• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Hurra båda Ada och Beda lever och mår bra idag!!

• Lapinette

EA - vilka härliga nyheter du kommer med!!!!

• Fru E

Utskrivning imorgon om inget oförutsett inträffar

• fru AM
    Fossing77 skrev 2011-01-12 10:23:15 följande:
    AM: Men vad kul! Tack för tipset! :)

Någon som vet när dom skulle få sitt UL gjort? Jag är oxå nervös som attan och jag känner inte ens Mugglan och hennes familj. Hoppas väldigt att det går bra. *håller tummar och tår*
    Varsågod, Fossing! Du kan t o m boka filmen nu så skickar de den så fort den kommit in. Gjorde så för något år sedan med en Mad Men-säsong.

Vet inte tid för UL ... Det var väl "på morgonen". Det har väl varit morgon nu!?
  • Fru E

Lappis-ja för en gångs skull lyckas jag

• fru AM
    Fru E skrev 2011-01-12 10:25:29 följande:
    Hurra båda Ada och Beda lever och mår bra idag!!
    Aaaahhhh! Underbart! Vilken bra dag detta blev då!!!
    -ar till ALLA! 
  • Lapinette

Nu har vi tittat: båda lever och det kunde inte se bättre ut enligt läkaren. Han såg mycket nöjd ut. Naturligtvis kan det forfarande hända saker men första dygnet är mest kritiskt tydligen. Om inget negativt händer blir vi utskrivna imorgon.

Hälsningar mugglan

• fru AM

Åh, Lappis! Kan du inte hälsa från mig - alla oss! - och skicka kramar i massor!?

• MSW

Åååååh!!!!! Idag är världens bästa dag!! *gråter glädje trådar*

• Oupsie

Åh, vad otroligt skönt att höra! Tack Fru E och Lappis

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!