• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Daa

*smyger också in från granntråden*

Åh nej, Muggles! Vilket hemskt besked! *gråter med dig*

Jag hoppas av hela mitt hjärta att det går att göra behandlingen och att allt går bra för dina parvlar. Men vilken mardröm att befinna sig i. 

Alla mina tankar och kramar till er.

*tassar ut*

• porchez

Bästaste mugglan - kan inte tro det jag läser! Gråter med dig. Största kramarna till dig...

• Norrskensflamman

Mugglan, Mugglan....  
    Så fruktansvärt! Vet inte vad jag ska säga annat än att du och dina parvlar finns i mina tankar.
    KRAM!
    *en till från granntråden som försiktigt tassar in och försiktigt tassar ut*

• Oupsie

Åh, Mugglan .

Vilken mardröm . Livet är sannerligen både orättvist och grymt och jag är så ledsen för er skullGråter. Jag hoppas innerligt att allt kommer att gå bra men jag förstår att det är svårt för er att känna er särskilt hoppfulla just nu. Jag skickar alla kramar jag kan och jag tänker på er!

• BrudSommar2006

Muggles, jag kommer att hålla andan tills på måndag, jag vet inte vad jag annat kan göra, och hur ska då inte du känna dig. Vi finns här för dig men jag önskar att det fanns något mer än så som gick att göra för dig och er. Jag tänker på dig, svär och är ledsen för dig men mest av allt hoppas jag så att jag blir blå att det här ska gå vägen nu. Nu måste tiden tills på måndag gå jäkligt fort.

• BrudSommar2006

Allt annat jag skulle säga liksom försvann.

Fast PB, jag tycker i alla fall att upplägget för din födelsedag låter jättebra.

• BrudSommar2006

Vilket väder vi har här, ny snöstorm på gång här, eller fåk kallar de det visst. Går inte att gå utanför dörren tyvärr, vi som spårade nya skidspår igår, typiskt. Nåja, passar ju dagens sinnesstämning.

• smint

Mugglan: Fasen vad trist besked, hoppas så att helgen gå snabbt så ni får mer besked nästa vecka.. att det skall finnas så mycket skit som kan hända de små liven i magen. Hoppas att det skall gå att operera så båda mår bra såklart..   Men säger inget mera just nu.. En stor mängd med kramar kommer från oss..

• snaily

Mugglan
    Nej, nej, NEJ!! Det finns inte ord för att beskriva hur orättvist detta är!! Läste en del om syndromet när du länkade om det förut, och det är ju inget man önskar sin värsta fiende - just för att det egentligen inte är något fel på själva fostrena, det känns ju så himla ONÖDIGT på nåt vis att det ska vara problem med blodförsörjning och sånt "krafs".
    Är så ledsen för er skull!
    Hoppas såklart på Huddinges bästa behandlingsresultat någonsin och håller tummarna stenhårt på måndag!
    Kram!

• Lapinette

Nej mugglan, vad är det jag läser!

Jag håller nu tummar, tår och alla positiva tankar som går för er på måndag. Vilken mardröm och att inte veta utgången. Usch, lider verkligen med er. KRAMAR

Tänker på mitt samtal igår på isen med min gravida väninna, som är lyckligt naiv. Berättade om din tvillinggraviditet och din oro och hon som så många andra förstod inte alls. Berättade om alla problem, risker etc och hade då ingen aningen om detta helvete som du då precis fått veta.

Åter igen MASSOR MED KRAMAR till er båda. Vet att inga ord eller kramar tröstar ...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!