• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    Parnassia skrev 2011-01-10 13:41:14 följande:
    AM - appropå kläder och februarimånad som är  i antågande... När var det du skulle på lunch med drottningen och har du löst klädfrågan? *nyfiken*
    Det är i slutet av februari - men jag har inte fått någon riktig inbjudan än, bara en "save-the-date". Konstigt. Måste kolla upp. Jag avser att lösa klädfrågan när jag åker till London i början av februari - med hjälp av denna eminenta affär för långskånkar: http://www.longtallsally.com/

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-01-10 14:28:19 följande:
    Här kommer en uppdatering från mugglan som inte  lyckats logga in på bt. Det blir op imorgon, tid vet de inte än.
    Då står världen stilla imorgon också!
  • Fru FruLLan

Lappis:
    Oj, känner mig så nervör över mugglan att jag inte vet in eller ut. Men det är vel positivt va att de kan operera? Då finns det en bättre chans va?

• passionsblomman
    Lapinette skrev 2011-01-10 14:28:19 följande:
    Här kommer en uppdatering från mugglan som inte  lyckats logga in på bt. Det blir op imorgon, tid vet de inte än.
    Ojdå, jaha? men varför inte idag då?
    Åh Gud vad det här är hemsk och gruvsamt!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • fru AM

BS: hittade detta angående skidbyxor för långa personer:
    "Beyond är namnet på skidkläderna som gäller! De har bra kläder till bra pris. I deras färglabb kan man fixa en alldeles unik färgkombination! Men, till din fråga. Hos Beyond kan du beställa dina byxor i lämplig storlek för midjan och sedan välja extra långa ben (finns även extra korta), alltså SL, ML, LL, XLL osv. om det ska vara extra långa ben. Gå in på www.b-stedt.se/beyond-x "

• Oupsie

Åh, stackars Mugglanfamiljen, vilken väntan . Skönt med en uppdatering och det måste ju vara positivt att det blir operation, även om de får vänta till imorgon. Var det inte så att de hade fått tid 13-14 idag, och det är kanske lite ont om tid för op, så det var kanske bara undersökningen som skulle göras idag. Fortsätter att tänka på Mugglan med make och de små i magen.

• Oupsie

Parnassia, min BM har sagt att hon ska börja kolla om tappen mognat något från vecka 37+. Det är om två veckor.

• Lapinette

Ja, tänk hur nervösa de måste vara ... . Hoppas de blir väl omhändertagna och får en empatisk och bra läkare.

• Oupsie

På tal om skidkläder, någon som är intresserad av ett par skidbyxor från peak performance storlek L? Har ett par som jag har tänkt att sälja.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!