• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Snorkis, vilken otroligt osmidig människa . Det borde ju nästan rapporteras någonstans, det känns ju inte professionellt för fem öre. Fast jag förstår om du inte vill tänka mer på det. Vi har också fastnat i Big Bang Theory här för tillfället. Sheldon gör ju hela serien, helt klart!

Vickan, klart att du ska ha det stor rummet! De andra är bara småaktiga. Har en liten rolig historia angående arbetsrum på myndigheter. Tror att jag ska inboxa dig den, den myndigheten har lite med ditt jobb att göra .

• Klockarbol

Oj men rackarns vilken aktiviet det är i tråden! Trodde allt att jag hunnit läsa ikapp rätt ok under kvällen och huppel så ligger jag 6 sidor (!) efter!

Börjar med att slå mig för pannan och rodna av ilska och vanmakt över "själavårdare" som inte besitter varesig ödmjukhet eller insikten om att de kanske ska jobba med något annat...
    Snorkis - jag är så otroligt ledsen för att du drabbades av en plattfot istället för att få stöd av någon vettig person (dom finns men ibland undrar jag trots allt) och framför allt så blir jag rosenrasande över att en första kontakt tas först efter 5 månader!! Skämmas ska hon min själ!!!!

Har träffat nya doktorn idag. Är tveksam men får väl ge det en chans.
    Både svårt och jobbigt att försöka återge alla turer med mina leder under det senaste 14 månaderna... Dessutom så har jag ju trots allt inte memorerat varenda prov som har tagits.
    Fick ett syrligt "Alternativet hade ju varit att du tagit ut din journal själv och tagit med dig idag, då hade du även kunnat läst igenom den och sett efter så att det stämmer"

Eh, HUR ska jag kunna veta att jag kan rekvirera min egen journal när det jag blivit upplyst om är att det är den nya läkaren som ska rekvirera den och att min underskrift krävs?

Kom därifrån förvirrad och utmattad efter 1,5 timme med en halvtidssjukskrivning till i mitten på feb. "Men mår jag bra tidigare så går det alldeles UTMÄRKT att friskskriva sig...)

"Stressreaktion, ledvärk och depression"

Är det sånt man kallar för hattrick?

*läser ikapp*

• Oupsie
    nennesjuttioåtta skrev 2011-01-04 23:38:11 följande:
    Ah, du menar så! Finns det tips på hur man undviker fl-depp? Det är ju fantastiskt i så fall. 

nu blir det sängen. 
    God natt Nenne!

Det mesta gick ut på att "bara vara" och vila så mycket man kan. Låter ganska rimligt, men ibland är det nog bra att få höra det innan. Men jag tyckte nästan lite synd om maken, för det kändes lite som att han skulle göra allt. "När hon har ammat, om hon kommer att amma, då får du ta barnet så hon får sova". Och sen att man skulle ta det lugnt med att ta emot besök, och att åka någonstans osv, att man skulle räkna med att det tar 6-8 veckor innan man får koll på sovtider mm. Det kändes i alla fall som en mycket arbetsam bild av livet som nybliven förälder. Inget rosaskrimrande lullulll .

Jag känner mest att det inte riktigt går att föreställa sig hur det kommer att bli, men det kommer vi väl att märka gissar jag.

Tänkte på Snaily, och jag hoppas att det känns bättre och bättre för dig!
  • Oupsie

Klockarbol, men vilken läkare . Hoppas att en halvtidssjukskrivning kommer att hjälpa dig!

• Oupsie

Vet att det var mer att kommentera, men jag återkommer imorgon istället. Är trött och ska gå och lägga mig nu. God natt!

• fru AM

Godmorgon! Här hemma har bataljen angående sommarsemester börjat. Att det ska vara så ångestfyllt att bestämma något roligt!?

• Lapinette

AM - bråkar ni om sommarsemestern?! Vad är ni oense om, när, vart eller hur länge?

• Lapinette

Själv fick jag ett mycket bra erbjudande om att hänga med upp till fjällen i februari men just de dagar är maken i Barcelona .

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-01-05 10:53:27 följande:
    AM - bråkar ni om sommarsemestern?! Vad är ni oense om, när, vart eller hur länge?
    Inte bråkar ... men har åsikter och håller på och krånglar till det. JAg trodde vi skulle hyra hus på Gotland i tre veckor och hade uthyraren i luren ... Men så börjar maken fega ur och tror att barnen kommer ha tråkigt och klättra på väggarna. Så nu tänker jag (vi?) snarare två veckors charter till medelhavet med förhoppningsvis andra barn att leka med ...? Maken vill nog allra helst hyra hus tillsammans med några andra familjer som förra sommaren men det är lite meckigt attt få ihop alla viljor tycker jag ...

Lappis: varför åker du inte till fjällen då maken är i BArcelona? 
  • Fru E

AM-här är sommarens semester räddad av takbyte så vi hoppas på en lagom varm och torr sommar!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!