• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

Muggles - Jag vet inte vad jag ska skriva, ord blir lätt så futtiga i sådana här situationer. Jag lider med dig och tycker någonstans att nu får det fanimig vara nog med sådant som kan gå fel. Hur livet vara så jävla orättvist?! Jag hoppas såklart att en operation ska gå att genomföra och med bra resultat. Jag skickar mina varmaste kramar till er och tänker på er. Herr snorkis hälsar till er.

• kängu

Finaste finaste Mugglan Det är genomvidrigt det som har hänt er , att ni ska behöva gå igenom detta. Jag kan inte för mitt liv förstå att livet kan vara så orättvist Alla mina tankar och allt mitt hopp är hos er på måndag. Det var ju er tur nu

• Lapinette

Kommer in igen och fattar nada om ert skriveri men antar att det förra inlägget är borta. Vädret har även spätt på dagens humör och jag har noll lust att gå ut .. men äta bör man annars dör man.

• Villemoa

*smyger också in från granntråden* Mugglan, jag är så otroligt ledsen över det besked ni fått! Hoppas innerligt att behandlingen går att utföra och att den går bra! Jag tänker på er! KRAM *tassar försiktigt ut igen*

• Vännerfan

Mugglan, Hoppas du fick lite sömn inatt iaf. När jag var uppe hos lill-prinsen inatt kände jag att jag ska vara JÄVLIGT glad över att jag öht har en bebis att gå upp till. Jag kan liksom inte fatta att detta har hänt. Och om det inte går bra på måndag vet jag verkligen inte vad jag gör. Kram igen, trots att det känns så himla futtigt.

• nennesjuttioåtta

BS – jag vet inte vad jag ska kunna bidra med mer än en pigg färg, men tack ändå

Mugglan – Jag frös till is när jag läste ditt inlägg, trodde inte det kunde hända när UL hade sett bra ut tidigare. Vilket jävla skit! jag vet inte vad jag ska skriva som ingen annan redan sagt, men hoppas innerligt att detta var det sista som hände bland otursförföljelsen och att det kommer gå bra nästa vecka. Fy vilken jävla orättvisa, och varför kan vi inte få ha en tvillinggraviditet i tråden utan komplikationer?!?  

• Heloise

Smyger in ifrån andra tråden och skickar stora kramar till dig Mugglan och din familj.
    Och det är då baske mig inte ditt fel att det blev så här för att du sa att du inte frivilligt hade skaffat 3 barn, man straffas inte, man tror att man gör det, men riktigt så illa kan det inte vara med världen( min fasa var ett barn med syndrom btw). Jag hoppas av hela mitt hjärta att operationen går bra för parvlarna,

Ska inte allt elände ta slut någon gång?

• nennesjuttioåtta

jahaaaa. nu fattar jag. Det var själva nunan du ville se, BS, och inte några visdomsord. heheh, så genant. 

• BrudSommar2006

Nenne, din nuna brukar alltid automatiskt följas av visdomsord! Ser man det ena så kommer det andra liksom!!!

• BrudSommar2006

PB, jäkla skräp med förkylningen precis nu! Hoppas i alla fall att det är ett riktigt mysigt ställe som du ska få sitta och snora i!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!