• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

AM, kan ni inte packa ner familjen Telis också så blir antalet bäddar lite mer lagomt?

• Telis

Tack alla för jättegulliga kommentarer om hur mycket jag hatar att vara ifrån Televinken! Tinga, jag vet inte heller vad jag är ute efter så det är lugnt!

porchez, min chef sa igår att det är värst dom första dagarna, jag hoppas att det stämmer! Men gumman, varför skulle jag skälla på dig?

Nu är ju min man hemma med T så det är inte riktigt läge för mig att gå ner i tid, vi behöver pengarna helt enkelt. Men så snart han börjar jobba igen tänker jag gå ner i tid, ingen tvekan om saken.

Jag har hört talas om folk som jobbar hemma på kvällen ett par timmar men om jag känner mig själv rätt så har jag alldeles för dålig självdisciplin för det. Jag skulle aldrig ta mig ur soffan för att jobba när Televinken väl har somnat.

Klockarbol, jag kan inte heller säga att jag var så förtjust i småbarnstiden hemma, det var fruktansvärt jobbigt och rätt tråkigt. Men det är ju precis det som gör det så extra tungt och surt att börja jobba nu, nu när det börjar bli roligt med Televinken och att vara hemma med honom.

Jag vet att alla är olika men för min del tycker jag att det stämmer så mycket som någon (Lars H Gustafsson?) sa, man sitter inte på ålderdomshemmet och ångrar att man inte la fler timmar på jobbet, bara att man inte la fler på barnen. Jobba gör man ju i kanske 30-40 år, man hinner nog med det också, medan barnen är små så kort tid.

• MSW

Apropå matlagning, vi lagar (i princip) fast i dag blev det att steka till lite krögarpytt och ägg med lite tomatklyftor till..

• Telis

Inte en radbrytning så långt ögat kan nå! J-a BT!

• Parnassia

Hattis - jag är benägen att hålla med AM. Själv är jag nöjd de dagar jag bara behöver laga mat en gång och det med andra ord finns tex rester att värma till ett mål. Som jag sa häromdagen: Det är det enda jag kommer vara glad att slippa när jag börjar jobba, att fixa mat 2 gånger per dag!

Ang öron och vätska, jag vet egentligen inte om jag misstänker det. Men jag griper efter halmstrån och hon grejar ju en del med örat.
    Men jag gissar att du menar att vätska bakom örat kan vara en möjlighet? Jag trodde att hade man vätska i örat hade man ONT och det inte gick att ta miste på, typ öroninflammation. Men som sagt mitt öronkunnande är dåligt.

Familjekalender har vi en i år för första gången. Jag har stora förhoppningar om/kring/med den! En kolumn för varje person och en gemensam familjekolumn. Grundtanken är: "Det som inte står där - finns inte!"

• fru AM
    Telis skrev 2011-01-11 19:51:37 följande:
    AM, kan ni inte packa ner familjen Telis också så blir antalet bäddar lite mer lagomt?
    Det kan hända att vi går ut med en förfrågan eftersom vissa i hushållet tydligen är väldigt skidsugna!
  • fru AM

Parnassia - vad jag förstår så kan man ha vätska bakom örat utan att det gör direkt ont, man får lock och det trycker liksom lite och känns kanske obehagligt. (Min man är världens största öronbarn) Är det så att hon verkligen tar sig åt öronen  och att man märker en markant skillnad i nöjdhet/misssnöjdhet beroende på liggande elelr upprätt läge så ska man nog svänga förbi doktorn ändå!

• MSW

Och vi lagar då mat som räcker till lunchlådor dagen efter också! (ännu så länge iaf, när inte A äter så mycket)..

• MSW

Nahe, nu ska jag läsa arbetet vi ska opponera på på fredag! Godkväll på er!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!