljusare, mer harmonisk framtid, för både mitt yttre-som huden då, och det inre.

Förresten så måste jag TACKA er tjejer som var här och förärade mig råsaftscentrifugen i somras!
    Den är den största och första förändringen som jag gjorde alldeles själv innan jag kom till teammötet. Jag har infört "Josning" i våra liv. Det ska vara en grön eller en röd innan maten varje dag och en gul eller orange utöver det eller två.

Jag har varit rationell och hittat mitt sytem att josa ihop så jag vid samma tillfälle får alla sorterna. Min sambo säger "ursäkta detaljerna PB, men så här mycket har jag aldrig varit skitit förr" och hävdar bestämt att kroppen reagerar jättestarkt på detta. Jo, och så är det halva tallriken grönsaker som gäller också. Jag äter inte lite, utan mer än förut, men har slopat sötsakerna på veckorna nu när jag vill se skillnad på vågen.
    Effekten på min kropp verkar vara att den effektivt rensats på en massa överlödig vätska som jag tycks ha samlat på mig, för  jag vägde i morse 4,3 kg mindre än jag gjorde måndagen efter min födelsedag. Det är
    Jag fattar ju att det inte rör sig om fett som försvunnit,utan just vätska och att min influensa säkert kan spöka med vätskan och så, men hallå, det är ju iallafall en helt brutal skillnad eller hur!?! På 11 dagar! (eller så är det något fel på min våg)
    Men!! Vi vill oxå rasa i vikt! Hur gör du? Mycket grönsaker - lite socker, så långt är jag med... Men sen då?
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!