• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    passionsblomman skrev 2011-01-10 13:01:30 följande:
    *tiden står still*
    ja det gör den

(Åh, jag undrar när vi kan tänkas få en uppdatering.)
  • BrudSommar2006

Det är alltså så här det känns att inte veta om det här ska bli en alldeles underbar dag eller en riktigt usel dag.

• Lapinette

Tänker också på mugglan med familj.

• BrudSommar2006

Klockarbol, bara för att du känner att du ångrar en del val i ditt liv och att andra val skulle lett till att du inte fått just dina underbara barn betyder ju inte att du på något sätt ångrar barnen. Fast det vet du ju redan.

Jag ångrar också flera val i livet, fast det har blivit bra ändå och frågan är om det hade blivit det om jag inte slösat bort alla de där åren på fel-val tidigare. Ja det kommer jag i alla fall ändå aldrig att få veta.

Men hur blir det nu med dina värden, ska du ta nya prover när du ätit medicinen ett tag? Plus, hur blir det nu med dina händer om du inte ens får komma på vidare undersökning?

Trivs du bra med nya bilen förresten?

Ditt kök blir nog precis i min smak låter det som, vi ska göra något med vårt kök också, någon gång... Just nu letar vi nytt köksbord på Blocket, vi står inte ut med vårt tills Astrid kommit ur hacka-åldern.

• fru AM

BS: leta efter ett bord som ni kan slipa bordsytan på ... Så behöver ni inte köpa ett nytt efter hacka-åldern!

Felval i livet: jag ställer gärna upp som omslagsflicka för detta sidospår. Jag ÄR miss Felval!

• fru AM

MEN som BS så klokt påpekade: det blev bra ändå!

• start september

Skickar också styrka och hopp till Mugglan.

En värdslig fråga: AM - jag är lite spekulant på den här city rocken Bergans Oslo. Men om det nu går vägen blir jag ju större i vår. Hur var det - visst funkade den när du väntade Hector? Jag blir nog en mindre elefant ganska fort tror jag, men kanske kan det gå. Hur varm är den?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!