• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Vi skulle ju som sagt ut och åka skidor idag, det är ju bara några dagar kvar här innan vi måste åka hem. Jäkla väder, undrar om man alls kan lämna huset idag. Inte bra för barnen, eller oss heller för den delen, att bara sitta inne.

• BrudSommar2006

Piggis, ingen fara kanske, vi är snart inne på ny sida och sedan är vi snart inne på nästa och så är det strax långt borta!

• Oupsie

BS, jag har hållt mig innomhus sen dess. Skulle försöka städa lite idag var tanken, men jag kom helt av mig av det jag läste här .

• BrudSommar2006

Japp, oväder här, snön snöar liksom inte nedåt utan i sidled. Det driver ju igen fort på vägarna här eftersom det är helt öppet och inget som stoppar.

• BrudSommar2006

Oupsie, städa kan inte vara bra i ditt tillstånd.

• BrudSommar2006

Piggis, aha, kopiera utan just den meningen då så får vi ha kvar resten!

• BrudSommar2006

Nu är det lunchdags här, kanske får ta skrivpaus.

Var är Nennes gula nuna när man behöver den!

• Oupsie

BS, städa var kanske att ta i, plocka undan lite snarare.

Piggelin, det går ganska snabbt att fylla på lite.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!