• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    start september skrev 2011-01-10 13:31:43 följande:

Skickar också styrka och hopp till Mugglan.

En värdslig fråga: AM - jag är lite spekulant på den här city rocken Bergans Oslo. Men om det nu går vägen blir jag ju större i vår. Hur var det - visst funkade den när du väntade Hector? Jag blir nog en mindre elefant ganska fort tror jag, men kanske kan det gå. Hur varm är den?

Åh den är helt underbar den rocken (eller kappa?). Den är lite töjbar i tyget och jag hade den hela graviditeten med Hektor. Den sista månaden tror jag inte att den behövdes rent klimatmässigt men hela vintern fick jag plats i den (han är född  27 april). JAg får alltid stående ovationer när jag visar mig i den (lite överdrivet men inte mycket). Den är superfunktionell och riktigt snygg! Dyr som en billig laptop men det är den värd!
  • fru AM

Sorry - svarade inte på värmefrågan: den är inte så varm - det är ett skalplagg (men vilket skal!). Jag hade en kofta/fleece under. Den här rocken kan man ha vilken årstid som helst - senast idag använde jag den, och jag köpte den på sommaren minns jag.

(OBS! Jag har inte betalt från Bergans för reklam)  

• Parnassia
    Hattis! Sök för tjyven! Bara för att du söker betyder det ju inte att du måste ta det om du blir erbjuden.

Tinga - åh vad fint skrivet om pojkarna!

Vänner - vad bra tankesätt det där, om att försöka minnas varför man gjorde ett visst val och hur man tänkte då istället för att bara se själva beslutet. Det ska jag försöka minnas och tänka på ibland! Tack!

Liten - åh vad jobbigt att du tycker det är så jobbigt att vara tillbaka. Hoppas det släpper snart, det kanske blir bättre ju mer du känner att du får grepp om jobbet?

Oupsie - det är ju inte långt kvar till BF nu, 12/2! Oj! Spännande, snart är det dags för daglig inrapportering. Har du hört nåt mer om du kan bli igångsatt tidigare?

MSW - hur ser BF-listan ut nu?

PB  - Vad roligt att helgen blev lyckad! Vad åt ni och vad såg ni för film? Hoppas du mår bättre! Fick ni tag på uppgifter om hårdhetsgraderna?

Fossing - Hej hej!

Telis - hur går det på jobbet?? Och hur går det med Televinkens mage??
  • Parnassia

AM - appropå kläder och februarimånad som är  i antågande... När var det du skulle på lunch med drottningen och har du löst klädfrågan? *nyfiken*

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    tänkte kolla om det kommit något nytt om mugglan.
    TÄNKER på er och håller tummarna så hårt så hårt.

Grattis till Astrid, shit ett år. Går tiden verkligen så fort!

Grattis i efterskott till PB som ju fyllt stort och äransvärt. KUL att du verkar ha haft en bra oh fin föddelsedag. det var du värd. KUL!

Liten: Vad jobbigt att du är så ledsen på jobbet! Hoppas det vänder. Kram och gå hem tidigt och pussa på de små liven!

Tinga: Mysig läsning! så kul, gosiga killar.
    Och vem har någonsin tvekcat om att du inte skulle älska dom?????
    Tvärtom!
    Tänker ofta på er och hur det går emd matebn. Men känns så fjantigt att fråga om det varje gång.

Puss

• smint

Har tänkt på familjen mugglan hela dagen.. Håller tummarna fortfarande...

Nu är vardagen tillbaka igen, jag inledde med att lämna skruttan på förskolan, hon gick hela vägen för hon är stor nu sa hon, hon hittade kottar som kommit från när snön försvunnit från trottoaren och solen sken.. Ljuvligt, hon sprang in till fröken och var så nöjd.

Sedan gick jag hem och la mig i sängen och bara vilade i 2 timmar, har knappt hunnit vila sedan jul så idag hade jag bestämt att bara ta det lugnt.

julgransplundringen var trevlig och kul att träffa alla barnfamiljer i området, många som kommer vara hemma under våren med småttingar så det känns kul..

PB: Åh så härligt att ni kom i väg på er tripp och att den var bra. Trist bara att du är sjuk men hoppas det känns bättre idag.

Hattis: Sök jobbet säger jag med

Tinga: Supergulligt skrivet om dina pojkar  Ja man borde verkligen skriva lite mera om sina barn, det är min stora dåliga samvete att jag inte noterat så mycket från T´s första år..

• BrudSommar2006

AM, vi vill ha ett vitt bord med sex stolar till, vårt nuvarande bord är 140 x 80 och är för fyra personer så längre och gärna bredare också vore finfint. Om jag nu bara fick tid att sitta och leta.

Nästa problem, jag har nästan övertalat maken att vi ska gå i skidskola i Sälen i mars men han har inga skid/täckbyxor. Det känns i det närmaste omöjligt att få tag till honom, särskilt nu, men det hade nog varit svårt redan i början av säsongen. Måste hitta, annars blir det ju ingen skidskola!

• Tinga
    BrudSommar2006 skrev 2011-01-10 13:55:20 följande:
    AM, vi vill ha ett vitt bord med sex stolar till, vårt nuvarande bord är 140 x 80 och är för fyra personer så längre och gärna bredare också vore finfint. Om jag nu bara fick tid att sitta och leta.

Nästa problem, jag har nästan övertalat maken att vi ska gå i skidskola i Sälen i mars men han har inga skid/täckbyxor. Det känns i det närmaste omöjligt att få tag till honom, särskilt nu, men det hade nog varit svårt redan i början av säsongen. Måste hitta, annars blir det ju ingen skidskola!
    Jag vet att min kusin, som är 2.03, har specialbeställt byxor från Fjällräven, just för att de ska räcka till på längden. Kanske kan vara ett spår värt att kolla upp.
  • Lapinette

Här kommer en uppdatering från mugglan som inte  lyckats logga in på bt. Det blir op imorgon, tid vet de inte än.

• BrudSommar2006

På Fjällräveons hemsida hittar jag massor med vandringsbyxor och liknande men inga som ser ut att funka som slalombyxor?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!