• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Lappis: det vore roligt att sy upp - men jag vet inte om det finns tid.

• Lapinette

Ok, annars har de helt underbara sidentyger där .. och jag minns ett mönstrat i grönt ... fast det är ju 5 år sedan.

• fru AM

Jag får helt enkelt åka till bridal outlet och kolla (klänningen på bilden är därifrån) - kanske hänger min mörkgröna sidenklänning där och väntar på mig?

• Fossing77
    fru AM skrev 2011-01-13 14:18:51 följande:
    Oj - död. Inte bra. Skulle inte funka på detta partaj då det hålls i frimurarnas palats (de är ju lite ockulta - förmodligen riskabelt att se "död" ut)
    *flinar brett*
    Icke att rekommendera då kanske, men det kanske sätter sprätt på partajet? ;)

Är du mörk så passar du ju alla de där starka färgerna som vi vanliga blekfisar försvinner i. Du är ju dessutom lång, vilket gör att du kommer ju garanterat synas. Lika bra att gå all in! :) Jag tror du blir toksnygg!
  • fru AM

Tack för alla råd och hejarop! Det ordanr sig säkert med klänningen. Sedan är det alla accessoarer och skor och små väskor som ska till ... TUR att jag ska till London innan också.

Nog om mig! Hur har alla det? 

• Lapinette

AM - totalt omotiverad har jag mest nästlat in mig i en blogg idag. Tittat på vackra bilder och förundrats över hur vacker och perfekt man kan vara (bloggerskan). Har även bokat en liten restaurang till fredagens afterspinning och så ska jag köra en dancestep ikväll.

Jo, maken har tjuvkikat på Koreakön och vi är på plats 52 ... jag borde byta namn till snigeln om det inte redan vore upptaget.

• fru AM

Hoppsan: råkade hitta två till på ett annat ställe - lite frasigare:

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-01-13 14:31:43 följande:
    AM - totalt omotiverad har jag mest nästlat in mig i en blogg idag. Tittat på vackra bilder och förundrats över hur vacker och perfekt man kan vara (bloggerskan). Har även bokat en liten restaurang till fredagens afterspinning och så ska jag köra en dancestep ikväll.

Jo, maken har tjuvkikat på Koreakön och vi är på plats 52 ... jag borde byta namn till snigeln om det inte redan vore upptaget.
    HAde ni inte plats 59 sist? Eller minns jag fel? 

Vilken blogg har du kollat på? Mysigt med restaurangbesök - det var ett tag sedan för mig. Just nu är jag mest sugen på ostron efter dagens skriveri  
  • Fossing77

Här är läget under kontroll, än så länge. Tristan hostar och snorar och skriker som en stucken gris när jag inhalerar honom. Miran hostar och snorar och låter som att vi bör åka till barn och få henne inhalerad oxå. Men på barn 3 blir man cool har jag hört, så vi tar det lite lugnt med åkandet. Hon väser bara om hon hetsar upp sig så det är väl bara att hålla henne snäll och glad. :) Hennes käre fader har tagit vår fungerande bil till jobbet, MED barnstolarna i, så vi kan inte direkt rusa iväg till nåt sjukhus heller när man tänker på det. Ibland tänker han inte längst...

Vi blir strax av med volvon vi lånat i väntan på vår nya bil. Nu får vi den imorgon så Calles lillebror kommer och tar tillbaka sitt kräk till oanvändbar volvo med 10 år gamla vinterdäck som jag vägrat sätta barnen i. ;) Den är nu en översnöad hög på uppfarten. ;)

I övrigt hinkar jag kaffe och har det rätt gott. Solen skiner ju som sagt och vårt kattskrälle solar i en fläck på golvet. Ganska trivsamt :)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!