• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta
    Oupsie skrev 2011-01-04 23:14:02 följande:
    Semester varje dag? Jag har idag fått lära mig hur hårt arbete som vi har framför oss när vi ska ta hand om ett spädbarn.
    oj, hur hamnade du i bollhavet på IKEA, fick du slagsida?
  • nennesjuttioåtta
    Oupsie skrev 2011-01-04 23:15:13 följande:
    Nenne, ja det kan ju vara något. Jag får gå i skidskola med barnen .
    oh med en sån där söt väst med vilken nivå du är på, typ snögubbar.
  • nennesjuttioåtta
    nennesjuttioåtta skrev 2011-01-04 23:17:02 följande:
    oj, hur hamnade du i bollhavet på IKEA, fick du slagsida?
    eller spädbarn skrev du ju. De brukar man inte hitta där. Vad hände?!?! 
  • Oupsie

Tack alla gulliga för era värmande ord. Det är skönt att höra från någon annan, och det börjar sjunka in, att det faktiskt är helt ok att inte orka göra allt.

• nennesjuttioåtta
    Oupsie skrev 2011-01-04 23:19:53 följande:
    Tack alla gulliga för era värmande ord. Det är skönt att höra från någon annan, och det börjar sjunka in, att det faktiskt är helt ok att inte orka göra allt.
    hurra!!!! Ja herregud, mer än OK!
  • nennesjuttioåtta

nä, nu ska vi nog krypa till kojs! Snart dags för första amningen (yeiii! ) och jag har längtat sen han somnade. Jag är nog rubbad. Det är ju så himla mysigt! 

• nennesjuttioåtta

usch, får ångest av att tiden skramlar iväg så himla fort! Snart är han stor och om bara några månader ska jag börja jobba igen. Bra eller anus? 

Babianröv med hemorojdklase!

Jag vet, det är bättre att ha ett jobb än inget alls men det gör det inget roligare för det.  

• Oupsie
    nennesjuttioåtta skrev 2011-01-04 23:19:08 följande:
    eller spädbarn skrev du ju. De brukar man inte hitta där. Vad hände?!?! 
    Jag har ju haft lite jobbiga känslor under den här graviditeten och kuratorn som jag går hos tyckte att det vore bra om jag och maken tillsammans träffade en annan kurator som arbetar med förlossningsdepressioner, i förebyggande syfte. Så vi har varit där idag och fått en del tips på hur vi ska förebygga en eventuellt depression, och hur vi, eller mest maken, ska göra efter förlossningen.
  • Oupsie

Nenne, det är jättejobbigt att inte trivas med jobbet. Det ju en otroligt stor del av sin vakna tid man spenderar där. Jag hoppas att något roligt händer som gör att antingen ditt nuvarande jobb blir bättre, eller att du hittar ett nytt!

• nennesjuttioåtta
    Oupsie skrev 2011-01-04 23:28:05 följande:
    Jag har ju haft lite jobbiga känslor under den här graviditeten och kuratorn som jag går hos tyckte att det vore bra om jag och maken tillsammans träffade en annan kurator som arbetar med förlossningsdepressioner, i förebyggande syfte. Så vi har varit där idag och fått en del tips på hur vi ska förebygga en eventuellt depression, och hur vi, eller mest maken, ska göra efter förlossningen.
    Ah, du menar så! Finns det tips på hur man undviker fl-depp? Det är ju fantastiskt i så fall. 

nu blir det sängen. 
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!