• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

BS: har för mig att 12-månaders mer är ett trevlighetsbesök på BVC. Vi fick välja själva om vi ville komma då minns jag. Och eftersom jag gillar att gå till BVC så valde jag det. Plus att vi gick dit någon månad senare för att vinka av BVC-tanten som skulle sluta (tyvärr, hon var bäst).

• Snartis

AM: det gör du rätt i, morgonrutinerna måste fungera!
    Maken är en tröttmössa på morgonen men om han ska lämna så överlämnar jag allt med Kick´n till honom och bara går ut genom dörren på morgonen. Om jag daltar så kommer ju vi båda sent till jobbet.

• start september

AM, pundet står i 10,6241. Närmar mig ett inköp. Undrar om dagen även ska ge en Bergans City-rock?

Beror lite på lunchplaner och om idag är en illamåendedag... igår var jag så bra att jag började misströsta, idag är det lite svajigt dock.

Morgonrutiner är ett helt eget kapitel för många. Vad skönt att det diskuterades! Maken medger att han saknar simultankapacitet och vill därför att båda ska vara hemma, han lämnar dock. Jag skulle gärna åka tidigare för att slippa så mycket kvällsjobb, men det har inte funkat eftersom han sitter uppe för sent och därför inte kommer upp. Han gör vettiga saker och visst ligger jag några minuter extra också, men alla skulle vinna på en tidigare start.  Lilla tjejen äter frukost på dagis, jag medhavd i bilen oftast och han på jobbet. Det passar oss bra och vi tjänar mycket tid.

Maken bestämde själv idag att börja gå upp tidigare vilket ger stor förbättringspotential!

• MSW

God förmiddag!

Jag tolkade det som snorkis skrev att Bm sa att det var förra graviditeten Bm hade sagt det.. Men eftersom det bara verkar vara jag som gjorde det är det väl jag som läste slarvigt...

Här har jag annars söndagsångest GRANDE eftersom skolan drar igång imorn och jag och A har haft så mysigt hemma!!

Hade dessutom svårt att somna igår och sov kasst! Alldeles för mycket tankar som snurrade om allt möjligt! Tror faktiskt jag har lite av en livskris.. Känner mig så vuxen/gammal och tråkig.. Och så känns det som jag har " krav" på mig (gentemot maken, men jag tror att de mest kommer från mig själv) som jag inte lever upp till... Och sen är det väl ev op (hade ett missat samtal från dolt nummer igår efter jag hade simmat) som spökar också.. Och en massa andra saker som jag inte vet var de kommer ifrån som jag inte vill skriva om, för det känns som att jag är rädd för att höra saker jag inte vill, och om jag bara tänker det så finns det inte.. *flummar*
    Vet inte vad jag vill ha sagt, men behövde nog skriva av mig lite, även om det blev flummigt!

• smint

Jag är här, men sidan segar så otroligt så det går knappt att komma in.

gör ett försök efter lunch att skriva något längre då jag inte vet om det kommer postas eller inte 

• Lapinette

Sms från mugglan:
    Vi blir utskrivna idag och får äntligen komma hem. Ada och Beda har nu normala flöden båda två men vi får bereda oss på för tidig födsel enligt doktorn.

Hurrrraaaaa!!!!! ... säger jag.

• Parnassia

Åh vad skönt att Mugglessons får åka hem! Jag har en bra känsla i magen. KRAM!

MSW - Kram till dig också! Skriv av dig här! Så gör vi ju.

Koko och Tinga och Frullan - Kram till er också! Det är svåra saker ni går igenom. Usch. Kram!

• fru AM

Härligt att Ada & Beda mår så bra som de kan!!!!

Undrar HUR tidig födsel han menar då, doktorn ...?

Annars sitter jag nu och skriver om upplevelser ... ostronprovning och skärgårdssegling. Blir rysligt sugen på båda sakerna ... 

• Fossing77

God morgon på er! Eller god lunch kanske, värst vad klockan var mycket. Solen skiner idag :) Alltid något att vara glad över.

kram på er!

• smint

Nu verkar sidan funka bättre.

Hurra att muggels får åka hem idag, hoppas nu inte doktorn menade jätteförtidig födsel...

AM: Åh ostron är ju så fantastiskt gott, skall nog planera en skaldjur och ostkväll den närmaste månaden.   Låter som ett roligt jobb du har nu  

MSW: Skriv av dig det lättar oftast på trycket, förstår om du har lite ångest för att skolan börjar i morgon.

BS: Lycka till på kontrollen med A.  

har sovit kasst som vanligt, vaken mellan 3 och 5.30 så lagom pigg när klockar ringde vid halv 7... dottern måste upp vid 7 för att hinna äta frukost i lugn och ro och för att dom inte skall behöva stressa sedan. Men det blev kaos i morse, sambon kom upp i tid men ägnar sig helt åt sig själv så när dottern då vill klä på sig själv och då skall hon klä på allt själv så blev han irriterad och stressad för att dom skulle missa tåget.. för hon skall gå själv nu när det är så mkt snö för det blir för tungt med vagnen.. men dom han väl till slut men såg att han fick bära henne iaf..

jaja och sova på fm funkar inte, försökte i 2 timmar men gav sedan upp.. kanske skall försöka lura lite nu istället för att steka pannkakorna som jag hade tänkt till middag..  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!