• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Frullan! Men kära nå´n vilken svår sak att bära alldeles ensam! Vad otroligt ledsen du måste vara. Fy tusan. Ännu en gång fattas det bra ord.... Stor kram!

Och vad är det för dumheter att du inte skulle förtjäna någon sympati! Vi vill väl veta hur du har det kvinna!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • BrudSommar2006

FruLLan, eländes elände, vilken hemsk sits att hamna i, stackars, stackars er. Det är så orättvist och jag kan förstå att det är lätt att fokusera bara på det dåliga och inte tänka på de fina barn du ju har kvar. Kanske bra ändå att du har dem att tillbringa tid med så att man nästan tvingas att ha lite bra stunder emellanåt mitt i allt det jobbiga? Kram!

• BrudSommar2006

Usch att de andra små tvillingarna dog, då stämmer det ju verkligen med 50%, det ville man ju inte veta.

• Snorkfröken77

Frullan - *kramar om hårt och länge* Klart du är ledsen och sörjer! Ni har ju förlorat ett barn Och självklart ska du prata om det, jag vet att det är svårt ibland men det hjälper, jag lovar! All det stöd jag fått här inne har varit ovärdeligt! Jag förstår att du tycker jag ska lyssna på hjärtljuden med tanke på vad som hänt. Vill du berätta mer vad som hände eller vill behålla det för dig själv? Jag förstår om du inte orkar berätta vad som hände.

• BrudSommar2006

Jag hade ingen aning om att jag behövde en ny laptopväska men det inser jag ju nu att jag måste ha!

• Hattis

Frullan - därför att det är så sorgligt att det inte går att hantera på något annat sätt. Så fruktansvärt Gråter 

• Snorkfröken77

Frullan - Tårar verkar det finnas oändligt av tyvärr.

• Fru FruLLan

hattis
    Jag ville se. faktiskt, jag trodde först inte det men sen kände jag att jag måste. den lille och jag behövde det.

Jag satt faktiskt länge och tittade och grät och på något sätt sa adjö. Mitt hjärta gick fullkomligt sönder när jag såg hur klar den faktiskt var, men jag ångrar absolut inte att jag gjorde det. Bilden kommer finnas med mig hela livet. Men nu har jag iallafall ett minne.
    Jag önskar att jag hade mer än så bara

allt känns så fruktansvärt överjävligt.

jag har ställt frågan VARFÖR så många gånger så jag snart blir tokig.
    För jag finner inga svar.

• Hattis

Kram till dig också Snorkis! BM har ju förstås onekligen rätt. Men hon borde ju förstå att du är orolig!

• Hattis

Frullan - det finns väl oftast inget svar. Jag fick svaret att den såg helt perfekt ut men att det ändå var mest sannolikt att det fanns en allvarlig kromosomskada som skulle visat sig först senare och medföra att den senare skulle dö eller födas gravt handikappad.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!