• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

Snorkis, japp du och jag i ett hörn och smaskiga historier och hemlisar
    Skämt och sido så tror jag absolut det blir en date i vår, det hoppas jag verkligen!
    Vi kan sitta på min terass allihopa och röka vattenpipa och äta daddlar Whatever,bara vi ses!

• Fru E

Cicci-om jag säger så så täcker inte den summan våra räntor ens

• Snorkfröken77

Nu ska jag blåsa håret och krypa till sängs med några avsnitt av Big Bang Theory, älska Sheldon!

• FruCicci

EA du kanske också skulle bott i hålan

Nåväl tjejer, jag måste nog börja dra mig tillbaka.... en dag i morgon med....

massa kramar

• porchez

Jag vill sitta på din terass röka vattenpipa och dricka vin dadlarna tackar jag nej till Och ja skriv memoarer. Cicci jag vill läsa, både glamour och snusk Snorkis - vilken diakon? Tänk vad mycket konstiga människor, eller dåliga sidor hos folk ni träffar på nu, det är ju inte riktigt klokt!!

• Fru E

Cicci-haha bor i en håla redan men med närhet till två stora städer som verkar som magneter så vi kommer ändå lindrigt undan

Nu sängen

• viktualia

det är VRÅLBILLIGT att bo i villa för 4300! Hålan regerar! *asgarv*

Cicci - du är så rolig!! Skrattande

PB - var har du tagit vägen? Har inte sett dig idag?

Ego - borde sova nu.... ska jobba imorgon också... men Trollet sover och maken är på glatt prathumör... hm... muttrar... för övrigt kommer maken snart att synas på fejjan... för eventuellt nyfikna lirare... hihi!

Godnattkramar!!!

• porchez

Försöker skriva ett privat meddelande till PB, men fattar inte hur man gör, så skriver ett snabbt medelande här: F Ö R L Å T!! Jag menade inget personligt mot dig! Åter igen så visar jag att jag inte kan uttrycka mig så som jag vill och vad jag menar, jag har upplevt det flera gånger IRL, nu har jag även lyckats här. Snälla kom tillbaka. Jag sa bara vad jag tycker och det blev bara fel. Jag har inte begåvats med det du har, kunskap om att kunna förklara mig eller uttrycka mig och beskriva känslor i text. Kram? 

• Ore

Snorkis: Helt sanslöst vilka folk ni träffar på. Det är så att jag själv, som känner mig extremt osmidig med hur jag ska bete mig när någon sörjer, framstår som ett under av smidighet i jämförelse... (Har fortfarande dåligt samvete för att jag träffade min systers kompis efter att hon förlorat sina tvillingar i v 24, och helt GLÖMDE att kommentera det. Och gången efter jag träffade dem pratade jag med hennes man, men kom inte åt att prata med henne. Och tredje gången kändes det absurt att jag inte nämnt något de tidigare två gångerna...)

Nu ska jag nog nappa på erbjudandet att mysa med maken. Ha det så bra!

• Fru E

Vickan-ja håla var namnet när det är billigt , här lockade tågen för mig och maken buss är en styggelse

SÄngen var det ja

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!