• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Page

Lappis: i vissa situationer kan jag inte hålla mig borta härifrån. Förstod inte förrän i går att Mugglan skulle opereras och att tjejerna mådde dåligt.

Trodde att jag skulle kunna hålla mig informerad genom att hänga "där", men så är det inte.

• Oupsie

Fick tråkiga nyheter igår, en nära släkting till mig fick missfall . I vecka 12... Blev så ledsen för deras skull. De har inga barn än, och det här är andra gången som det inte gick vägen, vad jag vet. Fick veta i helgen att hon var gravid och så två dagar efter så är hon inte det längre . Livet är verkligen orättvist!

Så det var skönt med positiva nyheter för en gångs skull. Vet inte om det är mina gravidhormoner men jag känner mig mest gråtfärdig och nere hela tiden .

• Fjällbruttan

Tassar in och jublar för Mugglan och Ada och Beda!
    Fortsätter tumhållningen och tassar ut igen.

• Oupsie

Mrs B, hej hej! Roligt att se dig här .

Och Page också .

• Parnassia

De lever! Tårarna rinner här!
    Gud vad skönt! Hoppas, hoppas att allt fortsätter bra och att ni får åka hem imorgon Muggles! KRAM!
    Åh, vad lättad jag är!

• Lapinette

Page - "där" kan man inte var lika öppen som "här".

• snaily

HURRA hurra för Ada och Beda! Kramar till Mugglanfamiljen!
    Men undrar när man törs dra en lättnadens suck hela vägen?

• Oupsie

Har läst om era makar/sambor och fördelning av ansvar i hemmet. Undrar hur det kommer att se ut här hemma om några månader. Den senaste tiden har ju maken fått ta över i princip allt, städning, matlagning osv. Jag har vare sig orkat eller kunnat göra sådana saker. Tror att det har varit ganska nyttigt för honom att se vad jag har gjort, verkar som att han har insett en del saker som han inte ens har märkt att jag har gjort tidigare. Även om jag inte tycker att det är särskilt kul att städa, eller laga mat alla gånger, så är det jäkligt trist att inte kunna göra så mycket som man vill. Det känns ju inte rättvist att maken ska behöva göra allt, men just nu finns det inte så många andra alternativ.

• Oupsie

Hej Snaily, hur är det? Har du fortfarande besök?

• passionsblomman

-För Ada och Beda och Mugglan mår bra!
    Tar en vickning på HS och laddar

för hemfärd på tossdá
    de lever HURRA!

Det är klart att vi jublar idááá!

tralla-la-lalla-lalla-lalllaaaaaa

tralla-lalalla-lalalla tjohej!

*sjunger vidare på min egna Brännö brygga version och bortser helt från hur det låter*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!