• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Vännerfan

PB, Jag tycker du fått ihop en jättebra plan för ditt födesedagsfirande och hoppas att du vaknar upp betydligt friskare imorgon! Grattis i förskott från mig också!

• Vännerfan

Sept, Tror inte jag varit inne sedan jag sett att du plussat. Grattis! Hoppas så att fragminet hjälper denna lilla krabat att stanna kvar. Du är en riktig kämpe. Förstår att ni inte har mycket val, men beundrar ändå din inställning att fortsätta kämpa på och jag tror inte jag kan föreställa mig hur denna resa varit och är för dig och din make. Kram!

• passionsblomman

Klart man känner "men vad fan framaklaldes detta just av mina egna tankar" bara för att man lever i en tillvaro där ,man faktiskt tillskrivs jävligt mycket eget ansvar för precis allt. Baraman slappnar av så blir man gravid, bara man inte stressar upp sig så h¨åller man sig frisk, bara man inte målar fan på väggen så går allt bra...

Precis som Heloise var livrädd för just ett syndrom, som du Mugglan hade skräcken inför just detta, eller som jag tänkte att tiden kommer att rinna ifrån mig och jag kommer att bli så ledsen att jag blir deprimerad, eller Tinga som var rädd just för tvillingbörd...etc etc

Hur väl man än vet att det är helt osannolikt att man skulle kunna tjäna ihop till det som händer genom att man TÄNKTE fel eller önskade något för mycket, så känns det ju för jävligt.
    Men du gjorde inte så att det här hände Mugglan. Och skit verkar dessutom kunna hända i långt högre utsträckning än vad man tycker oddsen borde vara för en stackars tråd och des invånare.

Åh, jag tänker på dig hela tiden!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Tack för alla grattis förresten!

Jag földje ett kompisråd och gurglade med whiskey-satan i gatan vad ont det gjorde! Det tog definitivt kål på något, det kändes, undrans på vad?

• fru AM

Whisky är mycket bra - att gurgla med. Att svälja lite. Vips så mår man bättre!

• passionsblomman
    fru AM skrev 2011-01-06 20:00:35 följande:
    Whisky är mycket bra - att gurgla med. Att svälja lite. Vips så mår man bättre!
    Jag jobbar vidare på mitt glas.
    Lite klädstrykning-lite whiskey-lite plocka disk-lite whiskey igen osv.
    Snart är jag väl både packad och packad om jag inte istället går och lägger mig, direkt efter själva packningen dvs.
  • viktualia

jaaa jag instämmer i förhoppningarna om att ni får skoj, PB och skickar ett grattis i förskott om vi inte skulle råkas här inne imorgon!!

• Aleta

*smyger in från granntråden*
    Muggles! Så hemskt! Så orättvist! Vill bara skicka en massa sympati och styrkekramar.  Kram!
    *tassar tillbaka* 

• MSW

Mina tankar har gått till mugglan med familj hela dagen! Känns så ofattbart!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!