• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

AM - angående klänningfrågan
    inlägg 7820 - inte min smak

inlägg 7837 - mörklila - jaaaaa¨
    ljusblå - inte

(krålande Troll i famnen, därav kortfattat inlägg)

• Hattis

Hej hopp!

Tänk att Mugglanfamiljen får åka hem

Vilken kanonBM Snorkis! Vad skööönt

Grattis i efterskott på tioårsdagen Vickan!

Har glömt att säga grattis till andranamnspubliceringen Sweet, är ruggigt impad

Har nu skickat iväg jobbansökan gaaah! Inget drippelidropp här, dag 39. Är iaf åtminstone skengravid, mår lätt illa på tom, respektive full mage, precis som min första graviditet. Kan lika gärna vara inbillning dock. Väljer att inte klicka på länkarna, försöker surfa på en positiv våg och testar imorgon bitti.

• Snorkfröken77

Hattsi - Håller med de föregående talarna, sök jobbet! Jag visste ju inte att jag var gravid när jag sökte mitt jobb och på intervjun var jag ärlig och berättade hur det var, jag valde dock att ta upp det sist så att det inte skulle överskugga intervjun på något sätt.

• Snorkfröken77

Nu ska jag leka med maken online, puss på er!

• smint

Snorkis: Åh så underbart att ni träffade på en sådan fantastisk BM, och vad skönt att det såg bra ut. {#emotions_dlg.flower} läste också den artikeln och det knep i hjärtat här med..

Tinga: Glömde kommentera din morfar, hu så ledsamt att inte förstå.. och få beskedet hela tiden..  

håhå dottern somnade vid halv 8 efter en hemsk eftermiddag, hon hade inte sovit middag på fsk så hon var rejält speedad när jag hämtade, sedan hade det varit gröt till mellis vilket hon inte äter så hon hade lågt blodsocket.. gick bra fram till vi skulle gå på tåget.. sedan spårade det ut... hade jag haft vagnen hade hon somnat men nu har hon hållt sig vaken och ätit och somnat i tid.. vilket jag är tacksam för.. men gud vad de små liven kan skrika, gråta..

• smint

ore: Tofu  lät lite underligt.. och syskonvagn för 3 finns det?  i så fall måste den ju bli sjukt lång eller jäkligt bred

• porchez

KRAAAAMM till Frullan, skrev det i ett inlägg imorse, men hittade inte det nu, så vet inte om det fastnat. Fy så hemskt vännen...

MSW - även en kram till dig, hjärnspöken är så jobbiga

AM - röstar på den första klänningen, jag älskar den, men inte i färgen på bilden... Bild på dig till galleriet är ett måste sen

• start september

Åh Snorkis! Vad skönt att det blve ett UL och vad roligt att det såg så bra ut! Hoppas tiden går fort till RUL nu.

Hattis - det låter plussivt. Håller allra hårdaste tummarna, nu är det er tur.

Syskonvagn  för tre finns väl flera varianter. Är det inte så att det går att sätta löst syskonsäte på typ Teutonia eller Emmaljunga eller så? Deras syskonvagnar kan man säkert hitta till ok pris på Blocket. Sen finns ju dyra varianter, UJ har trilling men den är framåtvänd.

• sweetstreet
    Snorkfröken77 skrev 2011-01-13 19:18:48 följande:
    Hej hej,

den "lilla" ångesten jag kände igår kväll eskalerade på ett oroväckande vis och i morse tvingade maken mig att kontakat spec mvc för att få ett UL då jag lyckats göra honom orolig också. Tog en chansning och ringde på ett nummer där man egentligen bara bokar om tider, lyckades få fram vad jag ville och bröt sedan ihop, den stackars sekreteraren sprang och hämtade en BM som jag fick prata med, fick hulkande ur mig hur jag kände och hon fick veta hela historien, hon sa att jag kan nästan lova dig att allt är ok men kom hit på en gång så gör vi ett UL så du blir lugn. Så jag kontaktade maken och sen åkte vi direkt. Väl där var det bara att gå rakt in, vi behövde inte ens sätta oss ner i väntrummet. Vi pratade lite mer och jag förklarade att jag inte känt ett smack och att jag gjort det med S vid den här tiden. Hon tittade och där var ett levande foster! Den hade växt och såg ut att må bra, låg på knä med benen i kors Gud vilken lättnad det var, så jag grät ännu mer, undrar hur många tårar jag kommer fälla den här graviditeten. Hon konstaterade även att moderkakan var i framvägg (!) det var därför jag inte känt något än, hon gisssade att jag skulle få vänta tre veckor till innan jag kände något. Hon kollade så noggrant hon kunde och berättade även att om de sett att fostret sett fint ut på KUB så var det extremt ovanligt att något hände mellan v 12 och 24. Nu vet man ju med facit i hand att även de ovanliga fallen inträffar så sånt lugnar mig inte längre. Hon tog även två kort som hon skrev ut åt oss och gav oss utan att ta betalt. Hon klappade om mig och sa att hoppades att jag kunde vara lugn till RUL nu. Sen gick vi ut och hon fixade en tid till det direkt. Tack gode gud för omtänksamma människor! Och Araben lever nu ska jag försöka vara lugn till RUL.
    Å Snorkis vad glad jag blir av att höra att
    1) allt var finemang med din lilla inneboende
    2) att vissa personer har hjärta och hjärna!!!!  Att ni fick komma på en gång och att ni behandlades på det vis ni gjorde är så skönt att få höra!!!

Stor kram!  
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!