• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

mugglan - busringning på jobbet!

Själv har jag fått mina vader masserade och luktar liniment. Gott inför kvällens tjejmiddag på stan.

• FruCicci
    Fru FruLLan skrev 2011-01-20 08:15:43 följande:

Hejsan tjejer

Hoppas att det är bra med er alla.

Jag tänkte vara lite fräck och snabbt slänga in en fråga i tråden som jag undrar vad trådens samlade enorma kunskap säger om.

Jag behöver ett American express i mitt liv, men vilket kort ska jag välja? Vilka slags poäng får ni och vad använder ni dom till? Vilket kort har ni är det bra?

Min bank vill att jag ska välja deras kort där man får 10 eurobonuspoäng. Sen har amex själva ett där man istället får 20 eurobonuspoäng. Sen finns det ju de vanliga korten där man får andra slags poäng.

Shit vilket behöver jag?

Hjälp.

Sorry hinner inte skriva mer ska på möte i Vickans håla så jag måste sluta

Puss

Frullan, vi har Amex POlatinum. Det har varit underbart i samband med graviditer och annat. man har förtur på stockholms inne ställen Skämt å sido, Amex Platinum måste man tjäna en viss årslön eller vad det var för att få, men vår familj har verkligen haft mycket nytta av det. Poängen är kanon och man kan få allt möjligt för dem. Sen får man uppgraderingar etc... jag drar resten via telefon om du vill

HEJ ALLA

Nästa möte kallar!
  • Ore

GRATTIS MUGGLAN!

Jag har två namn, opraktiskt nog är förnamnet efter andranamnet. Maken har det likadant, men tycker inte det är ett problem. Men med litet envishet så genomdrev jag att lillkillens andranamn står efter förnamnet.

Mina föräldrar har båda tre namn var, men jag och mina syskon har bara fått två var. Min svåger och svägerska har två namn till sitt första barn och tre till sitt andra.

Egentligen finns det ju inte så mycket mening i att ha flera namn, om det inte är så att man vill hedra någon släkting genom att ta ett visst namn. Min mormor blev väldigt glad när ett barnbarnsbarn fick hennes mammas namn, som även hon har som andranamn. Fast jag har varit med om situationer när flera "Anna Nilsson" eller "Elin Johansson" funnits i samma klass, och då är det bra att kunna plocka in en extra initial från andranamnet...

Schampoobyte it is (Passar bra när min flaska ändå är på upphällningen)

• Lapinette

Ore - är det så att fler har samma namn så blir det automatiskt den som inte har andra namn som får behålla sitt . Och visst är det att hedra släktingar oftast som det blir andra namn men jag tror inte maken vill att vårt barn ska heta Gösta, Sven eller Shohei.

• Lapinette

Vet inte vad det är som händer men nu är vi visst no 47 i kön!!!

• Lapinette

Ska nog fira med champagne istället för öl ! Fast ikväll blir det girlpower.

• Piggelin1

Lappis - lilleman ska heta Sven i andranamn ...och faktist var jag lite sugen på det som tilltalsnamn, men fick inte med mannen på noterna.

Grattis till flera steg framåt i kön förresten!

Blivande Fru L - vad kul att Du kikade in!!

Säkert mer att kommentera, men kommer inte på mer just nu

• fru AM

Tjohej (annan stavning bara) var väl ett roligt namn, Lappis! Och Gösta hette min älskade kanin så det är inte fy skam heller!

Lapinette skrev 2011-01-20 16:52:56 följande:
    Ore - är det så att fler har samma namn så blir det automatiskt den som inte har andra namn som får behålla sitt . Och visst är det att hedra släktingar oftast som det blir andra namn men jag tror inte maken vill att vårt barn ska heta Gösta, Sven eller Shohei.
  • fru AM

Muggles - även här vill jag - från en Skräcködla till en annan - säga:

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!