• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Piggelin1

Yesss, nu är det förra borta, här kommer det igen... Förhoppningsvis inte alltför många som är inne & hunnit läsa just idag.

Mugglan, Mugglan, allrakäraste du
    Igår när du ringt & jag hört vad de upptäckt så var jag alldeles tom & kall inombords, frös utanpå, men framför allt riktigt jävla heligt FÖRBANNAD på hur jävla orättvist livet är. Gick runt här i huset & svor som en borstbindare, så att jag fick förklara för Amanda varför jag var så arg.("Jag är så arg & ledsen för att bebisarna i Mugglans mage är sjuka").
    Det var så fint att få se din fina mage i torsdags & så händer detta, som bara inte får hända

Idag gråter & snörvlar jag när jag läser ditt inlägg - fy fan vad ledsamt & fruktansvärt, fruktansvärt orättvist. Önskar & hoppas av hela mitt hjärta/min kropp/hela världen att det ska gå att operera nästa vecka.

• Oupsie

Vad bra att det är borta, det gick verkligen snabbt måste jag säga. Med tanke på att det är en röd dag idag.

• Piggelin1

Skönt att det gick att ta bort så snabbt...
    Nu behöver ni inte spamma längre, TACK Oupsie & BS för hjälpen, var tvungen att ta hand om både lilleman& Amanda, & kunde inte spamma så mkt.

PB - jag som just läste om ditt upplägg på fredag & tyckte det lät underbart & jättebra! F-n att en förkylning ska sätta käpparna i hjulet då

• Parnassia

Oupsie och Smint! Det är ju 1000 att folk inte kan vara mer hänsynstagande när de ser en gravid kvinna med kryckor alternativt med ett barn till i släp tåg och hjälpa till istället för att stjälpa!

För övrigt vill jag slå ett slag för ordentliga, fasta, ögonkontaktande handslag!! Är det inte hemskt och ganska meningslöst att skaka hand med någon som sträcker fram en hand lika inbjudande som en död fisk och med en blick som tittar någon helt annanstans än på den som ska hälsas på??!!
    En arbetssökande på makens jobb i veckan tex, gjorde ju inte sig själv någon större tjänst genom att ge ett första intryck med ett dylikt handslag....

• viktualia

Skulle bara in och kolla läget... har en pipande son på golvet och en olagad lunch bredvid mig.. men plötstlig stannade tiden. Mugglan.... ÄLSKADE VÄNNEN!!! Livet är så ÖVERJÄVLA orättvist... säger som Cicci - vad som än händer så finns vi här. Och kramar dig och stöttar dig genom ALLT.

... men snöskottning, pajad duschslang, rörig vindsröjning, stinkande bajsblöjor.... allt som fanns i mitt nu känns otroligt futtigt. Och nopp - livet och tråden har lärt mig att hurtiga "det kommer att gå bra"-rop är käftsmällar som världen skulle må bättre av att slippa.

.. tittar förstrött på korvpaketet bredvid mig på köksbordet och undrar hur många parallella verkligheter som kan finnas... 

• Piggelin1

Oupsie, precis det jag också tänkte - att det skulle ta längre tid pga att det är röd dag. Heder åt BT

Läste att du lagt ner studierna nu förresten - bra Fasen vad du kämpat, många hade nog gett upp långt innan du gjorde det. Kombinationen av Luther som sitter på axeln & "Frk Duktig" är alldeles för vanlig bland oss tjejer, tyvärr. Jag tycker det är otroligt beundransvärt att du kämpat på så länge som du gjort! Kram!

Klockarbol - sällar mig till skaran som tycker att rosa käk låter kanon! ...och med den där bilden på väggen kan man inte bli annat än glad!

• Piggelin1

Måste tyvärr lämna igen, återkommer.

• Oupsie

Piggelin, det var så lite så. Fröken Duktig kan vara en riktig skitstövel måste jag säga, men jag börjar säga upp bekantskapen med henne nu. Tack!

Parnassia, jag håller med dig. Det känns som att man får höra från alla möjliga håll att man ska se till att ha ett fast handslag för att folk inte vill möta "döda fisken", så jag undrar hur somliga kan ha missat den informationen. Eller är de själva inte medvetna om att de bara håller fram en slapp hand?

• Oupsie

Vickan, visst känns allt annat så futtigt nu .

Mugglan, än en gång, vi tänker på er och jag vet att det knappast hjälper men jag skickar alla kramar jag kan och önskar att jag kunde hålla om dig i verkligheten.

Ska torka tårarna och gå och göra något annat en stund. Kram på er alla här i tråden. Vad är det här för början på 2011, det skulle ju bli ett bra år för alla .

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!