• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

AM - Jag väntar på tid för RUL, med S var det i v 20, lite sent kan jag tycka om man nu tvingas avbryta Läkaren pratade om v 18 som i min värld betyder v 19 (han pratar bara fulla veckor förklarde han för mig). Så jag hoppas på det, i sådana fall borde kallelse komma nästa vecka för man brukar få det två veckor innan.

• fru AM

JAg hoppas dessutom att Harro's ska ha superrea när jag kommer och att jag ska kunna fynda ett specifikt plagg till min man ... På nätet kostar det 1000 dollar men märket finns på Harrod's. Vad tror ni oddsen är?

• Snorkfröken77

September - Jag är ju lite knasig på det viset att jag vill INTE göra UL heller, får då kan jag ju få bekräftat mina värsta farhågor (att fostret inte lever längre) så jag tror hellre jag plågas till RUL. KUB-UL var så fruktansvärt, jag grät hysteriskt innan vi sett att den levde sen grät vi ännu mer när vi såg att den gjorde det.

• fru AM
    Snorkfröken77 skrev 2011-01-12 20:21:38 följande:
    AM - Jag väntar på tid för RUL, med S var det i v 20, lite sent kan jag tycka om man nu tvingas avbryta Läkaren pratade om v 18 som i min värld betyder v 19 (han pratar bara fulla veckor förklarde han för mig). Så jag hoppas på det, i sådana fall borde kallelse komma nästa vecka för man brukar få det två veckor innan.
    Du är alltså i vecka 16 nu? 
    Jag tror att bebin mår finfint. Det är fullt normala hjärnspöken du har. (Som jag också hade trots att jag inte varit med om något tragiskt innan.) 
  • Snorkfröken77

AM - jag hålller tummarna för god rea-lycka!

Nu måste jag skutta in i duschen och tvätta håret om det ska hinna torka någorsålunda tills läggdags.

• snaily

Snorkis
    Usch vilka jobbiga tankar! Kan du inte få komma till BM och lyssna på hjärtljuden i alla fall?
    Apropå katterna - hur gamla är de? Tänker bara så de inte är smala pga sjukdom typ njursvikt eller så? Men om de är fullt friska finns det ju en del fetare foder som kan vara värt att prova, kattungefoder eller Specific FCD t ex.

• viktualia

Tinga - beklagar sorgen!!

Snaily - skoj med livstecken och heja dig!

Page - näemääääään heeeeej! Skärp dig och återvänd till oss här - japp!!

Koko - tungt med cancersjuk anhörig!! *kramar om*

Klockarbol - håhåjaja... resultatet av familjerådgivningens första omgång lät tungt. Viktigt att du FÖRSÖKER att gå ur detta utan att bli TOKBITTER!!! *håller alla tummar*

Mugglan - efter rapporten om det andra paret.. jaaa... jag vet inte vad jag ska säga... KRAAAAAAAAM är det enda som kommer ur mig...

Snorkis - vad drar du för storlekar? Och hur stor är du? Jag har några vinterjackor som jag - som annars drar 42 - kunde ha när jag var gravid... de är i stl 46. Du får gärna låna!

Ego - firar 10 år ihop med maken idag och har delat på en flaska flädersaftssmakande polsk skumpa. Är helt yr i skallen... fniss fniss... och det beror nog inte bara på att jag är yr av kärlek till maken... hihihihi

• Snorkfröken77

AM - Jag hoppas att det är normala hjärnspöken, orkar inte mer med nu.
    Jag har inte handlat av dem än, men varit på väg flera gånger, har dock kollat upp firman ochså och de verkar seriösa. den väskan var verkligen jättesnygg och vilken färg på lädret *smackar med munnen*

Snaily - BM här vägrar försöka lyssna efter hjärtljud innan RUL, det finns för stor risk att man inte hittar dem utan att något är knas och att det då stressar mer än gör nytta menar de på.
    Honan är 11 och hanen är 12. De äter FXD nu, bytte till något annat specific under en period som skulle vara fetare men jag tyckte inte det gjorde någon skillnad. Bör vi kolla upp att de inte har njursvikt? Båda har ju varit hos vet förra året och då ansågs de friska och krya (vid vaccination). Och jag har vägt dem och de har inte tappat något i vikt, de bara ser så smala ut

Vickan - Grattis till 10 år! jag tror jag har 44 på kappan jag har nu, så 46 kanske jag kan komma i? Om inte annat vore det en trevlig ursäkt att träffas

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!