• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

Am, vi åker 2 veckor efter midsommar, eftersom Victor fyller 4 vid midsommar!
    Vi brukar åka på midsommardagen och fira midsommar hemma....

Innan ni bokar så måste jag bara visa er vårt place, det kostar absolut inga 45 000 för 5 personer, du kan nog mer än halvera det!

• Oupsie

Cicci, låter som att ni redan har en fullbokad semester. Hmm, nä, att vara gravid har väl inte varit det lättaste jag har varit med om precis, men nu är det inte så långt kvar, hoppas jag.

• FruCicci

Am, jag rekommenderar att ni tittar på Pula, en jätte vacker stad, med amfiteatrar och mycket sevärt. Det ligger ca 1h med bil från vårt ställe, kanske en kvart med Där har ni det mesta. Fast jag vet ju inget om priserna där förstås... men det är iaf inte så hiskligt dyrt.
    Grejen med Pula är att de har direkt flyg dit med Norweigian! Smidigt och billigt!

• snaily

Som vanligt har jag inte tid, men måste bara skriva en grej innan jag glömmer det, Yngla håller på och vaknar (rättare sagt är hon nog vaken men inte tillräckligt högljudd för att elaka mamman ska låtsas om det) - ser att det är flera som pratar om Gotland i sommar!? Hoppas det blir av, men då måste ni lova att komma och hälsa på mig! Jag har ju rätt mycket ledigt i sommar om man så säger och kommer väl vara där en hel del.

Förresten ångrar jag att jag skrev att det blivit bättre med skrikmostern för nu har vi haft två skitjobbiga kvällar. Ikväll blir det bättre hur det än blir, för maken flyttar tillbaka till sovrummet igen då så jag slipper känna mig så övergiven (han har sovit tre nätter i gästrummet för att få någon vila inför jobbet, fasen för att ha världens mest lättväckte och svårsövde man! )

• Oupsie

Fru E, ja, jag tänker lite så. Bara att ha en egen liten gräsmatta att gå ut på blir ju som semester för oss .

Tror att det är klokt att inte göra upp för mycket planer inför sommaren för vår del, utan ta det lite som det kommer helt enkelt.

• snaily

Å - snart börjar Solsidan igen på TV!

• FruCicci

Kollade på skoj AM, 3 vuxna och 2 barn (2 veckor) med flyg ner 29/6 skulle kosta 11669 kronor
    Sen i och för sig boende för minst 10 000 kronor 2 veckor....men det är iaf hälften av 45 000 papp

• FruCicci
    snaily skrev 2011-01-05 11:57:26 följande:
    Å - snart börjar Solsidan igen på TV!
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAA det är så bra!!!!!

hej Snaily! Hur är det med lilla Yngla idag?
  • FruCicci

Jobbigt att hon är så ledsen lilla Yngla, men det kommer säkert gå över inom kort! Synd om alla i lilla familjen och jag förstår att du känner dig lit eövergiven!
    Min man stoppade öronproppar i öronen och jag blev vansinnig för det.... även att jag vet att han gjorde det för att kunna sova, men det kändes som jag var helt ensam i allt. Då hade jag ju Victor som vaknade varannan timme på nätterna och däremellan amma var 3e timme ....- hua -

• snaily

Hej Cicci!
    Idag lät hon mig faktiskt äta frukost i nästan lugn och ro och sen somnade hon. Men nu börjar hon låta missnöjd så dags att sätta sig till rätta i amningssoffan...

Försöker titta in senare idag, kanske. Fast borde städa inför syrrans ankomst imorgon... Trööökigt!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!