• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta
    snaily skrev 2011-01-20 21:15:51 följande:
    Nennes mission denna vecka: göra snigeln grön av avund gång på gång!
    Hahhaa, skiter Yngla oftare än 10 ggr?  
  • nennesjuttioåtta

Nej nu blir JAG grön av avund – jag vill också ha godis! 

• nennesjuttioåtta

godnatt verkliga cupcake-frullan!

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-01-20 21:26:34 följande:
    Nej nu blir JAG grön av avund – jag vill också ha godis! 
    Hahahahahaaaaaa
  • snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-01-20 21:25:51 följande:
    Hahhaa, skiter Yngla oftare än 10 ggr?  
    Inte riktigt kanske, men x antal gånger per dag i alla fall. Hon har aldrig enbart kiss i blöjan, det är alltid bajs också i större eller mindre mängd.
  • Klockarbol

Alltså rackarns i min lilla låda! Jag läser för glatta livet och hinner ändå inte ikapp

Hej alla!

Hihi, Vickan - jag tänkte också omedelbart på birkenstock

Stort grattis på dagen Mugglan {#emotions_dlg.flower}

PB - i din bukett till Mugglan är det en orange växt som ser ut som hjärna - såååå läcker!!!! Vad är det???

Jag har förärats 3 förnamn varav mittennamnet är tilltalsnamn och även släktnamn för mamma, farmor, mormor och mormors mor. Äldsta dottern fick det som sista namn och Yngsta är skitsur för att hon inte fick heta det alls....
    Bägge döttrarna har 3 namn med tilltalsnamnet i mitten - är jag tvungen att skriva en hel uppsats på varenda blankett och dessutom bli kallad för ett symaskinmärke stup i kvarten så ska inte dom ha det nåt lättare! Nån rättvisa ska det väl vara

Nu ska jag läsa ikapp de sista 5 sidorna och sen antar jag att alla har gått och lagt sig Förvånad

Pöss på er!

• nennesjuttioåtta

snaily – ah, en liten fågelskitare. Ja så var det med Pricken också första veckorna. Det var jämt något i blöjan. Vet inte när det vände men det var bra många veckor. Så var inte avundsjuk, se det som att Pricken trampar stigen så Yngla vet vart hon ska gå.

• Oupsie

Tack för er input angående namnfrågan. Började fundera på om jag var orättvis och obstinatObestämd, men i så fall hade ni också varit det .

• snaily

Nenne
    Ja, som sagt, hon kunde GÄRNA få följa i hans sömn-fotspår i alla fall...
    På tal om det ska jag försöka få övertrött Yngla att slumra en stund nu.

Hej på er!

• nennesjuttioåtta

och så tog vi alltid fel beslut. Har han skitit? Ska vi byta? OK vi byter. Nybytt. BLLRLLRLLRLR vafaaasen. Det var itne så lätt för han sket ju alltid efter att han ätit men det kunde ju komma eftersläntrare men hur vet man att det inte var första laddningen som kom eller att det verkligen var den sista innan han ska äta igen? 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!