• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

Jo, det låter superpositivt och och att modet är imponerande gott!

• Lapinette

Och jag minns hur god första mackan efter IVF smakade och då hade jag bara fastat i typ 11 timmar .

• smint

åh vad härligt med lite uppdateringar... men shit vilken nervös väntan till kvällen... Men om dom nu överlever är det lugnt då??  eller kan det hända något senare??  Håller tummar så jag vitnar..

• Oupsie

Åh, vad skönt att operationen har gått bra. Men huh vilken jobbig väntan . Håller tummarna så hårt jag kan!

• FruCicci

ååå  vad fina nyheter so far! Säger läkaren att OP gick br, dxå tror jag det gick bra och att de små fixar det med Jag tänker vara positiv!

heja heja heja Mugglan!

• fru AM

Heja Mugglan och Ada och Beda!!! Och herr Mugglan och doktorerna och dem som gav henne den goda mackan!

Jag fortsätter att hålla tummarna men hoppas att min trevliga magkänsla har rätt! 

• passionsblomman

Sitter och messar med Mugglan om vad som händer nu och hur de tar hand om henne osv och lovade att uppdatera er. Hon skriver så här som svar på mina-och jag vet era också-frågor:

sms 1:

"Efter OP sker en omfördelning av blodflöden mellan de tvåoch det är inte säkert att de klarar påfrestningen. De närmsta dagarna blir avgörande. OP kan gå bra men det är ingen garanti för att de klarar sig. 50% chans att båda klarar sig och 80% att en gör det. 20% risk att båda dör alltså...."

sms 2:

"Vi blir kvar tom torsdag om allt går bra. Personalen är fantastisk. Har fått äran att träffa den berömde Sverker Eek (även han som op), den meste tts-experten i Sverige tror jag. Han var upplivad då vi är 2 st samtidigt som är i exakt samma sits (han fick en rolig dag på jobbet) Du får gärna vidarebefordra t BT"

Så, sagt och gjort!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Aldrig förr har jag önskat att någon ska få ligga kvar på sjukhus, men det gör jag nu!!! Förvånad

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • FruCicci

Tack för infon PB!

Vilken vecka är Mugglan i nu?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!