• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

Sommarasemester? Nej så långt har jag inte börjat tänka kanske ska ha familjeråd ikväll och diskutera vad jag vill göra

• Fru E

Lappis-liten familj och lägenhet innebär många resor så något positivt med det hela

• Oupsie
    Lapinette skrev 2011-01-05 11:07:26 följande:
    Ha, ha SKITaliban eller SKItaliban ... det är frågan. Det heter nog skiDtaliban på svenska.
  • FruCicci
    fru AM skrev 2011-01-05 10:59:18 följande:
    Inte bråkar ... men har åsikter och håller på och krånglar till det. JAg trodde vi skulle hyra hus på Gotland i tre veckor och hade uthyraren i luren ... Men så börjar maken fega ur och tror att barnen kommer ha tråkigt och klättra på väggarna. Så nu tänker jag (vi?) snarare två veckors charter till medelhavet med förhoppningsvis andra barn att leka med ...? Maken vill nog allra helst hyra hus tillsammans med några andra familjer som förra sommaren men det är lite meckigt attt få ihop alla viljor tycker jag ...

Lappis: varför åker du inte till fjällen då maken är i BArcelona? 
    Det tycker jag låter kanon, vilket som... hur med andra eller chater till medelhavet!
    Åkt till Kroatien, så plockar vi upp er och tar er till vår lilla by någon av dagarna ni är där
    Jag har massa broschyrer hemma på vår by, så maken din o du kan få se, så det är intressant alls

Man kan hyra hus där med, så det så....om det inte blir chater, men det finns inte pool där så kanske inget för er....
  • Oupsie

Vi behöver nog inte fundera så mycket på semesterplaner i sommar. Vi får nog stanna här i Sverige. Vi ska ju bo i hus i sommar . Och när vi inte är där så kanske vi åker och hälsar på lite släkt här och var.

Är lite ledsen att det inte blir någon USA-resa, men jag överlever nog .

Fru E, lägga tak låter ju kul... men jag antar att det är lika bra att få sådant gjort så snart som möjligt.

• FruCicci

Här blir det semester i Kroatien i ca 10-14 dagar, vi hyr hus alt lägenhet. Jag ska försöka fixa det nu, för jag vill ha AC, det hade vi inte förra året när jag bokade veckan innan vi drog.
    Vi betalade för en lägenhet ca 300 meter från havet, 47 euro för alla 4 per natt. Det är faktiskt skit billigt! Då hade vi 3 rum och kök och balkonger och terass och trädgård för barnen att spela boll och sen 2 badrum, fast standarden är ju inte som på ett 5 stjärnigt hotell, men det bryr jag mig inte om för vi är ju inte där mer än när vi tar lilla drinken innan middagen och sen när vi ska sova typ....
    Jag lagar ingen mat, vi äter alla måltider ute (det är hyfsade priser och ett glas vin 7 kronor, och det är gott trots att det är ful vin).

Sen ska vi till Grekland (bröllop och vet inte om jag pallar ta med barnen), det ska bli kanon kul! Har inte varit där!

Sen blir det landet i skärgården och mina föräldrars bauta hus ett tag och eventuellt Gotland ett par dagar, vi har Skorpans gudföräldrar där, så vi tänkte ta en sväng om vi får ihop det Sen har jag några mammadagar så jag ska ligga i tessinparken och bada i fontänen med barnen hemma i sthlm lite med, gå på grönan och skansen och bara vara ledig hemma

Inte illa!

HEJ NENNE, vad skönt det låter med alla vilopauser med pricken

hej Oupsie, trist att du har haft en så jobbig graviditet

• fru AM

Cicci: Hjärta
    Kroation ska vi titta på det lovar jag. Fast det gälelr ju att vi är där samtidigt ... Vi funderar på att åka iväg efter midsommar.

• FruCicci

Lappis, varför kan du inte åka själv till Fjällen då!??
    Med en kompis eller så?
    Eller vill du helst att maken ska vara med?

Vi funderar på att sticka till Frankrike med barnen nu i vinter, men jag vet inte om jag har lust att slänga pengar på det, vi kanske ska lägga det på en längre solsemester. Vi tittade på flyg till Dubai i går, och det var helt ok priser för hela familjen, så det lutar lite åt det i februari....

• Fru E

Oupsie-skulle inte kalla det roligt att lägga tak men så är det gjort! Nu ska jaga bara bli på smällen med så får jag marktjänst till takläggningen

• Fru E

Nenne du är för rolig härligt att se sidor som fylls med en gul nuna

Oupsie-att bara bo i hus kan vara en semester det med

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!