• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia
    fru AM skrev 2011-01-07 19:30:15 följande:
    Vickan: vad fint det blev! Och återigen förlåt för att jag aldrig tog mig för med att komma med råd och tips - men uppenbarligen klarade ni er finemang ändå!
    AM - du behöver verkligen INTE be om förlåtelse!! Det var ju bara om du hade tid och inspiration.... och världen snurrar ju fortare än vad vi hinner med. Och tack - jaa vi är väldigt nöjda!
  • BrudSommar2006

Det var väl minst lika svårt att få till det där efterlängtade plusset för många redan från början men när det väl tog sig gick det väl förhållandevis bra jämfört med allt elände som hänt på senare tid. Hoppas att det vänder pronto för nu har vi väl varit med om alldeles för mycket här för en bekantskapskrets.

• Tinga

Angående det här med att det gick så bra i början av trådens historia så hänger det ju delvis ihop med att det då var relativt få graviditeter och barn det handlade om. Ju fler graviditeter och barn, desto fler problem; det är ju den rent statistiska följden, även om det förstås är tråkigt. Sen minns jag att Moppy som hängde här i början hade flera tidiga MF (åtminstone ett par), så det fanns väl en del sådant elände också redan då.

Muggles - jag tänker på er.

Hattis - du låter också lite deppig. Hoppas att du kommer fram till något bra under dina funderingar. Är du en "promenadtänkare"? Själv är jag en "joggingtänkare"; löser många problem under mina rundor i löparspåret. Kram!

• Tinga

Porchez - det låter ju som att du hittat en trevlig "vän".

• Tinga

Snorkis - tusen tack för att du delade med dig av din förlossningsberättelse. Vilken hemsk känsla det måste ha varit att gå igenom all den smärtan, och så inte få en belöning i slutet i form av en bebis på bröstet. Jag lider så mycket med dig, och hoppas verkligen att alla högre makter är välvilligt inställda den här gången, så att allting går bra. Många kramar! Själv tror jag inte att jag skrev någon ordentlig förlossningsberättelse i tråden (eller någon annanstans för den delen), för att jag tyckte att det var det värsta jag varit med om i mitt liv. Inte förlossning i sig, men väl för att det då blev definitivt att vi fick prematura barn. Fortfarande är det väldigt jobbigt för mig att tänka tillbaka på den dagen, för det kommer många obehagskänslor krypande. Sorg, ilska, bevikelse - allt möjligt.

• Parnassia

Muggles - åh vaf jag tänker på er. Jag är glad att du uppdaterar och berättar mer. Hoppas så att det ska gå bra på måndag. Skönt att din man är bäst! KRAM!

Porchez - det låter ju som en bra kompis! Håll hårt i honom och kom ihåg inga uttalande är omöjliga att ta tillbaka liksom inga beslut är för bra/dåliga för att inte kunna fattas om.

PB - Grattis på födelsedagen! Hoppas du känner dig piggare. När du kommer hem vill jag höra hur ni haft det! Växjö ligger ju inte längre bort än att vi skulle kunna göra en helg där vi också.

Vi har spenderat dagen i en av de närmsta stora städerna. Vi har tittat på ny bil och shoppat. Ny bil behöver vi verkligen nu när jag snart ska börja jobba, vi behöver två ännu mer då än nu, och vi har fortfarande bara en sedan jag krockade sönder den andra i slutet av november.... Det största shoppingfyndet var nog min nya träningsoverall. Provade sportBH också, stay in place bla, men jag behöver nåt stadigare kändes det som. Några tips?

• Parnassia

Kan nämna dagens shoppingmiss också. Den gjordes i betala-själv-kassan på IKEA. VI köpte champagneglas, 6-pack för 19 kr. Fint tyckte vi och tog två paket. När vi skulle scanna såg vi ingen steckkod på kartongerna så jag scannade glasen, alla 12, vi betalade och åkte hem. När vi kommer hem läser jag kvittot noggrannare och ser att vi inte betalat för 12 glas utan för 12 6-pack! SUCK! Då blev inte glasen så billiga längre....

Förresten - jag tycker också att det har hänt alldeles för mycket ledsamheter i tråden. "Vi" har snart varit med om "allt". Det vi inte har upplevt här behöver inte heller hända här, nu är det nog!!

• Parnassia

PB - din funderingar om vattnets hårdhetsgrader tror jag du neklast löser genom att ringa kommunen. De borde kunna ge dig alla uppgifter om vattnet just du har, de tar ju prover ur resp vattenverk och har ju garanterat nåt slags övervakningsprogram. Du få rnog mer exakta och uppdaterade uppgifter än vad en hemsida kan erbjuda genom att ta direkt kontakt. Lycka till!
    Och saltpåfyllningsluckans placering kan inte heller jag hjälpa till med. Det borde väl tillverkaren vara bäst på

• Oupsie

Hej i tråden!

Muggles, tack för att du uppdaterar oss. Fortsätter att skicka mina tankar och kramar till er!

Vickan, fint vardagsrum . Fotöljen ser väldigt skön utDrömmer.

Tinga, hur går det med er renovering? Vad skulle det vara för tema i Puffs rum?

Parnassia, åh vad störigt, trist att upptäcka sådant när man kommer hem...

• Parnassia

God natt! Eller nåt.
    Lilla krånglar fortfarande massor på nätterna. Det har kommit dit där man inte vill gå och lägga sig för så länge man inte gått och lagt sig behöver man inte gå upp, typ. Jag har lite ångest varje kväll. Nu tror jag tand nr 4 är på vg att spricka igenom och hoppas att det ska lugna sig något efter att den kommit igenom, men om det ska vara så här illa hela tiden och ännu värre just när en tand ska igenom, tills alla tänder är framme kommer vi inte palla.
    Men vi turas om på nätterna, varannan natt med Lilla och varannan natt i extrasängen på kontoret. Sedan slutet av november. TUR att jag satt in spiral! *ironin dryper*
    Vi måste praktisera världens mest "safea" sex.
    1: Spiral
    2: Lilla
    3: Stora
    4: Katten

Over and out

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!