• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

September, jag tror Legoland är utmärkt med en treåring. Det fanns som jag minns det en hel del för mindre barn. Se till att vara där i god tid innan de öppnar så ni är bland de första in, det tjänar man en hel massa lugn och ro på tycker jag. Gäller även Kolmården och liknande. Då kan man se till att käka sin lunch lite innan alla andra också kommer på det osv.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • viktualia

PB - låter som ett strålande sätt att fira din födelsedag!!!

Sommarsemester - kära nån.... förutom rundtur till våra resp föräldrar, syskon och inblandade sommarstugor så kan det nog bli en vecka i Roslagen med mina föräldrar. Även jag lobbar för Gotland varje år... men jag vet inte, jag fick nog inte med mig alla på det projektet... Annars låter det som chans till trådträff på Gotland.. fniss... själv skulle jag i så fall befinna mig strax söder om Klinte - var är ni andra?

• Oupsie

Är det på Gotland allt händer i sommar?

Skulle också kunna tänka mig en tur till Gotland i sommar, har vänner där, i Visby och på den södra delen av ön.

Snart ska maken och jag titta på film, och jag ska äta en delicatoboll . Då kanske jag blir på bättre humör? Kanske ska ta två till och medDrömmer.

Nu blev tvätten klar också, ska ta och hänga upp den. Bland annat ett par byxor till Daisy och en babyfilt. Mycket märkligt att ha sånt i tvätten... Skickade för övrigt efter par bodysar/bodiesar, eller hur man nu skriver, från Ellos. Något franskt märke, Vertbaudet, och de var minismå. Inte bara storleksmässigt, men det var inte ens den storlek som jag hade beställt (56) utan stl 54. Men hon kanske kan ha den ett par dagar eller så . Blev lite irriterad, de kan åtminstone skriva ut rätt storlekar.

• smint

hihi trådträff på Gotland ja det verkar ju vara många som skall dit. Vi befinner oss på den norra delen, innan fårö.

Sambon har ägnat hela tiden efter middagen med dottern, han har jobbat en del på kvällarna nu så nu var det hans lekkväll.. så jag har typ bara suttit ned, mkt skönt. Kollat runt lite på babyskydd osv..  Nu tar han nattningen så jag skall passa på att lägga mig i tid.

Snorkis: Fy vilken märklig människa som ringde dig, jag hade nog inte vetat vad jag skulle säga riktigt.. 

Oupise: stackare som har så ont  Men vad irriterad jag blir på människor som skall tränga sig före, folk har så jäkla bråttom. Blev tokig på tunnelbanan idag, var länge sedan jag åkte med vagn där så när vi skulle hem så var det relativt mkt folk, men för det första går folk inte in i gångarna i vagnen, står bara som fån, sedan alla som skall pressa sig in innan dörrarna stängs.. fasen magen blev klämd både en och två gånger.. 

Snaily: äsch att hon skrikit mer nu igen, men det känns iaf som det har lättat lite?  eller att du mår lite bättre?  

PB: Lät som ett ganska bra samtal igår ändå? Och vad mysigt med hotellnatt och bio osv på din stora födelsedag. Hoppas ni nu inte blir mer förkylda.

September: åh så skönt med vul inbokade, hoppas tiden rusar fram till den 17.e, och jag tror att din dotter säkert skulle uppskatta filmen, vi har läst många av de böckerna flitigt så T kände igen det mesta tror jag, men det blir ju en annan sak på film. Men förra veckan gick dom på barnkanalen på morgonen, vet inte om dom kommer igen.

Fru E: Hoppas på en fin sommar då när ni skall lägga tak. Hur lång tid tar sådant?

Klockarbol: Go for it med den rosa färgen, kommer bli jättehärligt i kök. Tänker lite på kocken leila, hon har väl rätt mkt sådana färger i sitt hus eller sommarstuga där dom filmat..

Viktualia: Härligt med stort kontor, löjligt av de andra att kommentera det.. Du är värd ett stort kontor

Muggles: Hoppas det gick bra på rul idag om det nu var idag ni skulle dit.  

Lappis: om det är du som är skidintresserad så hade jag passat på att åka med och åka skidor. Men förstår att det blir lite knasigt att gå om varandra.

Nenne: Härligt med så mkt gul färg på sidorna igår kväll, och vad härligt att du tycker det är så mysigt att amma. han växer bra iaf pricken  

Cissi: Låter som en härlig semesterplan. Kroatien är ännu ouptäckt i vår familj. Som så många andra ställen iofs, men någongång så skall vi väl också resa lite

skulle säkert kommentera mera, men har glömt hälften nu..  

nu skall jag sova...

kram på er 

• viktualia
    Oupsie skrev 2011-01-05 21:25:14 följande:
    Är det på Gotland allt händer i sommar?

Nu blev tvätten klar också, ska ta och hänga upp den. Bland annat ett par byxor till Daisy och en babyfilt. Mycket märkligt att ha sånt i tvätten... Skickade för övrigt efter par bodysar/bodiesar, eller hur man nu skriver, från Ellos. Något franskt märke, Vertbaudet, och de var minismå. Inte bara storleksmässigt, men det var inte ens den storlek som jag hade beställt (56) utan stl 54. Men hon kanske kan ha den ett par dagar eller så . Blev lite irriterad, de kan åtminstone skriva ut rätt storlekar.
    Gotland är alltid rätt!!

Tvätten - känner igen känslan. Tar lång tid innan man vänjer sig...
  • smint
    passionsblomman skrev 2011-01-05 21:25:25 följande:

Apropå alla våra snack om avundsjuka, missunsamhet och bitterhet osv, så är det när jag hör sådant här som jag känner att något i universum är fel på allvar:

www.svd.se/nyheter/utrikes/spadbarn-hittat-i-...

VARFÖR kan inte barn få komma dit där de är välkomna istället.

usch och fy vad hemskt   
  • Oms

halloj... har inte läst igenom, vill bara kika in o säga hej och hoppas på att ni har det bra i de 3 veckor som jag o min familj nu kommer att åka till närmare breddgrader... Jag ska in i duschen nu och sen packa klart och om jag har tur så blir det 3-4 timmars sömn inatt sen bär det iväg...

kram på er alla!

• Oms

varmare breddgrader ska det ju vara... jaja ni fattar, ni vet vid det här laget hur jag slinter på tangenterna i parti o minut, jag tänker helt klart snabbare än vad jag skriver

• passionsblomman
    Oms skrev 2011-01-05 21:35:20 följande:
    halloj... har inte läst igenom, vill bara kika in o säga hej och hoppas på att ni har det bra i de 3 veckor som jag o min familj nu kommer att åka till närmare breddgrader... Jag ska in i duschen nu och sen packa klart och om jag har tur så blir det 3-4 timmars sömn inatt sen bär det iväg...

kram på er alla!
    Ha det riktigt bra Omsan! Kram kram!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!