• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kängu

Åh Telis vad tråkigt att du känner så Du kan inte gå ner i arbetstid? KRAM!

• sweetstreet

Å jag hoppas hoppas hoppas att operationen går bra imorgon för Mugglan och de små!!!!!! 
    Jag ahr tänkt på dem hela dagen faktiskt och funderat över hur det gått. Att det GÅR att operera hoppas jag är ett bra tecken. Nu gäller det ju hur det går på själva op också och sedan efteråt men som sagt jag hoppas såååå.

• sweetstreet

Har inte hunnit läsa så mycket under dagen utan bara nu försökt skumma lite för att hitta nyheter om Mugglan.
    Sorry!

Är fortfarande sliten efter min mastodontvecka förra veckan som avslutades med ett 33-timmarspass på jobbet!!! Torsdagmorgon- fredagkväll....

Är dock såhär i efterhand såååå j-a glad att jag lade ner så mycekt tid och energi på skrivjobbet för Chefen verkar supernöjd och kallade in mig till extra möte idag där hon frågade om jag kunde tänka mig att uppdatera ytterligare en artikel eftersom var så impnerad av det jag skrivit nyligen. Skitglad blev jag överdet. Dels för att mitt arbete faktiskt visade sig vara bra. Chefen är nämligen iten den som brukar strö beröm okring sig direkt, hhahaha snarare tvärtom.... Så hennes positiva ord betydde verkligen ngt. Sedan är jag glad över att jag i och med detta får chansen till ännu en artiekl publicerad. Så jävla bra för mig att få detta innan jag måste ut på jobbmarknaden igen under året!
    Visserligen är ignen av artiklarna första-namn utan andra, men det gör inget just nu. Allt är bra och jag är glad att fått lite bekräftelse på att jag faktistk klarar av att skriva....

Särskilt som jag funderat lite över min framtid och ev har tankar kring jobb inom  medical writing som eentuella saker jag skulle kunna tänka mig vilja göra.
    Men ahr hittills tvekat en del p g a att jag ju inte är native englishspeaking.... Men kasnke kan det fungera ändå trots allt då?

• kängu

Nu måste jag ta en dusch och sen sova, godnatt vänner! Hoppas så mycket på att OP går bra imorgon för Mugglan och familj. Tänker på er!!

• Tinga

Kängu - japp, Boktjuven läste vi tidigare i år. Men den där En dag verkar ju väldigt bra också. Perfekt; nu har jag en lång lista att välja ifrån, så någon bok ska vi nog lyckas hitta som ingen av oss har läst.

Usch, imorgon bitti ska jag göra något jobbigt. Min mormor är väldigt, väldigt dålig och ligger på sjukhus med bl a lunginflammation, blodförgiftning och svår KOL, så läkarna tror att hon inte har så många dagar kvar att leva. Usch, jag avskyr sjukhus och jag avskyr att se mormor så sjuk och eländig, men känner att jag ändå vill göra ett besök där.

Sov gott, alla!

• sweetstreet

Telis,
    ser att du inte mår så bra på jobbet just nu.
    Å vad jobigt och tråkigt. kan till viss del förstå dig, samtidigt inte eftesom jag liksom Koko faktiskt hade en iss längtan tillbaks till jobbet under ledigheten. Hrm så får man nog inte säga egentligen.... för jag var ju bara ldig i 3 månader.... men men.... Jag hade ändå en viss jobblängtan redan då... Även om det i min ultimata värld skulle vara så att jag skulle kunnat arbeta säg 2 dagar i veckan och vara hemma 3 under det där första året.... Men det gick ju inte.

• kängu

Sweet, så coolt med andranamn (tycker jag som har förhoppning på att typ bli tredje eller fjärdenamn på en snart...) Du är grym!!!

• sweetstreet

Å Tinga!
    Vad sorgligt med din mormor!
    Även om det säkert blir ett jobbigt besök för dig så tror jag att det skulle kännas ännu värre om du itne gick dit.
    Kram! 

• kängu

Tinga, vad tråkigt med din mormor Godnatt!

• sweetstreet
    start september skrev 2011-01-10 21:50:10 följande:
    Hittade bara Sweets fem senast lästa böcker, hade för mig att hon hade mer förr. Hpn tipsade om Hundraåringen - den ligger på lut här. Det gör också den här Elisabet Gilbert-boken, jag började men tyckte den var lite snackig,
    Haha såg nu att du kollat in min läslista på bloggen!!

Det finns en längre lista under fliken "Böcker" eller vad 17 jag nu kallat den. Uppe under headern på bloggen finns sådana flikar. Om du klickar på den för böcker så kan du se fler. Dock vet jag inte om den är helt uppdaterad....

Det finns även en flik för filmer.... 
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!