• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie
    passionsblomman skrev 2011-01-12 13:59:20 följande:
    Oupsie, du kanske ska passa på här på BT på Köp&Sälj?

www.brollopstorget.se/Annonser/?details=80231

Hundbajspåsar med "princess" och liten väska och allt...ska hunden bära den eller vara i den? För vara i den blir ju svårt för din hund...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    OMGFörvånad!

Haha, nä, det där passar inte riktigt min hund tycker jag inte .

Som sagt, jag köper rosa eller blå bajspåsar, det gör jag, men en del av anledningen till att jag köper dem är att de är av lite tjockare material. Gillar inte de där hundbajspåsarna som är så där prassliga och tunna...
  • Fossing77

Att det står "princess" på påsarna är ju dock upplyftande. Det bevisar ju bara att även kungligheter stinker ibland ;) hihi!

• passionsblomman
    Oupsie skrev 2011-01-12 14:07:35 följande:
    OMGFörvånad!

Haha, nä, det där passar inte riktigt min hund tycker jag inte .

Som sagt, jag köper rosa eller blå bajspåsar, det gör jag, men en del av anledningen till att jag köper dem är att de är av lite tjockare material. Gillar inte de där hundbajspåsarna som är så där prassliga och tunna...
    Hehe, nä, det tycker nog inte jag heller faktiskt...
    Fossing77 skrev 2011-01-12 14:09:51 följande:
    Att det står "princess" på påsarna är ju dock upplyftande. Det bevisar ju bara att även kungligheter stinker ibland ;) hihi!
    Ja tänk ändå!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • fru AM

Ingen som såg Legally Blonde 2 häromkvällen? Där svassade Reese Witherspoon omkring med sin lilla bajspåsehållare på kopplet ...
    I övrigt tyckte vi annars att huvudpersonen uppvisade oroväckande många likheter med Livia ...

• fru AM

Håller på med en artikel om datorväskor och har precis spanat in en i rosa kroko - hur fin som helst. Är dock inte så säker på att redaktören kommer gilla den. Men det är JAG som skriver! Moahahaha

• Vännerfan

Åh, jag hade velat vara inloggad här när de glädjande nyheterna kom i stället för att gå och gråta bland galgarna på Polarn&Pyret. Är så GLAD över att det gick bra!!!

Har inte mycket tid att sitta här numera. Ännu mindre än innan. Lillprinsen reser sig mot allt hela tiden och står själv och tar flera steg om man ställer honom upp. Kul, men hektiskt. På jobbet går jag ju inte in här och oj, vad mycket arbetsuppgifter jag fick på en gång. Men jag trivs verkligen med att jobba några dagar här och där. Både för jobbandet i sig och även för att det ökar min frihet att göra saker mellan jobbet och middagen. För middagen äts ihop hela familjen här, det är mer eller mindre heligt. Igår tränade jag för första gången på ett år ca. Känns idag, men på ett bra sätt. Har även bokat in tandläkarbesök, massage, hårklippning och mer träning. Så enkelt när man inte måste pussla med makens tider för att få till det utan helt enkelt kan ta det de dagar han är hemma.

Nu mellis.

• Fossing77

Dagens i-landsproblem!

I ren uttråkning ägnar jag mig åt att fylla i diverse tävlingar på nätet. Bland annat brukar jag skicka in tävlingar på Cosmos hemsida, de har kul vinster. Smink, smycken, parfymer, allt en urlakad mammaledig mysklädesblobb behöver för att överleva. ;) Har tidigare vunnit en parfym där, som jag fick efterlysa för att få hemskickad. Idag hittade jag ett paket i brevlådan, tjoho vad skoj, tänkte jag. Hade vunnit en fin-fin nagelolja i supersöt flaska. Efter lite undersökande petande med flaskan så inser jag att... den är TOM! Ha ha! Vad göra? Skriva och gnälla på tom gratispresent? :D

• fru AM

Fossing: tycker faktiskt att du ska skriva och kanske inte klaga, men påpeka att du blev mycket nyfiken på eras nagelolja och gärna skulle prova den ... Så ska du se att du får en ny, med olja i!

• Fossing77

AM: Jupp! Mejlade dem och sa att jag var jätteglad över vinsten, men att det förvånade mig att den var tom. :) Frågade snällt om vi kunde lösa det på nåt vänster. Det lustiga är att det var inte en fläck i hela paketet och den låg ändå i bubbelplast inuti kartongen, så den kan ju inte ha läckt ut heller. Superlurigt, men rätt underhållande. ;)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!