• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

AM - jag började precis fundera i de banorna ... fast det blir att jag åker när han precis kommer hem (dagarna går omlott). Sen är det ju jag som är skitaliban i familjen så han kanske inte kommer att sakna skidsemestern ... om vi inte åker tillsammans. Ska ta ett snack med honom i helgen. Annars var planerna att vi skulle ta en skidweekend någonstans men har ännu ej bokat något.

Ni kan inte göra både och? Kanske ta två veckor på Gotland och så någon vecka till Medelhavet utifall vädret blir hemskt i sommar.

• Lapinette

Ha, ha SKITaliban eller SKItaliban ... det är frågan. Det heter nog skiDtaliban på svenska.

• BrudSommar2006

Vi borde också göra något åt sommarplaneringen. En vecka på Gotland var ju planen men nu har vi inte pratat mer om det. Måste ta tag i det. Sedan ska vi ju vara på Öland och hinna med att besöka makens föräldrar och sedan är semestern slut! Hyra hus tillsammans med en annan familj vore roligt men vi har svårt nog att få ihop när vi ska vara var och inte vet jag vilka vi skulle åkt med heller så är det bra med det. Fast varje gång mina två kusiner med familjer hyrt hus någonstans och har haft det så trevligt så blir jag avundsjuk.

Cicci, fikonmarmelad, det låter väldigt avancerat i mina öron för det har jag aldrig ens smakat! Fast nu ska jag prova den där hallon/glass/fikoncombon för det låter som en lagom ansträngning i min smak!

• Lapinette

Fikonmarmelad/kompott är toppen till ost så det har vi nästan jämnt hemma. Fast just nu är det päron som gäller.

• Lapinette

Våra sommarplaner är redan lagda ... som vanligt blir det endast två veckor eftersom vi har en förkärlek att ta ut en hel del under våren och vill ha några dagar kvar till hösten/vintern.

• fru AM

Medelhavsresa för oss 5 i familjen går på minst 45.000 - så jag tror att det får bli antingen eller ...

• Lapinette

AM - noterar ytterligare en fördel för en liten familj (som älskar att resa).

• fru AM

Faktum är att på de flesta ställen måste vi hyra två rum - vi får inte plats alla i samma ...

• Lapinette

Min familj får plats i en liten skrubb .

• porchez

Hahaha!! Lappis fnissar högt på kontoret, din lilla Skit-aliban! Vet inte hur många gånger jag läste ordet innan jag såg ditt inlägg två med förklaring

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!