• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Det är lite sådär med födelsedag i början av januari faktiskt, hon fick det hon behövde i julklapp och har ännu inte utvecklat något behov för ännu fler saker/kläder. Iris som fyller år i juni har det bättre, en gång i halvåret liksom. Då hinner man få både sommar och vintergrejor.

• BrudSommar2006

PB, vad roligt att det blev lyckat, trots förkylning.

Vi är hemma från Öland nu och imorgon är det dagis som vanligt igen. Trist att jul och nyår och ledigheter är slut nu.

• BrudSommar2006

Ja om det är någon gång jag hoppas att det finns högre makter att be till så är det nu inför morgondagen. Jag hoppas, är spänd och håller tummar och tår och allt jag har.

Muggles, jag såg förresten för ett tag sedan bilder från ert vardagsrum, antar att det var på FB, och jag är så imponerad att ni lyckas ha det så prylfritt! Här badar vi i prylar känns det som och jag plockar och plockar men två barn river fram fortare än jag orkar hålla undan.

• Tinga

Äsch, nu blev det fel förkostning; menar BS förstås!

• Tinga

Och så skulle det ju vara förkortning - jag kan visst inte tänka klart längre. Tror att jag måste sockerchocka mig med en bit av Nennes kokosbrownies som jag och barnen bakade tidigare ikväll.

• Oupsie

Tinga, ah, vattentema var det. Klart att de är glada över sina rum, såg ju Piffs och det var jättefint. Du hade nog kunnat lägga till en , man måste ju kunna skratta åt elendet också . Jag försöker i alla fall, och ibland går det. Kul med nya kläder!

Fossing, hej hej och tack! Jag har inte hört om någon som har testat sjal här på BB men det finns kanske. Får väl se när vi kommer dit om inte annat.

PB, roligt att höra att du är nöjd med helgen .

Telis, hej hej . Lycka till på nya jobbet!

Liten, lycka till du med. Hoppas att det känns bättre snart med att lämna lilleman. Och tack för inputen om sjal. Jag funderar vidare .

Postar så länge...

• Oupsie

Smint, intressant att du också känner så. Har kanske med foglossningen att göra då? Men jag har bara känt så när jag stått stilla, och till och med när jag har suttit ned. Idag har jag bara känt så en gång, obehagligt känns det i alla fall.

• viktualia

Liten och Telis - heja er som börjar jobba imorgon!!

grattis på födelsedagen, Astrid!

Tinga - *vinkar* bra med uppdaterad garderob!

BS - prylfritt vardagsrum... vi jobbar hårt på det... men det går sådär...

• viktualia

Oupsie - vi bar Trollet i babybjörn när han var pyttigt liten, himla skönt att ha händerna fria! Sjal verkar varmt och krångligt... men troligen mer bekvämt när temperaturen är rätt och allt på plats...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!