• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    sweetstreet skrev 2011-01-11 20:20:55 följande:
    Heeej AM!!!
    Låter som ni otroligt hektiska morgnar
    Jag kan itne ens föreställa mig eftersom jag tycker våra är rätt "kaotiska" och då ahr va bara ett barn!!!  
    Fast jag tycker eftermiddagarna är mer hektiska! Då är jag ju ensam med barnen och i numerärt underläge!
  • fru AM

Just det, Sweetie: Grattis till framgången!!!

Nu: tv-soffan med jetlaggad storson! 

• porchez
    BrudSommar2006 skrev 2011-01-11 17:08:55 följande:
    Porchez, jag tycker att det verkar lite struligt med den här killen, om du sagt till honom att du vill att ni bara är vänner så är det väl inte troligt att han kommer att ta något första steg till något mer bara för att du börjat skicka lite fler sms än vanligt? Sedan har han det ju rätt bra som kan åka runt bland en massa tjejkompisar och ligga och kramas med alla... Kommer det här väntandet med förhoppningen på något slags kryptiskt sms eller annan kontakt från honom verkligen att leda till något menar jag? Därmed inte sagt att han inte är intresserad för det är ju fullt möjligt men vem av er ska egentligen fråga den andre om en riktig dejt? Är det särskilt troligt att han kommer att ta sådana initiativ när du redan sagt ifrån om jag förstått saken rätt??
    Du har så rätt! alla ni har så rätt, jag sa ju att jag behövde lite input för att jag inte kan tänka så klart själv
    Jag har sagt till honom att jag bara ville vara vänner, efter det har han fortsatt att smsa var och varannan dag. Men typ slutat skrivit puss i slutet, nånstans där kännde jag att, shit! det här är en kille som verkligen bryr sig om MIG... vi började prata om att ses nån kväll och kolla på film, vilket slutade med att jag var där i förra veckan och... ja vad ska jag säga, vi var mer än vänner helt plötsligt   
  • porchez
    passionsblomman skrev 2011-01-11 17:32:41 följande:
    Porchez, jag funderar också lite i BS banor. Typ att vet han om att dina känslor håller på att förändras? Vet du själv ens om att de håller på att göra det? Vill du det? Låta dem förändras menar jag.
    För som jag tolkar det du säger i dina inlägg så håller du på att få helt andra känslor och en anann relation till den här killen än tidigare. det kan ju vara alldeles underbart och något som även han välkomnar, men det kan ju också göra honom lika förvirrad och på tå som du själv kanske känner dig?

*svamla svamla*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Du är SÅ klok PB, och sätter ord på mina tankar som jag kanske inte ens själv har förstått än och du, det är allt annat än svammel, du pratar mitt språk   hälsningar svammel-mästaren
  • smint

men fy för att vänta ända tills i morgon med UL, hur svårt kan det vara att göra ett UL??  fast det kanske skall vara samma läkare iofs och han är väl inte där hela tiden..  men vilken väntan...

• smint

Sweet: Grattis till framgången på jobbet, du är så himla duktig   

nehe skall väl lägga mig i vanlig ordning nu.. vaknar ju 100 gånger på natten, Snaily jag kommer i håg hur du hade det..

och på tal om det hur mår du Snaily???  Hoppas det är bra med hela familjen.. 

• porchez

Tack för otroligt söt kommentar Vickan!

Sweet måste ha missat att du har någon sorts framgång i ditt jobb! Grattis, vad roligt

Kängu - smart idé med det där, vad kallde du det nu, familjealmanackan? Skulle tom. jag ha fast än jag bor själv, bara för att styra upp NÄR jag ska dammsuga, städa badrummer, tvätta osv. Jag har så lätt att skjuta upp saker och ting, speciellt när det bara är jag som drabbas

• passionsblomman

Jag satt också här och undrade hur det är med Snaily. Hallå Snigel, hur går det för er därhemma? Sista jag minns är att du berättade att det är ett tidskrävande litet pyre som flyttat hem till er. Hur har det gått med skrikandet? Hur mår du själv? Har du pratat mer med BM eller läkare? Har de sagt något om diagnos som depression eller har det vänt och blivit bättre mer som "vanlig" baby-blues och du börjar komma ikapp dig lite med känslor och allt?

Och en annan tjej, 1up, vart tog du vägen då?
    Dig har jga inte sett sedan julapelsinens tid. Läget?

Porchez, jamen dåså, då hajjar vi.

• Liten med Mindre

Hugaligen vilken väntan på UL. Skickar John Blund till muggles-familjen för en god natts sömn trots allt.

Telis - jag förstår att vi har likartade känslor för jobbet. Hoppas ändå för din skull att du slapp bryta ihop på jobbet inför nya kollegorna. Undertecknat fån är glad att jag känt de som drabbades av mina sammanbrott i ett antal år. (Utom vikarien då, men han får stå ut ändå.) Även jag umgås med funderingarna över varför man ska slita på jobbet och åka t-bana flera timmar varje dag - fler än de man har tid med barnen. kasst! Mindre stad med kortare resor, eller färre timmar på jobbet om vi har råd. Framför allt till hösten när det väl blir dagis för båda.

Fossing - en huskur för näsan lär vara att ställa hackad lök i skål under sängen, och vid sänggående hälla på varmt vatten. Samt att ha högläge i sängen om det går (fast våra barn somnar ju alltid med näsan i andra riktningen...) Några droppar eucalyptus eller nåt i vattnet kanske också gör gott.

PB - jag brukar, när jag är riktigt täppt, övergå till näsdroppar i pipett istället för sprej. Droppa i och sitt bakåtlutad tills du känner att det lättar. Sinova kan ibland lösa upp så det är lättare att fräsa ut. liksom att snorta ljummet vatten/saltvatten o fräsa ut. (Förutsätter att man är otäppt nog att dra in vattnet.)

Idag har jag inte svämmat över på jobbet i alla fall. Bräddfyllda ögon emellanåt, men ingen sjögång. Tack o lov. Det finns hopp! Fast tiden hemma är ju lika kort för det. Och stressen över att inte lägga överflödiga minuter borta från familjen. Vet inte hur jag ska komma igång o träna igen.

• passionsblomman

Men skit! , det är något som segat ihop med sidan! Jag kan inte hoppa mellan vare sig trådar eller inlägg utan det "fastnar" liksom! *säger fula ord*

Okej, dåså, då kan   jag lika gärna gå och lägga mig i soffan. Godnatt vänner!

Vi får ju ändå ingen sinnesfrid vad Ada och Beda beträffar så det kan lika gärna bli natt.

Tack Liten för tipsen förresten! Just för minuten kan jag faktiskt andas efter den senaste spraydosen.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!