• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Javisst ja var de söta de små parvlarna Mugglan

• start september

Undrar också över Muggles RUL och fortsätter bevaka under kvällen.

Semestrar ja. Jag vågar ju knappt tänka två veckor framåt nu, men insåg att omvärlden vill planera. Så jag har slängt ur mig att bila i Danmark är väl jättetrevligt och fick bra respons.  Tror ni Legoland funkar med en  treåring?
    Inser att om detta går vägen är nog flyggränser utrikes nämligen passerat i juni och jag har inte sinnesro att vara långt från sjukvård dessutom.

Men Kroatien var jättevackert, har mest varit på de mindre öarna utanför Split och det passade oss perfekt. Det finns dock inte sandstrand på alla ställen där, kan vara värt att tänka på med barn. Jag tror att det är annorlunda runt Pula dock.

Smint, jag är också lite sugen på Vem-filmerna. Min tjej är några månader yngre än din men jag tror det skulle kunna funka. Hon har aldrig ätit popcorn så det blir väl ett äventyr bara det.

Solsidan rules!

• Fru E

Fick för mig att sätta upp de sista gardinstängerna nyss men insåg varför jag väntat så länge, alla våra fönster har en stålregel ovanför sig som jag alltid träffar var jag än borra så inväntar nu maken

Parnassia-hoppas du hittade någon musik jag brukar bara ha radion igång via vår lilla box

• start september

Hattis, usch vad kämpigt att börja med ny medicinomgång. Hoppas så du får mindre biverkningar denna gång.

PB, skönt att se dig skriva igen. Det låter ju inte helt ovettigt med kuratorn, men det äter energi, det förstår jag. Fortsätt ta ett steg i taget bara och acceptera att det ibland blir ett steg tilbaka. Hoppas så att fredagen blir lyckad! Er Växjö-tripp låter ju perfekt! Stort grattis i förväg!

Fy för diakonen Snorkis. Jag som inte har mycket övers för Svenska Kyrkan ändå har tänkt att skulle jag förlora någon kan de hjälpa, men efter vad du var med om får jag avsmak.  Och att du reagerar som du gör på dina kompisar är inte alls konstigt, det innebär ju inte att du inte vill kunna glädjas med dem.

Klockarbol, det låter bra med halvtidsjukskrivning och ordentlig utredning. Den dekorationen du länkade till var jättesöt - det blir en energikick att komma in i ditt kök! Go for it! Gissar att din yngsta tjej gillar rosa också?

• start september

Jo, faktiskt två st. En i vecka 7 via MVC hos den gyn som skriver ut progesteron och en i v 8 hos gyn som skrivit ut framginet. Med tanke på hur nervig jag är känns det ganska bra. Så första  VUL 17 januari - liten väntetid dit. Då är jag enligt en 28 dagarcykel i v 6+2 men jag tror ÄL var tidig och jag plussade redan dag 23 så jag hoppas att jag är lite mer än 6+2 också.

• nennesjuttioåtta

parnasia - ska man tro solsidan så är det väl Bo Kaspers som gäller på parmiddag. Annars är Norah Jones, Laleh, Duffy kanske... fast jag gillar även att ha riktigt gammal musik i bakgrunden, typ frank sinatra. Eller sök på "lounge", kanske finns någon samlingsplatta?!

• nennesjuttioåtta

fast ni käkar väl redan så tipsen kom väl lite sent.. 

• Fru E

September-så två VUL att hänga fast vis måste vara "skönt". Är det 2 missfall som ni fått efter stora tjejen är så glöms nuförtiden

• fru AM

Frank Sinatra! Bra tips Nenne! Det stod helt stilla i min lilla musikhjärna! Jag gillar även Nat King Cole

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!