• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Åh, jag tror som ni, att det måste juh ändå vara ett litet litet steg åt rätt håll att det går att operera.. Det var juh inte helt säkert att det gick menar jag! *fortsätter att tänka på familjen muggla och håller tummarna*

• MSW

På begäran:

BF-lista

Smint 25/1 2011
    Oupsie 12/2 2011
    Gosnosen 7/3 2011

Oj smint, är det så snart dags?! Nu är det juh "varje-dag-rapportering" som gäller!

Nahe, nu ska jag bege mig iväg till bowlingen (som jag förhoppningsvis får betalt för att leda nu..) om bilen tar sig upp på uppfarten det är helt våldsamt, livsfarligt halt här nu!
    Kram kram!!

• Parnassia

Tack för uppdateringen! När blir det op imorgon? Visste hon det? Så man kan tänka med lite extra intensivt just då menar jag.
    Det är ju bra att det går att göra en op iaf!

• Oupsie

Parnassia, de visste inte tid än, tyckte jag att det stod någonstans.

• Oupsie

Ja, det är ju riktigt nära för Smint nu. Inga tecken på förlossningsstart än?

• passionsblomman

Parnassia,
     På fredagen var vi och såg "Narnia"-eftersom det ju skulle passa att ha sonen med också. Middagen åt vi på Piazza Teatro,http://193.12.18.123/piazzateatro/page2.php vilket var ett helt OK ställe med god mat och allt men inte att jämföra med PM & vänners bistro där vi åt på lördagskvällen. Detta säger mer om hur bra PM var än att det första skulle vara dåligt. Dit måste ni gå någon gång! Jag säger som så att vad gäller proffsighet kvalar de lätt in på min topplista.http://www.pmrestauranger.se/sv/
    Det är ju inte riktigt rättvist mot en restaurang om den som ska betygssätta är dyngförkyld, men det jag kände var gott nog för att rekommenderas så att säga.

Filmen på lördagen var Harry Potter. Det har varit lite av en grej för sambon och mig att varje år ta oss tid att gå och se den senaste, så det var mysigt. Jag gillar verkligen böckerna så det är kul att se filmerna med.
    Bodde gjorde vi på Royal Corner, som för övrigt har avtal med PM& vänner så det finns hotellpaket att boka där middag där ingår, eller familjepaket med äventyrsbad eller lekland.

http://www.royalcorner.se/erbjudanden.aspx?pageID=3

Jag tycker absout ni ska ta en helg i Växjö framöver!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

Pb - det är ju anledning till varför jag har planerat ett antal gånger (men ännu inte kommit till skott) att åka till Växjö - för att äta på PM & Vänner. Just nu är tanken att vi ska fira vår 5-åriga bröllopsdag där men ... det hinner ju ändras innan dess (planerna alltså).

Parnassia - mugglan visste inte vilken tid det blir op imorgon.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!