• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Fick ett mess från Mugglan:

"Vi träffade ett annat par i  måndags i exakt samam sits. Hon opererades igår efter mig. Tyvärr förlorade de båda tvillingarna, ingen av dem klarade sig. Hon fick föda ut dem igår efter op, hon var i v22...Då inser man hur nära det var för oss, men vi hade tur denna gång...Kramar"

Jag får gåshud över hela mig, nackhåren reser sig och lättnaden över Ada och Beda står i bjärt kontrast till fasan som det andra stackar paret nu fått möta.Gråter

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Klockarbol
    fru AM skrev 2011-01-12 14:30:43 följande:
    Håller på med en artikel om datorväskor och har precis spanat in en i rosa kroko - hur fin som helst. Är dock inte så säker på att redaktören kommer gilla den. Men det är JAG som skriver! Moahahaha

Ooooo, jag vill ha en rosa kroko-datorväska!!!
    Nu har jag funderat i bergis 8 sekunder också och känner att jag BEHÖVER en rosa kroko-datorväska!!!

AM - du får väldans gärna inboxa en länk om du vill!?

Datorväskan jag har på jobbet nu är en röd Golla som är väldigt bra - rymmer både laptop och pärm och framförallt så väger väskan nästan ingenting! - men den är ju inte rosa...

Gränsen för mitt rosa liv dras dock vid hundbajspåsar, sådana ska vara svarta, ha knythandtag och under inga omständigheter får de vara parfymerade (tråkiga jag får migrän av slika påhitt).

Jag är så glad över positiva Muggel-besked så här långt och fortsätter att hålla tummar efter bästa förmåga

Har varit på familjerådgivning i dag och känner mig sliten, trött och ledsen.
    Det konstaterades att jag är väldigt arg. Och det är jag. Jag är en massa andra saker också men den sanslösa vreden gör väl att jag inte alltid ids försöka lyssna.
    Å andra sidan så är väl det egentligen skitesamma.
    Han fick tydligen en liten 'epifany' och konstaterade när vi kom hem att det kanske mer handlar om när det separeras än om. Rackarns snabbtänkt eller? *biter nästan ur en plomb av ren och skär återhållen sarkasm*
    Det hette ju då självfallet att "hade jag förstått det tidigare så hade jag ju ansträngt mig mer"...

Döööh? Vill minnas att jag tidigt påtalade att jag inte tolererade något halvhjärtat trams - antingen gör han det som krävs så får jag avgöra om det räcker för mig eller också packar vi pappas kappsäck. Hur svårt kan det vara att fatta näranog bokstaverade förutsättningar?

Nåja vars, jag utgår ifrån att det kommer levereras ett "jamendåärdetjuingenidéattjagförsökerfördetdugerjuinteändå"-ylande under kvällen så kanske vi kan sätta punkt för den farsen och jag kan fokusera på att sörja det jag uppenbarligen aldrig hade.

Nä, ja e inte bitter ja inte...

Minimadame ligger nerbäddad i soffan med huvudvärk och ont i halsen. Har petat i henne en avledon för hon hade så ont i huvudet när hon kom hem att hon inte ens ville att jag skulle läsa för henne.
    Stackars liten höna

Fossing - jag skulle nog faktiskt gnälla lite grand över en tom gratispresent! Har man vunnit en pryttel så ska det väl vara innehåll i prytteln oxå tycker jag

• Fossing77

Klockarbol - Smått gnäll framfört via mejl ;)

Känner igen mig lite i din situation faktiskt. Är det så att man faktiskt inte saknar kossan förrän båset är tomt?? Om du ursäktar liknelsen ;) Vi har oxå gått på rådgivning, sedan separerade vi... Och hittade sedemera tillbaka till varandra, alltså saknades kossan när det blev tomt. Men det är ju självaste f*n att man ska behöva komma dit... Hoppas saker och ting löser sig... Kram!

• Klockarbol
    passionsblomman skrev 2011-01-12 15:24:18 följande:
    Fick ett mess från Mugglan:

"Vi träffade ett annat par i  måndags i exakt samam sits. Hon opererades igår efter mig. Tyvärr förlorade de båda tvillingarna, ingen av dem klarade sig. Hon fick föda ut dem igår efter op, hon var i v22...Då inser man hur nära det var för oss, men vi hade tur denna gång...Kramar"

Jag får gåshud över hela mig, nackhåren reser sig och lättnaden över Ada och Beda står i bjärt kontrast till fasan som det andra stackar paret nu fått möta.Gråter
    Nu blev jag lite illamående så nu ska jag nog dela soffa med minimadame en stund.

Jag tycker faktiskt att det var klart överreklamerat att bli vuxen.
    Undrar om det funkar att leta rätt på barndomskompisen och fråga om vi inte ska leka Indianer och vita igen?
    Fast låta bli att jäsa rönnbär med regnvatten i gammal O'boykonservburk den här gången. Det var rent bedrövligt så sjuka vi blev av det experimentet...

*Kryper iväg till soffan och försöker hantera extremt motstridiga känslor*
  • Lapinette

pb - tänk att jag satt faktiskt och tänkte på det "andra paret" idag och undrade hur det hade gått för dem. Tänkte att jag skulle fråga mugglan när hon väl var tillbaka här men nu fick jag ju ett svar ändå ... men inte det jag hade hoppats på .

• Lapinette
    Undrar om det funkar att leta rätt på barndomskompisen och fråga om vi inte ska leka Indianer och vita igen?

Underbart skrivet Klockarbol! . Förlåt om jag skrattar i all tragedi. Känner inte din karl alls men jag tycker inte han har någon anledning alls att tycka synd om sig själv (det låter så i din beskrivning). Förstår att du är arg och frustrerad och det har du all rätt att vara. Buss på honom bara!!!
  • Fossing77
    Lapinette skrev 2011-01-12 16:13:19 följande:

Underbart skrivet Klockarbol! . Förlåt om jag skrattar i all tragedi. Känner inte din karl alls men jag tycker inte han har någon anledning alls att tycka synd om sig själv (det låter så i din beskrivning). Förstår att du är arg och frustrerad och det har du all rätt att vara. Buss på honom bara!!!
    Håller med!
  • passionsblomman

Ja tack! Ge mig tillbaka Oskuldens och Naivitetens Tid!
    Då när man inte visste nästan något alls och man plockade vitsippor famnen full och ett plåster hjälpte fint på skrubbsåren och det orättvisaste i världen var om syrran fick större portion glass. Då när istappar var något man bröt av och knaprade i sig och gruset talade om "hur många barn får jag när jag blir STOR".

• fru AM

Men vad hemskt för det andra paret i samma sits som Mugglessons!  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!