• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

Sweet - gratulerar! Jag är säker på att det där berömmet har du förtjänat hundra gånger om! Kul att dina ansträngningar redan betalar sig, och hoppas att det gör dig het på arbetsmarknaden också. Kram!

• sweetstreet

Nu tänker jag gå hem. Lite tidigare hemgång än vanligt men är som sagt fortfarande lite trött efter de senaste två veckornas slit...

Godnatt och  nu hoppas jag för allt i världen att det går bra imorogn för Mugglesfamiljen!

• porchez

TElis - vad jobbigt att du känner så, och vad BRA att du erkänner och skriver att du känner som du gör. En hemsk fråga kanske, men det finns ingen chans att "det går över" eller att man bli van vid att gå till jobbet? förlåt, det tröstar nog inte alls just nu. Men hoppas det känns lättare med tiden på nåt sätt...  *kramar*

Inser själv att jag är dum, hade han skrivit att jag är hos en kompis och kollar på film hade jag nog inte brytt mig, nu är han hos "min" kompis och kollar på film, och då reagerar jag..

Nu tänkter jag gå och lägga mig och INTE tänka mer på det, imorgon kommer jag inte höra av mig alls, utan får se om han gör det (lättare sagt än gjort)

Sweet - kan man få länken till din blogg? Jag skulle tycka det var väldigt kul att få följa dig där, när du inte hinner skriva så mycket här...

• Parnassia

Sweet! Vad kul med artiklarna! Kan man läsa dem online?

Tinga - jag gillade Alakoski och har bara börjat med hundraåringen, men den verkar lovande. Läste precis ut Finns inte på kartan, den var en må bra bok tycker jag. Läs den om du/ni inte gjort det.
    Och usch vad jobbigt med din mormor. Kram!

Telis - usch vad ledsamt det är med de där känslorna. Kram! Jag känner ångesten. Min byggs upp lite mer för varje dag min jobbstart närmar sig. Lilla är ju bara 9 mån.
    Det enda som känns skönt att få slippa är att laga mat 2 ggr per dag, men egentligen är ju det ett minimalt pris att betala för att få vara med sina barn.

Kram och god natt allihop!

• passionsblomman

Godmorgon! Jag ska bädda ner mig igen, men jag ville berätta ifall ni inte redan vet, att Mugglans OP förmodligen är igång precis nu. Den skulle bli mellan 8-9 sa hon igårkväll när jag messade. Det skulle bli uppvak sedan så vi skulle inte vänta oss att höra ngt förrän på em.

Nu önskar jag av hela mitt hjärta allt lycka till som finns och hoppas detta går hur bra som helst och att Mugglans bebisar slår all statistik på fingrarna tusenfalt, genom att klara det här. Något annat går inte ens att tänka på.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Telis, fy för den lede vad as-jobbigt att känna sådär! Jag förstår dig verkligen. *kramar*

Tinga, jag önskar dig en fin stund hos mormor mitt i sorgen och sjukhusmiljön. Sådana besök brukar man vara glad och tacksam över att man gjorde trots att de är tunga.

Sweet, hejja hejja! Vad härligt att det lönat sig med slitet! *dunkar i ryggen och kramar*

Vickan, hur var det nu, sa du nej till det andra jobbet, eller kan chefens jobbyte leda till att du kanske omvärderar det valet? För hon var väl en stark faktor i att du själv stannade menar jag?

• passionsblomman

Kommer ni ihåg det där programmet "Den perfekta vaginan" som jag först fnissade åt att att det blivit en del i sönhetsindustrin att man ska operera även denna kroppsdel?
    men sedan såg jag programmet och tyckte det var väldigt tänkvärt?

Ikväll går det på TV4 igen ifall någon är intresserad och vaken så dags:

http://www.tv.nu/p/11011122402340tv4--p

• Oupsie

Tittar in för att se om det har kommit någon uppdatering... åh vad jag hoppas att operationen går bra.

Skulle ta och fixa lite frukost, men mår mest illa, å andra sidan kanske det blir bättre om jag äter något?

• Lapinette

Vickan – trist med chefen för bra chefer växer verkligen inte på träd.

Porchez – låter som det kanske är mer än bara en vän .

Telis – ser att första dagen på jobbet inte var så himla bra . Hoppas det kommer att kännas bättre.

Sweet – var härligt med beröm och kanske en framtida karriär?!

Tinga – Svinalängorna är en bra bok. Gällande Anna Gavalda så har jag läst och tyckte om Tillsammans är man mindre ensam. Har även sett filmen som jag tyckte var ok. Försökte sedan läsa Lyckan är en sällsam fågel men kom aldrig riktigt in i den. Ska kanske göra ett nytt försök. 

Jag läste ”hundraåringen” nu i julas och tyckte den var mycket underhållande och rolig. Boken jag läste innan var Igelkottens elegans som stundtals var lite ”tung” att läsa pga alla diskussioner om litteratur och filosofi men den tog sig mer och mer mot slutet och filmen kan jag varmt rekommendera. En trevlig, vacker, glad och sorglig historia.

• FruCicci

Godmorgon tjejer!

Mina tankar går till Mugglan! Tack för rapport att det verkar vara igång nu PB..... Håller alla mina tummar!

Tinga, jobbigt med din mormor, men det kommer vara värt allt efteråt även att det är jobbigt nu. Jag vet precis hur du känner, jag har det likadant just nu men med min moster som är döende i cancer. Ibland orkar inte jag ens höra av mig, så jag har skickat blommor istället med några värmande ord....

Telis, fy vad jobbigt. Jag vet hur det känns, det tror jag många av oss gör! Jag känner så fortfarande! Jag hade gärna blivit hemmafru Men, sen inser jag att barnen har så kul på dagis ett par timmar, så då mår jag bättre när jag vet att de har det bra. Om du kan så kanske du kan fördela tiden till 9-15? Televinken sover väl ändå ett par timmar efter lunch? Så tänker jag med Skorpan. Hon är på dagis vid 9, sen leker hon och får mat och inna klockan är 12 så sover hon, sen vaknar hon efter 2 timmar och får mellis, sen hämtar man 15, då har hon mest tid med sin mamma eller pappa.... nu är hon ju lite större och gr fram till 16 på dagarna. Väl hemma så läser vi böcker, degar och ritar etc tillsammans, så hon känner att hon får full uppmärksamhet av mig innan hon ska sova vid 19. Vi äter dessutom inte middag förrän de har lagt sig, så jag inte slösar tid vid spisen när jag kan vara med barnen... men alla gör olika... Hoppas det känns bättre snart!
    Tur att alla är trevliga och det känns bra på så sätt i allafall!

Frullan! massa kramar!!!!

Koko, såg när jag skummade ag tandläkare. Victor har varit på folktandvården, vi var jätte nöjda och han med. Han kom hem med klistermärken och tandborste till både honom och lillasyster. Min moster är fd tandsköterska och hon har jobbat på folktandvården där vi nu går i många år och hon sa att hon rekommenderade mig det tlll en början (även om privat säkert är bra med).

Härligt med din födelsedag PB, grattis i efterskott!

Vad spännand med alla BF datum
    Snartis har i augusti om allt går vägen Även om hon smygläser just nu så kanske hon tittar fram ur sitt skal snart, eller?

Tinga igen, jag tycker också det var fint skrivet om tvillingarna! Jag läste i går men hann inte direkt kommentera då, hur som, mysigt att få ta del av deras liv och personligheter.

Mina barn är helt olika. Men så är det en av varje med. Louise är väldigt tidig med allt. Hon pratar 2 ordsmeningar och just nu är allt mina, min mitt Hon klär på sig själv och lyckas riktigt bra och är otrolig bestämd av sig Inte ett spår av mig när det gäller utseende, men destu mer från hennes pappa och min mormor, trots att jag inte har ett spår likhet av min mormor eller någon på mammas sida... Hon är en skum blandning -  helt klart!
    Victor liknar mig mer till utseendet nu, men han har sin pappas lugn, det är väl kanske tur det

Skickar massa kramar till er alla och försenade Grattis till Malte, Mindre, Astrid och ett förtidigt till Televinken

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!