• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Ego, har ont i huvudet, mår fortfarande lätt illa, har svårt att gå, och vill inte lämna lägenheten, utan bara få sova. Men ska snart på akupunktur, vilket förhoppningsvis hjälper mig, så jag får väl se till att komma iväg.

Har mest skummat igenom bakåt men jag är så trött att jag kommer knappt ihåg vad jag läser... så jag vinkar till alla och väntar med att kommenterar till jag får lite mer ork. Ska man vara så här trött?

En sak kommer jag ihåg i alla fall,

AM, jag håller på dig angående ert familjepussel!

• Oupsie

PB, tack så mycket för uppdateringen! Fortsätter att hoppas och hålla tummarna allt jag kan.

• fru AM

Tack för update PB/Mugglan! Att den där hemska 20%-aren skulle hända är ett scenario som inte får utrymme i mitt huvud i alla fall. Jag BESTÄMMER att båda klarar sig utan men! Hör du det, Gubben Gud! Och Sverker!

Stor kram till ALLA - inkl G G och S

• fru AM
    FruCicci skrev 2011-01-11 13:39:55 följande:
    Tack för infon PB!

Vilken vecka är Mugglan i nu?
    Är det inte v 19-20 nu?
  • Ore

Puuuh, läser ikapp och har uppdaterat mig kring senaste nytt om Mugglan. Skönt att allt har gått bra än så länge, håller tummarna stenhårt för att det fortsätter gå bra!!!

Det är massor jag borde kommentara, ska ta vad jag kommer ihåg och ber om ursäkt i förväg för allt jag glömmer...

PB: Härligt att födelsedagen blev bra!

Klockarbol: Hoppas samtalet blev lika givande som målningen verkar vara... Hur känns hela situationen nu när det har gått litet längre tid?

Det där med makar som tar för mycket egentid för sig själv känns igen här med. Inte för att det är katastrofalt illa (men det är det väl förhoppningsvis inte för någon av oss...) men jag var senast igår rejält förbannad för att jag bara förutsattes ha hand om lillkillen hela dagen och hela kvällen på egen hand. Och helst skulle jag ju då även sätta mig in i hur alla dagispapper ska fyllas i, samt märka upp alla kläder.

-Sidospår: AM, du tipsade om att Dymo hade textiletiketter. Jagade dem igår, men nissen i affären hittade dem inte. Om du har en sådan kassett kanske du kan kolla vad det är för nummer på den, så vet jag vad de ska beställa åt mig...

Telis: Usch vad jobbigt att det känns så hemskt att börja jobba... Finns det någon möjlighet att lösa det så att du får vara ledig mer? Funkar det med jobbet? Och med ekonomin? (Jag vet att man får gå ner i tid, men det är ju de facto inte alltid som det är praktiskt möjligt. Tyvärr).

Ego: Här har vi dagisinskolning, funkar riktigt bra (tycker jag).

Tinga: Jätteskoj att läsa om Piff och Puff!

• Lapinette

Skönt att mugglan har hamnat i bra händer!

• Snorkfröken77

Muggles borde vara i v 20. Eftersom jag vet hur länge hon ligger före mig.
    Håller tummarna hårt, hårt för Muggles med familj! Nu kämpar ni på Ada och Beda! *tårar i ögonen*

• smint

Ore: Härligt att inskolningen går bra  är det lång eller kort inskolning?

• passionsblomman

Cicci, AM har rätt, v 20 stämmer får jag info om nu av Mugglan.

(Nu sa jag att alla hälsar och att jag räknar kallt med att vi hör av henne när hon vet mer/vill/orkar, så jag inte stör henne i onödan mitt i vila,mat or whatever. Hon måste ju vara helt slut av allt det här!)

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • MSW

Åh så skönt att steg 2 verkar ha gått bra! Men fy fan för dessa timmar innan de får reda på om de lever! *skickar alla mina tankar till fam mugglan och fortsätter hålla tummarna*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!