• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Klockarbol

Tack för alla vänliga ord.
    Jag ska försöka se om jag kan komma ihåg mina ursprungliga skäl till mina val utan att lägga på bitterhetens dimma eller sparka på mig själv för dåligt omdömme och dumhet.
    Ett mål lika gott som att åstadkomma ett nymålat kök och antagligen minst lika nyttigt.

Och tack Tinga för jättefin presentation av Piff och Puff

Jag har gjort en notering i min lilla bok (under rubriken "Detta VILL jag göra") att skriva om mina barn för mig själv och kanske för dom. Hoppas att det kan hjälpa mig att hantera att jag just nu så innerligt önskar att jag valt annorlunda vid tidigare vägskäl trots att det skulle ha inneburit att jag inte fått träffa de barn jag har idag.
    (Det gör lika ont att känna det som det ser illa ut i text)

Hattis - jag instämmer med de övriga! Sök jobbet! Skulle det börja kännas obekvämt under resans gång har du alltid möjligheten att ompröva då. Jag tror att bra arbetsgivare gillar ärliga och raka anställda.
    Och trots allt är det lagstiftat att kvinnor i barnafödande ålder/gravida/småbarsföräldrar inte får missgynnas i arbetslivet - och är arbetsplatsen i fråga sådan att det skulle spela någon roll att du kan bli gravid, ja då är det nog en arbetsplats du ändå inte vill jobba på!

Likabehandling/jämlikhet i arbetslivet ligger mig varmt om hjärtat och i min värld är en bra arbetsgivare den arbetsgivare som ser till egenskaper och förmågor istället för kön, ålder och färg!

Mina onda händer klagar högljutt över dagens skåpstädande - och mina duktiga ungar gjorde sitt bästa för att jag inte skulle plocka med burkar och kartonger - så kvällens vända i duschen kom inte längre än till schampo. Sen fick jag smärtkramp och balsam var bara att glömma

Så nu kommer jag börja min vecka med att se ut som en myrstack i höststorm Skrikandes

• sweetstreet

Å Mugglan!
    jag har läst ikapp nu och sett ditt inlägg här. Jag har inga ord!!! Bara tårar....
    Inser att du nu redan säkert är på väg till Stockholm och inte läser här men vill ändå önska dig Lycka till och ja, allt gott i världen till dig din make och era småttingar i magen!!!!
    Kraaam!!

• _koko_

Åååååhhhhh, mugglan, vad ledsen jag blir för er skull!!! Håller tummarna hårdare än hårdast för att ni får bästa tänkbara besked idag. KRAM! KRAM också till klockarbol, har inget vettigt att skriva men önskar innerligt att du kommer ut i andra änden av tunneln snart och att solen skiner där på dig. Men jag förstår också att sånt tar tid. Mina varmaste kramar även till frullan!! Lycka till liten och telis på respektive jobb idag! Grattis Astrid! Och grattis PB i efterskott, vad glad jag blev av att läsa att du blivit ordentligt firad, det betyder ju jäätemycket! Oupsie (mfl som redan gått igenom det) - det verkar inte alls kul med foglossning under förlossningen, speciellt inte som ni beskriver att kroppen redan är trött när alltihop startar. Kramar till alla er som måste gå igenom det! tinga - ljuvliga beskrivningar av dina fina killar! Snartis - håller tummarna för att det går hela vägen, skitmyom!! Hattis - nu är det bäst att din kropp inte spelar något spratt med dig igen, du hinner ju börja hoppas när det är såhär... Dags för lite rättvisa i tråden!!! Och det gäller muggles också!

• _koko_

Och, då är det visst så att även inlägg från iPad tappar radbryt (och där ville iPad skriva raskrig i stället...8-o).

• _koko_

Ok, det var visst alldeles för länge sen jag använde de smilisarna...

• _koko_

Nu ska jag jobba, och apropå det, klart du ska söka jobbet, hattis!! Tänk om du låter bli att söka det och sen INTE blir gravid...

• MSW

Hoppas det går bra för alla som börjar jobba idag! Har full förståelse för att det känns jobbigt..

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!