• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77

passionsblomma: Jag vet ärligt talat inte, jag har fullt upp med att hålla isär er ;) Men hej! :)

Jag jobbar på min egna förkylning med ;) Igår igentäppt, idag rinner-som-attan-snyta-hela-tiden-fasen. Anar förkylningsblåsor inom en snar framtid. Var är våren? ;)

• MSW

Hej fossing! (har glömt hälsa på dig, varenda gång jag varit inne)!

• MSW

Åh vad jag tänker på familjen mugglan! Är det kväll nu tro?

• Parnassia

Tittar in igen för femhundratjugoelfte gången idag och undrar om det kommit några mer nyheter från Mugglan. Nu är det kväll i min värld.

• Parnassia

En helt annan sak:
    Lilla sover ju dåligt som 17 fortfarande. En bekant sa idag att det kan bero på vatten i örat, att det stör/värker/irriterar när man lägger sig ner. När jag tänker på det brukar hon greja mycket med öronen när hon ligger och somnar/sover.
    Jag har ingen erfarenhet överhuvudtaget av öronproblem. Någon som kan komma med mer input?
    Den bekantas båda döttrar hade haft problem med detta. Den ena fick rör i öronen till slut.

• Fru E

Ny uppdatering från Mugglan, inget UL förrän imorgon tydligen

• Parnassia

Men vilken terror/sträckbänk/pina med denna väntan och ovisshet!
    Hur är det då inte för fam Muggles?!

Tumhållningen fortsätter naturligtvis. Måtte allt gå bra och måtte de kunna sova lite i natt.
    KRAM Mugglan!

• kängu

Åh vad skönt att OP gick bra men stackars Mugglan familjen som måste vänta till imorgon med UL!! Tummarna är alldeles vita här... hoppas så himla mycket på att allt går bra!!

• viktualia

Porchez - röriga känslor! glöm inte att du förtjänar en supergo lirare som älskar dig för den du är!

AM - rättviseförhandling medelst dags/veckoschema? Låter som att det är dags att konkretisera vilka minuter som tar vägen vart... Heja dig!

Telis - låter otroligt tungt men jag känner inte igen mig...alls.. och undrar hur olika man kan vara... själv är jag störtnöjd över att få komma hem till Trollet efter jobbet och jag önskar mest att maken skulle erbjuda sig att vara hemma lite längre på heltid...

Mugglan.... tänker på er och hoppas att UL imorgon visar Ada och Beda pigga och viftande!!

Ego - apropå fördelning av tid så är mitt återkommande problem att mina egentidsprojekt kräver resor...  jaja just nu lider jag ingen brist så det är lugnt. Och just i detta nu ägnar sig maken åt sin föreningsverksamhet. Trollet står och hänger på soffbordet och biter på en leksak och är allmänt sötast!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!