• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Annars önskar jag mest av allt idag att allt går bra för muggens-familjen!

• MSW

Klockarbol: *kramar* trist med värken! (låter fjuttigt) Jag har förresten blivit lite inspirerad av ditt köksmålande, att man faktiskt kan välja en modigare färg!

• MSW

Igår var vi och badade och jag (motions)simmade för första gången sen gymnasiet typ! Det var riktigt skönt! Tänkte försöka gå dit på onsdag med! Och så börjar gympan idag med! Gott!

• MSW

Åh, det känns som att jag missar så mycket när jag inte hinner skriva så ofta.. Får väl se om jag hinner in mer när skolan drar igång.. Kramar till alla!

• Liten med Mindre

Grattis Astrid! Oj vad året gått fort ändå...

Och tack för alla lyckönskningar. Det är ju jobbigt o pinsamt att jag av någon anledning brutit ihop ett antal gånger redan, på jobbet. Fattar inte varför jag är så ledsen. Har amningshormonerna en fördröjning på 2 veckor eller? Blir ledsen så fort någon frågar hur det känns. Det hände aldrig  när jag återvände efter tiden hemma med Mindre. får väl skaffa en skylt i pannan: "Fråga inte..."

Telis - hoppas det blir en bra start på nya jobbet!

Får väl ge mig iväg o leta upp mus o dockningsstation till datorn. men drar mig för korridorerna och att träffa de kollegor jag faktiskt gillar mest.

• Liten med Mindre

Tog ju självklart inte med nåt extra smink till jobbet. Pucko liten! Undrar om jag ska låtsas att jag är förkyld??

(Tröstar mig med att de i alla fall överlevt morgonen hemma och att maken nog fixar allt galant).

• _koko_

Oj, vad jobbigt, liten!! Har inga goda råd att ge eftersom jag längtat tillbaka till jobbet båda gångerna, men kanske känner du dig otrygg eftersom du aldrig kom in i nya tjänsten innan du gick hem? Eller saknar du att vara hemma? Kram hur som.

• _koko_

Jag behöver hjälp!! Vår angelcare blöjhink har gått sönder och jag skulle vilja be någon i tråden som också har en sån att ta ett par bilder på hur själva plastgrejjerna inuti sitter ihop, för jag får inte till det! Fjädern har lossnat och hur jag än försöker blir det inte rätt... Har googlar men hittar bara bilder på utsidan och blöjpåsarna... Stort tack på förhand.

• fru AM

Hattis: Klart du ska söka jobbet! Får du jobbet så har din arbetsgivare ställt in sig påa tt du ev kommer vara barnledig - annars skulle hon/han inte anställa en kvinna "i din ålder" med ordnat privatliv. Lycka till!

BS: Grattis lilla supersöta Astrid på ETTÅRSDAGEN! Helt otroligt vad tiden flyger iväg.

Tycker också att det var fina beskrivaningar av Piff & Puff som du gav oss, Tinga!

Lycka till på nya jobbet, Telis och med jobbstart, Liten!

Och alla tankar till Mugglan, herr Muggla, Ada & Beda idag!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!