• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

Satt på bussen in till jobbet och hade alldeles för mycket tid att fundera. Funderade på familjen mugglan och hur dramatiskt ert liv är just nu och vad obeskrivligt mycket jag hoppas att ni får positiva besked idag. Funderade på PB och Klockarbol och er respektive kamp med livets orättvisor. Funderade på min egen familj och det vi går igenom just nu (även vi har en närstående, som är alldeles för ung för att dö, med cancer som jag nu börjar inse inte har så långt kvar, jag har hittills mest lagt locket på), osv. Har inte velat skriva så mycket om det i tråden eftersom det gör det mer verkligt och jag nog omedvetet känt att det gör att jag måste röra i det mer än jag orkar.

Men jag måste också utrrycka en stor glädje över sweets härliga uppskattning på jobbet och instämma i att det är COOLT att vara andranamn!! Kram!

Nu ska jag försöka koncentrera mig på jobbet.

• fru AM
    _koko_ skrev 2011-01-12 09:39:35 följande:
    Satt på bussen in till jobbet och hade alldeles för mycket tid att fundera. Funderade på familjen mugglan och hur dramatiskt ert liv är just nu och vad obeskrivligt mycket jag hoppas att ni får positiva besked idag. Funderade på PB och Klockarbol och er respektive kamp med livets orättvisor. Funderade på min egen familj och det vi går igenom just nu (även vi har en närstående, som är alldeles för ung för att dö, med cancer som jag nu börjar inse inte har så långt kvar, jag har hittills mest lagt locket på), osv. Har inte velat skriva så mycket om det i tråden eftersom det gör det mer verkligt och jag nog omedvetet känt att det gör att jag måste röra i det mer än jag orkar.

Men jag måste också utrrycka en stor glädje över sweets härliga uppskattning på jobbet och instämma i att det är COOLT att vara andranamn!! Kram!

Nu ska jag försöka koncentrera mig på jobbet.
    KRAM Koko!
  • fru AM
    Fossing77 skrev 2011-01-12 09:31:16 följande:
    He he. Gaffa är kung ;)

Miran blir 5 månader om 6 dagar om man ska vara petig. :) Hon sover mest hos mig på nätterna, ibland i sin säng. Dock har näsan klarnat under natten så nu sover hon rätt gott. :) Kul att även hon har en hundanknytning då.. Mellanbrorsan Tristan är döpte efter pappans minne av kompisarnas hund som vakade över dom när han var liten. ;)
    Jag har också en hundkoppling till mina barn - brukar sjunga denna för dem: 
    ">

och kallar dem ibland för just det: Chihuahuas

Och Hektor som minstingen heter är ju ett namn som jag har hört Rottweilers ha (alternativt mexikanska gängmedlemmar i amerikanska filmer, alternativt skotska adelsmän ...) 
  • _koko_

Tack AM!

Och jag glömde skriva att jag vet att snaily lever och kommer in i tråden när hon får tid och möjlighet.

• _koko_

Men, vad otroligt hemskt formulerat av mig,som om alternativet skulle vara att snaily vore död?!! Förlåt, ibland blir det så fel...

• Fossing77

AM: Tjusigt! Alla behöver vi en blivande gängmedlem i familjen ;) Hector är jättefint namn tycker jag. Elliot, som är mitt största monster, är från draken i Peter och draken... :)

• fru AM
    _koko_ skrev 2011-01-12 09:51:25 följande:
    Men, vad otroligt hemskt formulerat av mig,som om alternativet skulle vara att snaily vore död?!! Förlåt, ibland blir det så fel...
    Jag tror ingen tolkade det så.
  • smint
    Fossing77 skrev 2011-01-12 09:52:56 följande:
    AM: Tjusigt! Alla behöver vi en blivande gängmedlem i familjen ;) Hector är jättefint namn tycker jag. Elliot, som är mitt största monster, är från draken i Peter och draken... :)
    hihi  den boken läste vi i morse :) fick en massa böcker av svärmor som sambon haft när dom var små. Den är ju bara så söt den boken

Koko: Stor kram till dig, usch så jobbigt med cancer bland närstående..   och jag tolkade inte heller ditt inlägg om snaily på något konstigt sätt  Skönt att höra ifrån henne iaf

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!