• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Att vara morgontrött har jag precis all förståelse för i hela världen, för jag är verkligen blande de regerande i den skaran. Just därför skulle jag aldrig komma på tanken att lägga 45 min på frukost/tidning på morgonen! Jag duschar dessutom helst på kvällen-riktigt varmt och länge, och tvättar håret så det hinner torka under kvällen osv. Det innebär att morgonrutin för mig själv handlar om ett par snoozar för att fatta att jag måste röra på mig (den längsta tiden i bestyren) sedan klä på mig  och så någon snabbäten frukost, typ smoothie, välling eller så. (Fast nu när jag är arbetslös/sjukskriven så kan jag ju såsa på hur som helst.)

Rutinerna hemma har under åren varierat kraftigt utifrån olika arbeten och arbetstider, och rättvisan fördelningsmässigt har skiftat ganska mycket liksom mattiderna.
    Största bördan har nog egentligen varit att sambon varit tvungen att lära sig laga mat och öht tänka alls på det området. (och på en del andra, som städning etc)

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Klockarbol, med förkylningen är det ärligt talat så att jag faktiskt inte varit så här pass dålig på ett par år. Det är helt sanslöst och enda anledningen att jag inte ligger ner, är att de gör för ont i näsan/bihålorna/huvudet att ligga plus att hostan dragit igång nu när det snorats och slemmats i snart en vecka, och hostar gör jag mindre upprätt.

Jag har nog influensa och inte förkylning-eller, influensa är väl en kraftig förkylning? Båda är ju virus?

• Klockarbol

Skumt, min plupp fortsatte vara grön fast jag loggat ut?

Så då var jag ju tvungen att logga in igen för att logga ut igen. Eller så.

PB - det låter verkligen som en influensa
    Törs jag gissa att dina leder gör ont också?
    Fortsätter du ha ont av bihållorna så föreslår jag marsch till doktorn! Räcker jättebra med "bara" influensa utan bihåleinflammation också!
    Kom ihåg att dricka mycket vätska och att kompensera upp varje te- eller kaffekopp med ett glas vatten.

*Bäddar om Blomman i soffhörnet med massor av kuddar, lämplig filt, snytpapper och andra tillbehör*

Nu ska jag byta om och hämta mini på skolan.

Första gången någonsin jag saknar att jag inte har en mobil med uppkoppling...

• passionsblomman

Klockarbol, jo efter att nu läst på lite om flunsan så fattar jag ju att det såklart är det jag har. Jag får genast ett enormt dåligt samvete över att jag nu spritt den med förfärande effektivitet över Växjö. Skäms

Det hela började ju med vansinnesvärk i muskler och leder och huvudvärk som satt i flera dagar innan halsontet bröt ut rejält. Hur trögfattad får man vara i sin förnekelse?

(Jag har btw också lyst grön fast jag loggat ut, det vet jag för att du sagt "jag ser nog din gröna plupp" fast jag vet att jag hade lagt mig.)

Om du vill kan du förresten maila mig ditt telefonnummer så kan jag messa när vi hört av Mugglan.

• Parnassia

Njuter av vädret som är lite vårigt men väntar också nervöst på besked från Muggles.

• Parnassia

Oj vad kort och konstigt det blev. Men så är läget här alltså. Hörde tom en fågel kvittra idag! Maken ska köpa hem tulpaner och nu åker alla julsaker utom granen och adventsljusstakarna bort. Rekordtidigt för att vara mig, men jag vill ha så mycket klart som möjligt när jag börjar jobba.

Har inte mycket att tillägga i mat/sov/make/rutindiskussionen mer än att det är ett svårt pussel att få ihop. Här också, trots att jag har en mycket bra samarbetspartner i maken.

• Lapinette

Uppdatering från mugglan: Op gick bra enligt doktorn, nu väntar vi på utgången. Har lite sammandragningar,  bara det inte förvärras så är det nromalt. Ikvall vi kika med ul om de har överlevt.

Min egen kommentar - tumhållning, tumhållning, tåhållning ... och hoppas, hoppas, hoppas!

• Parnassia

Åh vad jobbigt!! Vad nervöst och hemskt detta är! Måtte det gå bra.

• passionsblomman

Åh vad skönt att del 1 gått bra!

Min uppdatering från Muglan lyder som följer:

"Hälsa de andra att första mackan efter en fasta på 19h är så god! De tappade ut 2 liter fostervätska ur min mage...Det du! Kram Mugglan"

Låter inte det som att hon är vid hyfst gott mod trots allt, ifall man lägger ihop Lappis och min rapport? .-? *tänker positivt*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!